Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

Frogster: Om du är höggravid och det händer dig något så plockar dom ut barnet. För i den tiden är barnet ett barn just och livsduglig så då gör dom det.

Sen har ju sjukvården på akuten tillgång till alla dina journaler så dom ser om du är gravid eller inte. Vården tar ju alltid hänsyn till att du är gravid. Men måste dom välja så skulle dom ju fokusera på dig förstår och främst. Så fungerar det ju.

Försök att inte tänka sådana tankar. Det blir jobbigt... Kram på dig gumman. Allt kommer gå bra.

• kicki08

Frogster: Du har ju rätt till att inte berätta för arbetsgivaren. Men frågan är hur du skulle känna när det väl blir dags att berätta och hon förstår att du var gravid redan när hon anställde dig. OCh framförallt vad det gör med framtida förhållande till arbetsgivaren....
    Det är klurigt det där. Personligen skulle jag nog inte klarat av att hålla det hemligt.

• kicki08

Här är man inne på sin sista jobbarvecka på ett tag framöver
    31 maj börjar min mammaledighet och sen börjar jag inte jobba igen förrän 1 september Härligt!!

• kicki08

Bisquit: har samma oro som du har. Har gått upp 3 kg bara. Och jag säger BARA för förra gången hade jag nog gått upp en 6 kg vid det här laget iallafall, säkert mer.
    Jag tyckte jag kände bebis lite då och då för ett par veckor sedan. Men sen dess har det varit totalt tyst därinnifrån tycker jag. Molvärk har jag som kommer och går fortfarande. Och eftersom det är som du säger, man mår lite bättre. Så funderar man ju.
    Jag är SKITOROLIG för RUL vi ska på nästa måndag. Nervös nervös....

Men visst är det oerhört liten procent det händer något med efter V 12 va?

• kicki08

Godmorgon tjejer Hur är det med alla idag?

Här mås det bra. Men nu har det gått flera dagar igen sedan jag kände bebisen... Knäpp man är som blir orolig så fort det går några dagar

Ikväll kommer sambons mamma och ska boa hos oss över helgen. Hon ska vara barnvakt till Theo medan vi åker iväg på min brorsas bröllop på lördag
    Vi ska vara toastmaster och toastmadame och jag är SKIT nervös

• kicki08

Chanell: Jag vill tro att det inte är någon fara. Med Theo kände jag jättemycket nu i v 18. Men det är ju olika har jag hört. Så det här kanske inte är en lika vild bebis bara
    När är det RUL för dig?

• kicki08

Tjena tjejer

Har inte varit inne på hela helgen för det har varit bröllop Min brorsa gifte sig igår och vi var toastmaster och toastmadame så det har funnits att göra. SUPERKUL och vackert var det

Föresten så ska vi på RUL imorgon kl 8.30. Så JÄKLA nervös är jag
    Vi hoppas på att få reda på vad det blir för kön

• kicki08

Chanell: Va skönt att allt är okej med bebis Det där med hjärtljuden är en myt, men OJ va roligt å spekulera juh

Vi har varit på RUL idag och allt så jättebra ut. Vi fick behålla vårt datum 2/11.
    Hon ville inte skriva kontrakt på det men var rätt så säker på att det var en liten flicka vi väntar

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2