Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Jag mådde jättebra med Olivia och mår oförskömt bra nu med får jag väl säga. Men visst känner jag mig mer anfådd o så men inget mer Hittils iaf Flört

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-30 12:20:02 följande:
    Har man sammandragningar och påverkad livmodertapp så förstår jag att du blev sjukskriven, går ju inte att ta hand om sina barn när man är sängliggande.

Men undrar hur pigga dom är på att sjukskriva någon för foglossning när man bara går hemma. Är ju svårt att bli sjukskriven ändå.

Längtar tills han ska börja dagis den 18/8 då får man i alla fall avlastning 15 timmar/vecka.
    Min kompis blev sjukskriven under sin mammaledighet pga foglossning. Så det borde ju funka för dig med om dom behandlar alla lika.
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-30 12:50:44 följande:
    Jag blir också så sur på dom som säger att graviditet inte är en sjukdom, Nä visst det är ju ingen sjukdom att vara gravid men oftast är man ju inte sitt vanliga jag. Finns ju icke gravida som kan bli sjukskrivna för nästan vad som helst men är man gravid så ska man bita ihop.

Och bita ihop är vad man får göra, idag fick jag ta på stödbältet och sätta igång att städa här hemma, blev så trött på röran.
    Håller med! Det är fan absurt! Visst, graviditet är inget sjukdomstillstånd men däremot kan det ju faktiskt leda till att man blir dålig och inte arbetsför!
  • frukarlssonn

Sen är det ju tyvärr så att en kan ha turen att bli sjukskriven pga en åkomma, medans en annan som lider av exakt samma sak får avslag! Beror på vem som sitter och beslutar om saken! Helt sjukt! Vi som jobbar på båtar brukar aldrig ha problem att få hp ex, men jag vet en som inte fick det! Och det är oxå sjukt för anledningen till att vi inte får jobba efter sjunde månaden är för att vibrationerna kan va skadliga och sätta igång en förlossning! Plus att de inte vill ha oss ombord pga säkerheten, i skarpt läge är man inte så grasiös så man kan sjösätta en livflotte eller båt ex. Men likförbannat va det en som blev nekad. Hon hade iofs turen att få igenom en sjukskrivning ist.

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-06-30 21:41:52 följande:
    Idag har jag varit på ett gemensamt hälso och träningsmöte. Hälsodelen kunde ju kvitta, var samma som hälsosamtalet jag hade i v.8 men träningsdelen var bra, vi fick tips på en massa övningar som jag nu ska försöka göra.

Jag vill gå på allt som erbjuds då jag inte har så mycket vänner här i stan (är inflyttad) men folk är ju så förbaskat slutna så det är ju skitsvårt att lära känna folk. Men jag hoppas verkligen på föräldragruppen. Är det någon av er som redan börjat gå på den? Hur är det?
    Ja det kan va svårt att komma folk inpå livet, men när du går på f-grupp kommer du lära känna folk!! Jag lärde känna två tjejer och de va jättetrevliga. Tyvärr tappade jag kontakten med dem när jag flyttade Men sen så har de ju f-grupper även på bvc! Där har jag lärt känna en tjej och vet flera som håller kontakten där. Kan säga att via öppna fsk har jag oxå lärt känna en hel del mammor Tyvärr verkar det inte finnas där vi ska bo nu

Hur det är med f-grupp i Tidaholm vet jag inte för vissa ställen har det bara för förstföderskor.
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-06-30 22:18:54 följande:
    Trulsa: Kan du inte se om du hittar nagra här pa Fl? jag träffar nagra ibland när jag är i Sverige.
    Precis va jag tänkte skriva! jag startade en tråd när jag va nyinflyttad här! Vi är några st som träffast lite, jag har mest kontakt med en tjej som bor här i närheten. Resten träffar jag inte så men har dem på fb och pratar me dom där lite. Men ja de händer att vi träffas ibland när vi har tid.
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-06-30 22:43:38 följande:

Hedi - Har provat det innan, men då hade jag ju inget barn på g så det kanske går lättare nu. Ska slänga ut en tråd imorgon.

Chanell- Har en kompis som flyttade hit när hon väntade sitt andra barn och hon fick gå ändå, just för att hon sa att hon ville träffa lite folk, är värt att fråga iallafall. För här är det också bara första gången man får gå egentligen.

Ja det får man här med, och även om man inte är nyinflyttad Jag ska höra med bvc där. För får jag gå dit kommer jag def göra det, då får sambon ta ledigt den dan eller bara just den tiden Glad
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-30 22:59:34 följande:
    Han har sovit i eget rum och säng sen han var 1 år. (Han är 3 nu)
    Och det har gått smärtfritt ända fram tills för 3 veckor sen då vi tog bort nappen från han.

MEN jag lyckades få han att somna i sin säng.. Men det var en del skrik och gråt. Men han somnade iaf.
    Va bra Hoppas det snart komer funka med nattningarna igen. Jag har ju med haft perfekta och smidiga nattningar till nu då vi får oftast ta henne till vår säng och hålla om henne så hon varvar ner och somnar, sen bära över henne. Igår räckte dock att bara hålla henne lite i sin säng så hon inte kunde vända sig, sen somna hon fort utan några större protester
  • frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-07-01 10:57:05 följande:
    Jäså där ser man, FL har fått en make-over? eller är de min dator som inte mår bra?
    Haha ja de tänkte jag med men ser de likadant ut där så är det nog inte våra datorer som blivit sjuka
  • frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-07-01 11:02:18 följande:
    hahha:P de såg ju så konstigt ut, ingen sådan där "superhet" design utan väldigt stel och fyrkantig därav min rekation ^^ hahahaha ;P men då så! Inga virus här vad vi vet ;)
    Ja precis För det har hänt att jag kommit åt en knapp så jag råkat ändra en inställning. Men dåså de va skönt att det inte va härifrån iaf
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2