Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Jag har vräkt i mig kroppkakor!! 5,5 st fick jag i mig, bara.... brukar vanligtvis äta 8 st, men liten bebis ligger väl ivägen
    Har mått illa typ hela dagen, lite bättre på em efter promenaden. Hatar detta molande illamående.

Vill oxå ha min bebis, för mig är det ju drygt 6 veckor kvar, så om 4 veckor får den lill* komma tycker jag!!!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-25 19:17:06 följande:
    Legat o grinat en bra stund nu .. =/
    Sonen sover hos mannens syster i helgen för att vi behöver öva inför bb att han är borta från mig mer än en natt. Han har inte ont av det o bryr sig nog inte direkt, men för mig är de skit jobbigt. Jag har aldrig varit ifrån han mer än en natt så nu har ja legat o stårbölat för jag saknar han så =/

Fyfan va jobbigt de är!!
    Föstår dig om du är ledsen, det är jobbigt att vara ifrån sina barn, men nyttigt oxå, för er båda! tänk på att han har det bra och mysigt och att du får vila upp som mamma, blir en gladare mamma då
    mina barn sover sällan borta, brukar bli 2-3 ggr/år då man ska på fest eller så. jag saknar mina barn mkt då oxå men njuter av att bara vara JAG! de har sovit borta en natt i taget och jag brukar då lämna dom vid 17-18-tiden och sen hämta dom mitt på dagen därpå, den tiden går fort, man är på fest/middag, sover och sen e det morgon och man hämtar dom.
    Stora tjejen har jag varit ifrån 3 dagar som mest då jag sov med min sjuka pappa på sjukhuset, sen va jag bara hemma och hämtade nya kläder och åkte till sjukhuset igen i 3 dagar, så det va en veckan vi va ifrån varandra kan man säga, men hon va med sin pappa och jag hade fullt upp med min pappa.
    Nu har de inte sovit borta sen i februari, hoppas det kommer gå bra sen när vi ska till BB, vi kanske oxå borde öva lite.

Imorn får ni gosa igen, du och William!!
  • Bebis050810
    Frogster- vad härligt det låter!! så skönt att höra att ni alla verkar må bra förstår om det är chockartat med! en liten bebis bara sådär lixom...... måste kännas mer chock eftersom det är första barnet oxå.
    Mys på nu!!

-----
    Själv sitter jag uppe med illamående, det börjar släppa av nu efter en timme, ska testa att lägga mig om det går, skitsvårt att sova, det e trångt o varmt i sängen och ingen ställning är skön!!! buhu! vill kunna sova på magen ju!
  • Bebis050810
    SMC85- Om det kommit blod hade jag abslout ringt till fl. bättre att ringa en gång för mkt.

Tur att vi inte kollat kön, då kan det ju inte bli "fel" eller vad man säger

Fan! mitt illamående som jag hade i början av  grav. har kommit tillbaka nu, nu mår jag illa hela dagarna, tredje dagen nu, jättekänsligt för dofter är jag med! bläää
    öppnade ett paket med icas köttbullar till övriga fam. i torsdags, fy fan jag höll på att spy, vilken stank! och sen igår hade vi kroppkakor, det gick bra att äta dom men sen så fort jag gick ut i köket och kände kroppkaksdoften så kände jag spyan i halsen..... detta är inte kul jag äter lergigan comp o postafen men de hjälper inte jättebra...
    Mår illa på natten med!!
  • Bebis050810

Jag har 50 dagar kvar till BF idag! känns nära men ändå inte......

Illamående hela fm, allt luktar bläää och jag är inte sugen alls på mat, mackor..... tog en lergigan på fm, tycker att det känns liiite bättre med illamåendet nu, det som är sååå gott är sura clementiner och söta bakverk!

Ska baka med barnen nu som jag lovat dom

• Bebis050810

Tråksöndag.........
    dagen bara släpar sig fram... grått och trist ute.....blåst och mörkt.... inte ens nån i tråden att diskutera med
    vad gör alla?
    tom sambon är inne... han har inte heller nån inspiration att göra nåt ute.....
    har kollat tv, internet, skrivit ut recept, bakat med barnen, vikt lite tvätt, mår illa!! bläää
    Nu väntar jag på att mamma ska komma med dagens middag, lufsa -mums! jag orkar inte laga mat själv och inte är jag sugen på nåt heller.... har bara ett illamående som gror hela tiden, usch!

Önskar att jag hade massor av energi till att leka med barnen!! städa iordning!! ut och gå!! ta fram bebiskläderna!! vill ha tillbaka min energi och bort med illamåendet och ut med en liten söt bebis som förgyller vår familj och gör att jag blir en pigg och glad mamma igen

• Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-26 17:13:43 följande:
    Ja hösten gör nog att man lätt blir lite depp.. Det blåser o regnar o är grått o trist.Vill ha den fina hösten med alla olika färger, gå ut o promenera o fota en massa. Jag älskar att fota, men i detta vädret är de lönlöst.
    Väntar på att gubben ska vakna så vi kan åka o hämta William från faster. Längtar ihjäl mig!!

