Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Olivia ska få eget rum när vi flyttar. Får se hur det går, om hon kommer sova där.

Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-11 09:49:15 följande:
    Min bror bor i Mölndal, men han pratade om att vi skulle åka o bada i Askim (tror ja de heter)
    Aha ok, ja Askim har man vart några ggr i sina dar Det är barnvänligt där va jag kan minnas, iaf där vi va för de va långgrunt. Om jag nu inte rör ihop det...
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-07-11 20:14:37 följande:
    Idag har bebis sparkat endel, det är så mysigt. Först nu börjar jag verligen längta efter att snusa bebis, kanske för att Viggo börjar lämna de där bebisstadiet...även fast han fortf är mamma lilla bebis..
    Började iaf tänka på hur mysigt det är när barnet precis är fött å man får vara bara mamma/pappa/bebis. Har bara upplevt det en gång då första sonen kom så tidigt. Hoppas innerligt att jag får uppleva det denna gång igen (att man slipper föda tidigt då). Kommer nog försöka stanna kvar på BB iaf ett dygn denna gång (förlossningen ett dygn). SIst åkte vi hem för tidigt, mkt känslor....gahhh!!
    Hur tänker ni andra? Vill ni hem direkt? mm
    Jag vill stanna max en natt om allt går som det ska. Kommer bara va rastlös av att ligga kvar. Vill ju hem till familjen När Olivia föddes va det annat då sambon va där hela dan (han sov inte över) för då hade vi ju inga barn sen tidigare.

Kicki: ja va sjutton ska man säga, vilket svin!! Fy f-n vad har dom för problem som beter sig på det sättet???? Vad ska din kompis göra nu? Har hon sagt? Nä usch vilken sits alltså Va bra att du hade kul iaf
  • frukarlssonn
    sebbe123 skrev 2010-07-11 22:12:15 följande:
    Ja nu var det allt ett tag sen jag var inne, tyckerr jag haft fullt upp i flera veckor nu, hinner nästan aldrig sitta vid datorn.
    Haft släkt och vänner här på besök lite till och från ett tag nu.
    Solen skiner och gubben har semester så försöker hinna med mycket nu.
    Planerar en liten semester tripp till stockholm nu i veckan, så barnen får gå på gröna lund, själv får jag nog titta på vågar mig nog inte på att åka nått .
    Får såna konstiga nervryckningar i magen ibland undara vad det kan va?
    Eller som en muskelkramp som går över på en gång skulle man kunna säga, gör inte ont men känns bara obehagligt, konstigt iallafall Tungan ute
    Nervryckningar har jag med ibland
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-07-12 21:53:35 följande:
    Jag kan inte klaga faktiskt, men jobbigt för er som lider i värmen och inte kan sova! det är inte kul när det blir så, man måste ju få sova och få må bra för att orka med barn o graviditet. men jag bara älskar sommaren, solen o värmen! =)

Idag har jag o barnen spenderat 4 timmar på stranden, stora hittade en dagiskompis där så dem lekte en hel del o käka glass. jag solade o hade det bra! liten badade med och lekte i sandet, det är skönt vid havet, det är lite fläktande och så kan man svalka sig i vattnet lite då och då
    sen gick jag en runda med vagnen på kvällen oxå. det är så skönt att röra på sig!

Imorn går jag in i vecka 23, har gått upp ca 7 kg. och på onsdag ska jag på det där extra UL som jag bokade in, hoppas nu allt är bra med bebisen!!!! är nervös faktiskt! trots att hon sa att jag kunde vara lung, men man vet ju aldrig.....
    Varför ska du på extra ul? Minns inte om jag missat ngt. Allt kommer säkerligen se bra ut

Imorgon ska jag till bm. Lyssna på hjärtat Känns som igår som jag va där med Olivia.
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-07-12 22:25:39 följande:
    Jo sist jag var på RUL så var den BM så himla noga!! har aldrig på något UL varit med om att de varit så noga och tittat och förklarat så väl så man blev ju lite nojjig! sen letade hon efter magsäcken och så att den skulle ligga rätt, hon kollade länge och väl och sa att bebisen hade ätit o druckit så lite så hon var inte säker på att det var den hon såg, så hon bad oss komma tillbaka efter 1 timme och då hade bebis tydligen ätit/druckit lite så då såg hon magsäcken och att den låg rätt. men jag oroar mig fortf. för detta så jag ringde efter 2 dagar och berättade om min oro så då bokade hon in mig igen, för att lugna mig. hon sa att allt såg bra ut men att jag fick komma för att jag inte skulle gå och oroa mig hela sommaren! så jag hoppas på att allt står rätt till!!
    när sambon frågade då på rul vad som annars kunde vara felet sa hon diafragmabråck,och sen googlade jag på det hemma och det är ju en jätteallvarlig sak!!! så det borde hon ju inte skicka hem mig om hon misstänkte antar jag.....
    Så är läget!
    Åh okej, ja nu minns jag när du berättar! Kom bara inte ihåg att de va du! Va skönt att hon tog emot dig igen! Tror nog hon hade stt ngt första ggn men jag förstår din oro och bättre att bli av med den nu än att oroa sig i fyra månader till!
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-07-12 22:12:30 följande:
    Jag ska också lyssna på hjärtat imorgon. Direkt efter ger vi oss av på en roadtrip, ska till Hjo, Göteborg, Ullared, Hjo, Lidköping, Kinnekulle, Flyger till Prag sedan bil igen till Nacka och så avslutar vi trippen på Lidingö innan vi far hem till Dalarna igen. Vi blir borta i ca 3 veckor, ska bli skönt att komma hemifrån men lite tråkigt att åka så mycket bil. Kommer nog titta till er då och då.
    Kul Långtar efter att få höra lilla hjärtat

Oj va du ska resa Låter trevligt iaf Prag är fint! Och Göteborg Ullared ska jag antagligen besöka nästa måndag.
  • frukarlssonn

Nu har vi lyssnat på Hjärta 140 slag/min. Exakt samma som Olivia

• frukarlssonn

Verkar ju skilja en del då när man är omföderska. Jag är i v 23 nu och hade första besöket. I Alingsås tror jag första besöket va v20, ja de va strax efter rul.

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-07-13 19:31:45 följande:
    Ja de verkar verkligen vara skillnad, men det e bara 2 veckor till nu sen ska jag dit *längtar*
    Blev väldigt mulet här nu i Kalmar så hoppas på regn, dom säger att ett regnområde ska kommer till södra sverige så vi får väl se, då vet jag en som inte kommer få sömn inatt isf (JAG)
    Ja det är sååå mysigt

Ja regn hade vart så skönt! Hoppades på regn här men det regnade bara imorse. Sen har de vart klibbigt o äckligt. Igår kväll åskade det och blixtrade som sjutton men de va en bit bort så de kom aldrig hit. Hade ju verkligen behövt åska!!

Förresten hade mina järnvärden dippat ordentligt så hon tyckte jag skulle äta niferex, inte varje dag men typ varannan/var tredje dag eftersom värdena va ok men lite låga. Inte undra på att jag vart så andfådd och jag har även haft hjärtklappningar vilket tydligen brist på järn kunde ge.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2