Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-06-27 19:24:00 följande:

Trött trött trött... Varit de precis hela dagen. Sen har man två aktiva barn.... Sambon jobbar så man får inte så mkt hjälpt.... Nu ligger dom faktiskt i sängen och kollar på film. Dom e trötta med....

Imorgon har dom utförsäljning på Bauhaus på trädgårdsmöbler, så ska dit och kika. Har hittat ett möbelsett som jag vill ha, bord en soffa och två fotöljer med dynor 2995, va inte så farligt. Dessutom är de sån rotting som många uteserveringar har numera, så nu vet ni de haha...

Vecka 22 idag.....

Sån rotting vill jag med ha! Men om vi köper huset vi vill ha nu så finns det tyvärr ingen stor altan så det får plats. Men jag har redan planerat att det ska byggas ut nästa vår, OM nu husköpet går i lås Tungan ute
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 19:27:29 följande:
    Det lustiga är. Hur mycke dom än har bråkat med än på kvällen och nätterna när dom inte vill sova och dom ska vila middag sen så lägger man sig inte själv hur trött man än är så gör man någonting helt annat. Sån va jag iaf....
    När jag ammade o sov som sämst somnade jag alltid med dottern. Kunde sova närsom helst på dagarna nästan

Ja dom är riktigt snygga! Ska köpa riktiga möbler nästa sommar då vi förhoppningsvis har en fin altan Eller ja, en större
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 19:36:03 följande:
    Ja nu kan man knappt lägga sig 5 min utan att barnen kommer in och studsar på en haha....

Nästa år får du nog de du vill ha ang möbler och altan

Vi har gjort en intresseanmälan på en 5.a. Ska ringa imorgon och se....
    Tack vi hoppas på det

Håller tummarna för femma

Kan tänka mig det är full rulle för er nu
    kicki08 skrev 2010-06-27 19:37:00 följande:
    Jag har oxå hört att barn som fått ersättning från början sovit jättebra nästan från början oxå.
    När min amning inte fungerade och jag fick gå över till ersättning, så inte sjutton sov Theo någe bättre inte. Inte ett dugg... tyvärr... Inte ens när vi började med välling sov han bättre.
    En del barn gillar väl inte å sova helt enkelt antar jag.

Theo är totalt omöjlig. Han väcker sig själv på mornarna trots att han är jättetrött. genom att gno sig själv i ansiktet hela tiden så nappen flyger ur. Rulla runt runt. Ändå ä rhan supertrött. samma procedur på kvällarna när han ska sova. ÄR trött men ska INTE sova.
    Ja ersättning o välling är ju tyvärr inte lösningen för alla Det va sååå många som sa till mig att börja med ersättning och välling, varje gång fick man upprepa sig o säga att REDAN TESTAT, FUNKAR INTE! Det är tufft när inte sömnen funkar
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 21:23:25 följande:
    usch börjar bli förkyld... Varför ska man bli täppt i näsan på kvällen innan man ska sova, nu kommer de bli en skit natt igen, och ingen nässpray har jag, får inskaffa de imorgon. Sen är de jobbigt att äta för man känner sjutton inte smaken grrrrr
    Usch då Hoppas det går fort över.
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 21:31:07 följande:
    tack. Jag blir ju knappt aldrig förkyld eller sjuk, men nu får man sota för de haha...

Får man ha vilket nässpray som när man e gravid???
    Nej det finns vissa nässprayer du ska undvika. Men jag lämnar över frågan till de som vet mer.
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 21:44:10 följande:
    De här med vänner...
    Varför ska man bli bortglömd så fort man e gravid?? Detta sårar mig så oerhört.... Jag har inte många vänner, jag har två som e mina närmasta, eller TRODDE rättare sagt....

Det e alltid dom två som gör saker ihop. Ibland undrar man om folk tror man e handikappad så fort man e gravid och inte kan göra någonting.....

Jag tycker man kan fråga när det är något... Nu ska dom åka och klippa sig hos en kompis på onsdag, men frågar inte mig, jag behöver klippa mig, men så fort man e gravid då e man fan inte rolig längre...De hanbdlar inte om klippningen, de handlar om att man blir bortglömd och inte ens kan fråga mig
    Åh va tråkigt Det är konstig att man kan bli annorlunda behandlad så fort man blir gravid. Jag har själv inte upplevt det men vet en del andra som sagt samma sak. Folk hör inte av sig, man tycker ju att det är de med barn som ska sluta höra av sig mer men ofta hör man det är tvärtom. Trist
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 21:50:06 följande:
    Jag tycker sånt här e jätte tråkigt....Jag kallar inte såna vänner. Vänta nästa år, då e jag rolig för då kan jag dricka och ha kul(tror dom) Men jag e trött på de livet. Jag e 28 snart och vill inte festa. Jag har familj....
    Det e jag som hör av mig om vi ska ses och fika och såna grejer.... Men jag märker nu att dom kan inte göra likadant
    Ja usch, det är då man upptäcker vilka ens riktiga vänner är En del vet ju heller inte hur man umgås utan att festa! Ja jag har lagt ner det livet för längesen, det försvann i samband med att jag träffade sambon, än mindre sugen va man när man blev gravid.
  • frukarlssonn

Ja jag har ju oxå endast vänner som har barn nuförtiden. Alla har liksom skaffat det redan, har ff en vän som inte har barn och en som väntar. De man träffar idag har barn allihop. Det är liksom lättare att umgås med de som har barn, synd o säga det men sant för man talar oftast samma språk.

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-06-27 22:41:28 följande:
    Tur att inte mina vänner har övergett mig bara för att jag inte har haft barn. Då skulle jag inte ha några vänner, då alla utom 1 jag umgås med redan har barn. Jag och mannen kämpade i 2 år innan vi lyckades och det hade inte direkt känts bättre om vännerna slutade ringa bara för att jag inte lyckades få barn samtidigt som dom.
    Nä usch. Vi höll på i två år vi med me Olivia och ett missfall emellan så det hade gjort rejält ont om man blivit övergiven. Fast jag hade ju eg bara en riktigt god vän jag umgicks med som hade barn, resten va ytliga vänner så det blev att de va mest jag som hörde av mig. Men just det tänkte jag inte så mkt på sålänge inte den man stod närmast svek en. Idag har jag två riktigt nära vänner kvar som jag pratar med kontinuerligt, en gamma vän som jag sällan hör av men vi håller kontakten. Resten är ytliga och såna jag träffat här.
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-06-28 08:51:26 följande:
    I mitt fall tror jag att vännerna stannat kvar för att jag och min man alltid varit öppna inför att de har barn. Barnen har alltid varit välkomna hit och fått röja runt, vet att endel som inte har barn har svårt för fläckar och dylikt. Här hemma har vi haft spy, kiss och kladdiga fingrar lite varstanns
    Då tror jag många småbarnsföräldrar kan känna sig bekväma och avslappande Jag har hlr aldrig brytt mig utan haft kompisars barn i mitt hem. Och även åkt till dom då det ofta vart svårt för dem att komma loss. Har liksom aldrig brytt mig att jag fått åka oftare till dom En del kan ju bli lite purkna och tycka att det ska va så rättvist och man ska minsann hälsa på varannan gång.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2