-
Tack för svar. Jag hoppas verkligen inte att jag ska bli sjuk sen, mitt immunförsvar brukar vara jättebra, men nu under graviditeten har det varit kasst.MammaDeborah skrev 2010-10-10 15:29:29 följande:Min man hade erfarenhet. Om du blir sjukskriven så får han vabba. Blir bägge sjuka tror jag att man bara får lösa det efter bästa förmåga... :-/ -
Karpaltunnelsyndrom, det har jag haft flera veckor nu. Om du inte känner fingertopparna så är det akut.Annizsj skrev 2010-10-10 20:22:57 följande:Någon som vet vad domningar i händerna kan bero på? Känns som de sommar. På nätterna är händerna som klumpar!! -
Tänk bara på det jag skrev, det har min Bm sagt flera gånger.Annizsj skrev 2010-10-10 20:54:06 följande:Tack tjejer! Läste om det på nätet. Helt säker på att det är det iaf. Inte haft det de två tidigare grav.. Obehagligt är vad det är. Orkar knappt skriva jue
-
Jojo- Nu hoppas jag att det aldrig kommer ske att vi båda blir sjuka samtidigt, har vi aldrig varit förrut, men nångång ska ju vara den första. Det som oroar mig är att vi inga släktingar har i närheten. Visst har vi kompisar, men dom har ju egna småbarn.
-
Ett sånt babyskydd har vi också, ska vara ett av de lättaste.Annizsj skrev 2010-10-10 22:02:05 följande:Trulsa- ska prata med min bm nästa gång vi ses! Jojo- men är det inte svårt med måtten om man ska köpa skydd till vaggan? Jag tror inte att bebisen kommer sova jättelänge i vaggan. När Viggo är redo för vanlig säng byter vi nog. Känner mig nog inte helt trygg när den börjar röra sig. Då är DDR ju bäst med spjälis så man kan sänka botten. Nästa vecka får vi vårat nya babyskydd. Gjorde ett riktigt fynd på babyproffsen. Med basenheten kostar det endast 1295 kr, märket brio primo! Insåg att basenhet är ett måste denna gång då den måste sitta bak i mitten. Blir himla bökigted bältet där annars. Sen har vi verkligen helt fullt i bilen bara familjen får plats, inga liftare här inte
-
Brukar finnas en hel del prematurkläder där.Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-12 16:41:16 följande:Nej har ju inte det.
Minsta storleken jag har är storlek 50. Har en pyjamas i storlek 40.
Men kompisen ska ev till Ullared nästa vecka så jag får nog skicka med henne lite pengar så får hon kolla.
Gå på Ullared är dock inget jag är alls sugen på nu !
-
Jag längtar också efter en promenad. Nu har jag legat i soffan i 6 dagar, hoppas verkligen jag orkar röra lite på mig imorgon.
-
Influensa, blev feberfri igår efter 4 dagar med feber. Men har tyvärr fortfarande en jättejobbig hosta och så fort jag rör mig tex till toaletten blir jag alldeles anfådd och får hjärtklappning. Jag får stanna hemma från jobbet imorgon också, men hoppas att jag orkar göra lite då, annars ser det ut som att jag får vara hemma från jobbet hela veckan. Tur i oturen så har jag inga gravidkrämpor utöver detta.Rosen skrev 2010-10-12 18:59:06 följande:tänk att du snart har din bebis här
o han kommer ju vara liten men det gör ju inte så mycket eftersom han e fullgången nästan. hoppas du slipper snitt.jag vill oxå ha en stor familj, helst med 5 eller 6 barn men min man vill inte ha fler efter denna så jag lär nog inte få en jättestor familj, men jag e nöjd med 3 barn ändåNJsmamma skrev 2010-10-12 16:37:23 följande:Det är verkligen härligt med storfamiljer, barn är ju det mest underbaraste som finns och det finns alltid någon att vända sig till
Jag har tre syskon och tänker hur mkt mamma fick kämpa, trixa och greja för att få vardagen att gå ihop.. hade en extremt frånvarande "pappa" som bara jobbade och låg på soffan eller aldrig var hemma, så det krävdes ju allt av henne! Ni mammor med så många barn som fixar det så galant är beundrandsvärda
Kram tillbaka
är det bara för att du har haft ont eller varför har du legat i soffan 6 dagar? låter inget vidare ju
kram på digexakt så som du skriver har jag!! o jag undrar oxå om det e foglossning? har inte haft nåt liknande innan. men idag har jag haft sjukt ont när jag suttit ner o ska resa mig. fått gå sakta o dubbelvikt flera meter....Hedi skrev 2010-10-12 18:49:31 följande:Ni som har foglossning exakt var har ni ont? sist hade jag bara ont i blygdbenet men nu har jag ont pa bada sidorna mellan ryggraden och kärlekshandtagen. Det är som värst när man suttit en stund och ska resa sig, da far man ga lite dubbelvikt. Är det ocksa foglossning? -
Hej! Idag mår jag äntligen lite bättre, men lutar åt att jag blir hemma från jobbet hela veckan. Typiskt så här i slutet för sen ska jag ju bara jobba 2 veckor till.
Det där med rakning har jag också gett upp för länge sen. Skönt att det inte är sommar. Jojo- Hur långt ner behöver man raka inför ett ev snitt?
Tånaglarna klippte jag igår och då satte jag mig ner och lyfte över benet och la det över det andra. Men jag är ju flera veckor efter de flesta av er och kan fortfarande sitta på golvet.
Nu när jag varit sjuk har jag ställt in en stol i duschen, så skönt, så den får nog stanna där en stund
http://www.varktimer.se/
Den här länken har jag fått av en kompis. Har ju inte använt den själv så vet inte hur den funkar. Men man ska kunna få hjälp med att hålla koll på värkarna. -
Jag brukar aldrig pynta något innan min födelsedag 9 dec, när den är överstökad kan jag göra det lite rött/grönt, men tomtarna tar jag fram några dagar innan julafton och granen sätts upp dagen innan. Adventsstakarna sätter jag såklart upp innan min födelsedag.
I år kommer jag frångå min tradition och börja tidigare så att man har allt klart när bebisen kommer, så att det blir gjort. Dock inte granen.