Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Jag tror ja ska gå in på hälsokost affären idag o köpa mig hallonblads te =)
    Nu vill jag ha ut den här ungen

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-10-11 12:53:06 följande:
    Se bara till så det är 100% hallonblad. Det ska tydligen finnas ganska mkt teer som inte är det och det ska inte ge lika bra effekt. Och ska man ändå dricka det så vill man ju ha det bästa.
    Sant
  • mzetterblad

Imorn är det dags för ny viktskattning Hoppas han vuxit en massa nu!

• mzetterblad
    Helen C skrev 2010-10-11 19:56:23 följande:
    Vad händer om han inte gått upp?? Hoppas innerligt han gjort de...

Chanelll. Japp jag e mer än redo och hoppas hon snart vill komma ut för nu vill jag ha värkar. Dom ONDA=)
    Jag vet inte riktigt vad som händer om jag ska vara helt ärlig. Då kanske dom planerar en igångsättning.
  • mzetterblad

Jag längtar också efter värkar nu!! Åååh vad jag vill!!

Belavon: Va fin vagnen var
    Och kul att det är så många pappor med, när jag gick föräldragrupp när jag väntade William. Så skulle vi vara 6 par. Men det var bara en pappa som medverkade.

• mzetterblad

Ang bil. såg att ni pratade det.. Vi har en gammal bil, men den funkar än En Volvo 745 . Men perfekt med bagadeutrymmet, eftersom vi har en stor schäferhund + barnvagn som skall med. Så en bil med stor bagage är ett måste för oss för att kunna få med oss båda.

Vårat skötbord köpte jag på Babyproffsen när vi väntade William.
    En ganska stor skötdyna på.. (William får gott om plats fortfarande) Och han är ändå ganska så stor för sin ålder. Med tre stora lådor under, är jätte nöjd med det

Går in i vecka 38 idag!! Så snart ska William till dagis och jag ska till sjukhuset för viktskattningen!

• mzetterblad

Då har vi gjort ytterligare en viktuppskattning.
    Han mätte och grejjade, tog massa extra mått bara för att vara på den säkra sidan. Men vikten är fortfarande låg. Han ökar bara med 100 gram i veckan "/ Så nu ligger den beräknade vikten på ca 1900 gram . Och ja det är inte alls mycket. Men moderkakan såg fin ut, och flödet i navelsträngen var bra. Så man vet inte riktigt varför han inte vill gå upp i vikt. =/ Så ja, vi kommer få en liten bebis helt enkelt.

Fostervattnet var lite mindre än sist, men inte så lite att det ska klassas som dåligt. Även om en minskning inte är bra. Så vi fick en tid på tisdag nästa vecka för CTG & Flöde. Och då kommer vi även få en tid för igångsättning, dom vill testa och se hur han klarar värkarna, och se om han kommer klara en vanlig förlossning eller om det måste bli kejsarsnitt.

Jag hoppas ju att vi slipper ett snitt, och att han ska klara av värkarna. Men den dagen, den sorgen! Vi får bara vänta och se helt enkelt. Men nu vet vi att det är nääääära! :)

• mzetterblad
    Jojo 85 skrev 2010-10-12 16:35:11 följande:
    Ja, det blir en liten bebis. Har ni köpt prematurkläder? Han ökar ju åtminstone i vikt, det hade ju vart värre annars. Det är väl skönt ändå att dom håller så ordentlig koll på dej o bebis?
    Nej har ju inte det.
    Minsta storleken jag har är storlek 50. Har en pyjamas i storlek 40.
    Men kompisen ska ev till Ullared nästa vecka så jag får nog skicka med henne lite pengar så får hon kolla.
    Gå på Ullared är dock inget jag är alls sugen på nu !
  • mzetterblad
    NJsmamma skrev 2010-10-12 16:44:07 följande:
    Herregud så det är mer eller mindre spikat att det blir igångsättning rätt snart?? Så spännande, hur känns det?? Jätte nära nu ju Håller verkligen tummarna för att när det väl sätts igång så kommer han klara värkarna finfint så att ni slipper ett snitt..
    NoahLeah skrev 2010-10-12 15:53:56 följande:
    vad skönt det låter med 3 timmars sömn, här blev det bara 20 min powernap men hoppas få igen det inatt.
    Nu har sonen o jag mysstund i soffan innan det är dag satt sätta igång med middagen..blir Linsgryta från Linas matkasse idag, ska bli spännande att se vad sonen tycker om det.

Fick förresten veta idag att Noah gått på toa på fks o kissat...hoppas samma intresse kommer hemma snart.
    3 h sömn så här på dagen var gudomligt skönt, men kan säga att jag är sååå seg i huvudet nu.. blir middag snart och sen mys ner i soffan. Linas matkasse har jag hört ska vara bra, kanske ska prova det.. tycker att det är fruktansvärt svårt att komma på maträtter varje dag, kan vara skönt att få hem varor och dessutom veta en hel veckomeny
    Japp på tisdag nästa vecka får vi ett datum. Så säg att vi har minst 1 vecka kvar, max 2!
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-10-12 18:59:06 följande:
    tänk att du snart har din bebis här o han kommer ju vara liten men det gör ju inte så mycket eftersom han e fullgången nästan.  hoppas du slipper snitt.
    NJsmamma skrev 2010-10-12 16:37:23 följande:
    Det är verkligen härligt med storfamiljer, barn är ju det mest underbaraste som finns och det finns alltid någon att vända sig till Jag har tre syskon och tänker hur mkt mamma fick kämpa, trixa och greja för att få vardagen att gå ihop.. hade en extremt frånvarande "pappa" som bara jobbade och låg på soffan eller aldrig var hemma,  så det krävdes ju allt av henne!  Ni mammor med så många barn som fixar det så galant är beundrandsvärda Kram tillbaka
    jag vill oxå ha en stor familj, helst med 5 eller 6 barn men min man vill inte ha fler efter denna så jag lär nog inte få en jättestor familj, men jag e nöjd med 3 barn ändå är det bara för att du har haft ont eller varför har du legat i soffan 6 dagar? låter inget vidare ju kram på dig
    Hedi skrev 2010-10-12 18:49:31 följande:
    Ni som har foglossning exakt var har ni ont? sist hade jag bara ont i blygdbenet men nu har jag ont pa bada sidorna mellan ryggraden och kärlekshandtagen. Det är som värst när man suttit en stund och ska resa sig, da far man ga lite dubbelvikt. Är det ocksa foglossning?
    exakt så som du skriver har jag!! o jag undrar oxå om det e foglossning? har inte haft nåt liknande innan. men idag har jag haft sjukt ont när jag suttit ner o ska resa mig. fått gå sakta o dubbelvikt flera meter....
    Ja om max 2 veckor är han här!!
    Känns helt ofattbart egentligen..
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2