Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

NoahLeah skrev 2010-09-27 18:32:54 följande:
    Jättefin skötplats.
    Tack! Jag känner mig nöjd, nu hoppas jag bara att den ska vara praktiskt också.
  • Kinne79

Vilka blöjor tycker ni är bäst till nyfödd?

• Kinne79

Ok, jag kör på Liberos.

Vad för apoteksgrejer behöver man ha hemma direkt? Och behöver man något av det med sig till BB?

• Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-27 19:46:45 följande:
    Det enda jag köpt på apotket är rumpsalva (Bephanten) , och salva miniderm för torr hy. Minns att William var jätte torr, sen har jag köpt vanlig babyolja och hudlotion från Libero
    Ok, så egentligen borde man kanske avvakta och se om man behöver någon salva eller dyl.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-09-27 19:56:53 följande:
    Tycker just rumpalva kan va bra att ha för de kan bli akut röda om man säger så. Det brukar hjälpa väldigt bra tycker jag
    Ok, det ska jag köpa. Behöver man ha med sig den till BB eller finns sånt där?
  • Kinne79

Är så kul att gå in i den här tråden, det är alltid en massa att läsa.

Jag längtar redan till jag ska till Ullared i maj, kompisarna ska dit nu i okt, men jag får stå över denna gång.

Belavon- Vad skönt att du fått beställt en massa saker, vi funderade också på en sån vagn ett tag. 

Jag sover fortfarande som en liten gris på nätterna. i natt vaknade jag först vid 5.30 för att kissa.

Däremot så kan jag få sura uppstötningar ibland, väldigt otrevligt. Och mina händer värker nu mer hela dagarna och liksom domnar bort. Det lustiga är att jag tycker inte de ser svullna ut, men det kanske dom är.

Vikten ökar stadigt och jag förmodar att det är vätska för mina ben ser för hemska ut ibland på kvällarna. Min kusin gick upp 14 kilo i ren vätska och kissade ut det på ett par dagar, efter varje toabesök var hon ett kilo lättare Håller tummarna att det är vätska som gör att jag ökar i vikt för jag äter inte mer än innan, skulle snarare säga att jag äter mindre. och inte äter jag särskilt onyttigt heller. Just nu har jag 37 kilo till min trivselvikt. SkrikandesSkämsGråter

• Kinne79
    kicki08 skrev 2010-09-29 12:37:53 följande:
    Oboy oboy oboy.... NU blir man ju VERKLIGEN nervös. Jag ställer mer och mer in mig på att det kan komma ut en pojke fast BM sa en tjej på UL. Det kanske är bra ändå..... :-/ att man ställer in sig på att man inte vet vad som kommer ut.
    Jag också. Men för mig har de sagt det 2 gånger. En gång i v.18 och en gång i v.25. Kläder och sånt bryr jag mig inte om, har bara köpt typ 5 klänningar, så dom kan man väl ge bort till någon. Allt som inte är klänningar kan en pojke ha. Däremot är jag lite rädd för hur jag ska känna rent känslomässigt jag har ju ställt in mig på att det ska bli en liten Idun. Vi kallar dock magen för bebisen och pratar sällan om att det är en tjej, hmm tänk om det är en slags instinkt. 

Jag har inte drömt om bebisen en enda gång, är inte det lite konstigt. 
  • Kinne79

Kan man vägra vändningsförsök och få kejsarsnitt istället?

Gick med i Liberoklubben idag, är det någon av er som redan är det? Är det bra?

• Kinne79
    popcornplaya skrev 2010-09-29 20:15:42 följande:
    Nu sitter jag här och väntar på att mannen ska komma tillbaks från affären med min Ben&Jerrys. Ska bli sååå gott. Kanske orkar jag även hålla mig vaken ikväll så jag kan kolla på kungarna av tylösand ikväll, förra veckan somnade jag.

Idag har jag tvättat alla bebiskläder och sånt. Känndes så konstigt att stå och hänga upp dom pyttesmå plaggen på tork. Är dom så små verkligen! Men jag kom på att jag nog inte väntar mig en allt för lite bebis för jag har bara köpt plagg i strl 56. Har nått plagg kvar från Philip i strl 50 om det skulle bli en liten plupp.

Hur gör ni med overallen föresten? Den har jag inte tvättat för jag tänkte att den kommer ju ändå inte i kontakt med nån hud på bebis.
    Vi kommer använda en ärvd fleeceoverall så den har jag tvättat upp. Skulle tvätta en ny overall om det var fleece, men tror jag hade struntat i det om det var vanligt overalltyg.
  • Kinne79
    Belavon skrev 2010-09-29 22:00:56 följande:
    Jag gick också med Libero idag. Det enda som är bra är väl att man kan skicka in koderna på alla blöjpaket man kommer köpa (om man orkar allt jobb med det) och så får man byta ut poängen mot saker. Annars är nog FL forum bättre tycker jag.
    kicki08 skrev 2010-09-29 20:17:17 följande:

Hörni... Hur många sammandragningar är okej att ha igentligen såhär i v 36?
    Jag har verkligen flera i timman. Dom gör väl inte direkt ont, men dom trycker väldigt nedåt. Inget att oroa sig över va?

Min bästis som fick barn i lördags har gått med sammandragningar i över en månad och hon har haft många och ofta. Hon fick även onda förvärkar sista veckan. Inget att oroa sig för det är bara kroppen som tränar upp sig. Får du onda sammandragningar kan du ha urinvägsinfektion eller att det är något annat som bör kollas upp. Är du ändå orolig så kan du alltid ringa sjukvårdsrådgivningen eller förlossningen. Gå inte och oroa dig, men sammandragningar i sig är inte farligt.

Själv har jag varit på tjejkväll på stan, alla affärer är öppna och många fina erbjudanden. Men jag lyckades att inte spendera en krona, vet inte hur det gick till.

Hoppas ni all  har det bra!
    Ja, forumet har jag nog inte ens tänkt gå in i. Tänkte mest om det var lönsamt att vara med i klubben, om man får rabattkuponger tex?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2