Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Mycket förlossningsprat i tråden. Själv har jag inte riktigt kommit dit än, känns som det är långt kvar.

I morgon jobbar jag min sista dag och sedan är jag, som det ser ut just nu, ledig fram till aug-12. Ska bli skönt, men hoppas att bebisen vill komma i tid så att jag inte behöver gå hemma allt för länge och vänta.

Hoppas det blir lite bebisar i helgen!

• Kinne79
    kicki08 skrev 2010-10-28 19:44:24 följande:
    usch.. jag känner mig så jäkla lesen idag.
    Både jag och sambon är så uppgivna. en vecka har gått sedan Agnes kom och vår lilla gosse Theo på 17 månader snart är helt... ja jag vet inte. Han skriker, gormar, bits å slåss så fort inget går som han vill ellre han inte får som han vill. Han är så arg... Inget vi gör verkar hjälpa.
    Vi är totalt slut när kvällen kommer pga hans humör. Vad ska man göra... Det gör så ont i mitt hjärta när det känns som att man inte gör annat än bråkar hela dagarna med honom.
    Låter jobbigt. Kanske kan ni ge honom lite egentid i helgen och göra något extra roligt?
  • Kinne79

Här är min mage går in i v.36 i morgon.
  • Kinne79
    sunflower79 skrev 2010-10-28 21:57:23 följande:
    vi verkar ha ungefär lika stora magar =)
    Ja, kanske det, har så svårt att bedömma min egen. Mitt SF-mått var 32 förra veckan.
  • Kinne79

Åh, vad jag önskar att jag bodde närmare er som har det jobbigt så att man kunde hjälpa er med lite avlastning.

• Kinne79

Puh...har varit borta hela helgen och hade bara 20 sidor att läsa ikapp.

Hade hoppats på lite bebisar, men det verkar som de väntar på november.

• Kinne79
    MammaDeborah skrev 2010-10-31 21:01:56 följande:
    Nu har jag ringt FL och förklarat situationen. Har värkar igen med 6-7min emellan men de gör inte särskilt ont. BM som svarade var förvånad över att jag inte har fått än. Så imorgon kl 14 har jag tid för bedömning hos läkare. Så snälla, snälla, snälla, håll en tumme för mig. Jag orkar verkligen inte mer nu!
    Håller tummar och tår.
  • Kinne79
    dazazz skrev 2010-10-31 19:56:07 följande:
    Maddie72, vad fin den blev! Vad ska du sy för åkpåse? Jag funderar på att sy en sådan här: skrotdesign.blogspot.com/search/label/Åkpåsar
    Hmm, en sån ska jag be mamma sy, de såg jättemysiga ut. Men fattar inte riktigt hur man använder den i bilstolen, hur får man bältet genom hålen?
  • Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-10-31 22:00:23 följande:
    Vad har ni för babyskydd? Vi har britax.. ska man ha på en åkpåse el så, så får man lossa bältet på baksidan först.. vissa babyskydd går det att trä på rakt av då bältet över midjan inte sitter ihop med det som går över axlarna.. utan fästs med spänne. På britaxen är det ju samma rem/bälte. (om du nu förstod nåt av min beskrivning, hehe?)
    Vi har ett Brio primo, men det ligger fortfarande i kartongen, så jag kanske kan klura ut hur man använder åkpåse när jag ser hur bältet ser ut. Har en såndär åkpåsoverall, men den har bara ett hål mellan benen och inga hål i ryggen.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2