Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Har påbörjat packningen av BB-väskan nu!
    Iaf bebis grejjer.

Packat hittils:
    *3 bodys + byxa
    *4 par strumpor
    * 2 st Tjockis tröja + byxa
    * Varm mössa + hjälm mössa
    * Overall
    * 3 st pyjamasar

Nåt mer man bör ha med till bebis?

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad

Imorn är det dags för ny viktuppskattning, ska bli spännande och se om han ökat i vikt dom senaste 2 veckorna, för de har ju jag iaf

• mzetterblad
    Kinne79 skrev 2010-09-27 18:38:41 följande:
    Filt?

Har helt glömt att ta fram pyjamas till BB.
    Har även lagt ner snuttfilt, och amningsinlägg.
  • mzetterblad

På Näl får man blöjor men dom tycker att kan man ta med så ser dom gärna att man gör det.

• mzetterblad
    Kinne79 skrev 2010-09-27 19:00:56 följande:

Vilka blöjor tycker ni är bäst till nyfödd?

Jag har köpt Liberos 2-4 kg
  • mzetterblad

Jag har aldrig gillat Pampers, eftersom dom har lotion i sina blöjor.
    Därför har vi alltid kört med Libero.

• mzetterblad
    Kinne79 skrev 2010-09-27 19:43:40 följande:
    Ok, jag kör på Liberos.

Vad för apoteksgrejer behöver man ha hemma direkt? Och behöver man något av det med sig till BB?
    Det enda jag köpt på apotket är rumpsalva (Bephanten) , och salva miniderm för torr hy. Minns att William var jätte torr, sen har jag köpt vanlig babyolja och hudlotion från Libero
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-09-27 20:53:21 följande:
    WilliamsMamma: Det behövs nog nån mer filt än en snuttefilt för tydligen får man inget täcke eller nått sånt till bebisen på NÄL längre. Jag fick ett papper från BM nu sist att man skulle ha med egen filt och sånt.

Lite rumpsalva och badolja kommer man långt med hemma. Oftast behövs inget mer för det är inte bra att hålla på att smörja in bebis för mkt. Dom är ganska torra i början vid fötter och händer, som om dom ömsar skinn men det är ju för att dom legat i vatten ett bra tag.

Jag gillar också Liberos blöjor bättre när dom är små men när sonen blev äldre så har vi faktiskt använt huggies. Han blir inte alls lika röd i rumpan av dom och Libero och pampers kan han även få lite skav av ibland. Men som nykläckt var det libero som gällde. Men blöjor köper vi nog nästa månad.

Sen det med airbagen i bilen är ju lite drygt som sagt men mannen känner en kille som kan göra det svart för 500spänn så det är väll överkommligt. Fattar inte varför dom bygger bilar där det inte går att koppla ur? Det är ju lite knäppt.
    Jo täcke får man, jag har en kompis som jobbar på förlossningen och BB Så jag har kollat allt sånt med henne. Dom tycker att har man tillgång att ta med sig eget täcke så får man gärna göra det, men annars får man låna där :)
  • mzetterblad

Kläder får man inte, (om man inte kommer in helt oförberedd då) de är så många som snor kläderna.. konstigt nog, för dom är ju superfula Haha!! Men annars är det som vanligt, man får ett värmetäcke, bindor (har man möjlighet så får man gärna ta med) Och man får stanna precis så länge man känner att man behöver.

Är glad att jag har henne som jobbar på BB och förlossning, verkar inte som BM har riktigt koll, iaf inte om man jämför med en som är där dagligen. Så jag litar mer på henne :)

• mzetterblad
    Lillebror är fortfarande väldigt liten. Beräknad vikt nu var 1700 gram, men man får räkna med viss felmarginal :/ Positivt var att han ligger djupt ner med huvudet nu, och jag kommer inte få gå över tiden. Troligtvis kommer han komma tidigare. Ny kontroll på fredag!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2