Vad är lufsa för nåt? Aldrig hört talas om
    Det är som en raggmunksmet som man häller i en långpanna och sen lägger skivat fläsk på, sen in i ugnen i en timme. Jättegott!!
    gjort på potatis, ägg, mjölk, lite mjöl, salt o peppar, typ så.... jag har aldrig gjort själv, mamma är expert!
  • Bebis050810
    Nea11 skrev 2010-09-26 18:35:13 följande:
    Tack för era svar tjejer!

Ringde till förlossningen, men verkade inte vara någon fara om inget mer inträffar.

Ha en trevlig söndag kväll! :)

Kram
    Bra att du ringde iaf, alltid bra att prata med "proffsen"
    Maddie72 skrev 2010-09-26 18:01:43 följande:
    Kan intyga att Lufsa är supergott!! Måste göra det nån gång. Har inte gjort det sen jag bodde hemma hos mor och far. Och  det är länge sedan!  Mums, hoppas det var gott idag.
    Min hushållsmaskin gick sönder för ett tag sen så jag kan inte göra nåt sånt nu, har iofs aldrig gjort lufsa men tänkt tanken många ggr! har däremot gjort raggmunkar många ggr. ska önska mig pengar till en ny hushållsmaskin nu när jag fyller år i nov, en kanonsnygg röd Bosch. sen jäklar ska jag testa och göra lufsa! =)

----
    Ja detta med pengar är aldrig kul..... jag väntar på beslut från min A-kassa OM jag ska få stämpla eller inte, om jag vart ifrån för länge, men de lovade dom att jag inte skulle kunna vara när jag frågade för 1 år sen, men sen ska de hålla på att strula!! fick barnbidraget o 1500 från min sista mammapeng på liten förra i måndags, det klarar jag mina räkningar på, men sen inte mer såsom mat och lite shopping inför bebis ankomst, vinterkängor till min stora tjej och lite annat som ska handlas nu inom närmaste veckorna. Hoppas jag får mina pengar snart!!! annars får jag inte pengar förrän min mammapeng när bebis föds, typ december.....
    Mannen har dock tagit ut FP som jag ska få tillgång till, så vi kan handla mat o kläder, men vet inte när de pengarna heller kommer.......... suck! pengar är ett problem, så är det bara, varesig man vill eller inte.

------
    Lufsan va kanongod!! nu ska jag läsa för barnen och natta dem
  • Bebis050810

Ja det är trist att man ska behöva vara så beroende av pengar!! även att man inte vill det så är ju pengar ett måste för att överleva. Där i ligger även de största bråken, både hemmavid och i världen i stort.
    Men ändå är ju kärleken det viktigaste! inget som kan köpas för pengar.

Jag vaknar flera ggr på natten, och måste byta sida, inte det lättaste med alla kuddar under magen och huvet och hit och dit... varm e det med!
    ska sova lite till nu :)

• Bebis050810

God morgon! har varit och lämnat barnen på dagis och handlat lite... nu har jag min egentid här, ska försöka hinna med en dusch innan lunch oxå och leta fram bebiskläderna i storl. 50-56, hittar dom inte!!

Mådde illa som fan på morgonen, nu har jag ätit sur clementin o morot, mår liite bättre, men illamåendet kommer i omgångar. När jag va på dagis kom en i personalen med en kopp kaffe, jag trodde på fullt allvar att jag skulle spy rakt ut!! men klara mig som tur va..... usch vad kaffe luktar äcklig just nu! fattar inte att detta illamåendet jag hade i börjat kommit nu igen.... hoppas det inte sitter i tiden ut, 6-7 veckor ju för sjutton!

Jag har tänkt amma, om det fungerar vill säga, men det har det ju gjort de andra 2 gångerna. första barnet ammade jag i 8,5 mån, andra barnet i 15 mån, nu planerar jag att amma i minst 6 mån, sen får vi se vad jag och bebis vill... hur vi mår!
    ja jag börjar ju med smakisar vid 4 mån. Välling vid 6 mån.
    Funderar på att prova att även ge flaska efter 1 mån för att pappan oxå ska kunna hjäla till och jag kan slappna av lite, men jag vet inte om jag vågar, det kan ju störa amningen! då kanske bebis inte vill amma sen och det vore ju sorgligt eftersom jag vill amma och detta är sista barnet.
    Ja det brukar ju lösa sig allt eftersom!

Bisquit- köp en ny spjälsäng vettja! på Ikea är det ju inte speciellt dyra och där är dom säkra, det skulle absolut jag gjort!! och såklart ny madrass med, ja allt nytt. en säng som inte är säker är inte kul.... eller leta på blocket, finns säkert massor där med!
    det borde ju svärisarna förstå.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2