Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-09-24 11:43:56 följande:
    Trulsa79>> Med mitt första barn kände jag inte alls mycket rörelser. Varje dag, men det var liksom inte full rulle där inne. Hennes pappa kunde känna henne bara en eller två gånger på hela tiden. Men, sen blev det ändring med de följande bebisarna
    Skönt att allt såg bra ut för dig idag.

Hur var din bebis sen när den kom ut, var den fortfarande lugn?
  • Kinne79
    MammaDeborah skrev 2010-09-24 15:15:35 följande:
    Ja, hon var faktiskt det :) Väldigt lugn och väldigt trotsig (men det kom ju långt senare!) Hon var ett väldigt lättsamt barn som sov och åt bra. Det var många släktingar som skaffade barn efter att ha träffat henne *s*
    Låter ju bra...tja kanske inte trotsen, men det är smällar man får ta. Ska bli spännande att se hur min bebis blir.
  • Kinne79
    {#emotions_dlg.flower} Frogster- Stort grattis till sonen, en viljestark sådan {#emotions_dlg.flower}

Skönt att allt verkat gå bra. Har ni funderat på något namn än?
  • Kinne79
    kicki08 skrev 2010-09-25 21:15:42 följande:

Gokväll tjejer

Idag fick min svägerskas dotter barn Hon har hela tiden trott det varit en pojk i magen eftersom dom sagt det. Och ut tittade en liten prinsessa Usha... nu börjar jag bli nervös. Det tittar väl ut en pojke här hos mig istället för en flicka som dom sagt. hihi
    Men nu när man fick se bilden på henne och bebis så kände jag bara hur mycket jag längtar efter våran bebis. 38 dagar kvar idag och det känns som en evighet. Magen är totalt stenhård och det kliar i huden. kan inte förstå att det ska växa 5 veckor till....

Hoppsan en till på bara några veckor. Hände ju min kompis nyss också, fast de trodde tjej och ut kom en kille.
  • Kinne79
    Annizsj skrev 2010-09-25 21:56:25 följande:
    Kan tänka mig att det blir lite omtumlande när det inte blir som de har sagt. Har ni tagit reda på kön? Det har inte vi.......känns bara bra!
    Kollade kön både på rul och det extra ul jag gjorde i v.25. Vi väntar en tjej, men har inte berättat det för någon irl ifall det skulle ploppa ut det motsatta. Tror det blir ännu mer omtumlande om hela släkten också ställt in sig på ett specifikt kön, så det är min och min mans hemlighet.
  • Kinne79
    popcornplaya skrev 2010-09-26 09:39:59 följande:
    Grattis till frogster föresten! Har inte vart inne sen i fredags nån gång.

Igår var vi ute och shoppade lite till bebis igen. Blev en lite tjockare dress, strumpor och en kofta. Nu tror jag att jag har det mesta i klädväg för att klara bebis ankomst. Kanske ett par byxor till men det klarar sig även om jag inte hittar några. Blir ju ännu mer nervös nu när man hör om en till där det blivit "fel" kön som kommit ut.

Måste fråga om dom som det blivit fel på, har dom gjort könsUL eller är det bara på RUL dom fick reda på vad det var?

Idag ska vi ut och handla mat och då blir det nog att köpa amningsinlägg och blöjor.
    Min kompis fick också reda på det på TUL. När jag var inne i v.25 och kollade extra sa bm då att det kan vara svårare att se ju längre man gått, för det blir så trångt.
  • Kinne79

Jag kommer försöka att amma, mitt första mål är att iaf få ut råmjölken, sedan att amma 2-4 mån. Känns det bra kanske det blir längre. Jag kommer inte kämpa om det krånglar, känner att amningen inte är så viktig för mig.
    Jag är själv ersättningsbarn och har inga allergier eller andra problem. Var faktiskt aldrig sjuk under hela låg och mellanstadiet.  

taniko- Åh, vad roligt att läsa, måste kännas jätteskönt!

bisquit- Klart du ska byta ut madrassen och även sängen. Tänk om bebisen skulle fastna, då skulle du ju aldrig förlåta dig själv, bättre att byta i förebyggande syfte.  

• Kinne79

Håller på att pyssla lite med det ställe där vi tänkt ha skötbädden och sakerna som hör till. Skötbädden blir snyggast om man har den på bredden, alltså skulle bebisen ligga med sidan mot oss istället för fötterna. Jag brukar byta min systerdotter så, men hon är ju äldre och lyfter på benen själv (för det mesta) tror ni att det funkar med en pyttis också?

• Kinne79

Ungefär så här kommer skötplatsen se ut. Sätter nog upp någon rolig bild på väggen, fast det ser inte lika sterilt ut i verkligheten. I korgen till vänster kommer tvättlappar och blöjor ligga, i de två små blir det lite smått och gott och i den stora till höger kommer det vara lite extra kläder och pyjamasar.

• Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-27 18:26:52 följande:
    Har påbörjat packningen av BB-väskan nu!
    Iaf bebis grejjer.

Packat hittils:
    *3 bodys + byxa
    *4 par strumpor
    * 2 st Tjockis tröja + byxa
    * Varm mössa + hjälm mössa
    * Overall
    * 3 st pyjamasar

Nåt mer man bör ha med till bebis?
    Filt?

Har helt glömt att ta fram pyjamas till BB.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2