Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Jag förlorade inte alls mkt blod kanske 200 ml allt som allt .
    Så det var jätte skönt, blöder inte överdrivet mkt heller, maten däremot är ingen höjdare på BB , hahah!
    Har skickat iväg gubben o köpa med sig ngt ;P

Popcorn: japp jag frågade igår hur dom ställde sig till dator och mobilt bredband, och det va inga problem, så länge det inte var telefon uppkoppling och det är det ju inte :) Så nu känner man att man har lite kontakt med omvärlden och inte bara ligger när man inte är på neo.

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    kicki08 skrev 2010-10-22 13:07:53 följande:
    Hej tjejer

Igår den 21/10 kl 15:06 tittade vår älskade dotter Agnes ut (V 38+1)
    Hon vägde 3258 gram och var 52 cm lång. Allt gick bra men fort som bara attans i slutet.
    Och jag måste nog säga att det var min värsta förlossning av alla tre.... :-/
    Är rätt så matt och trött just nu men i övrigt mår alla bra
    Grattis :)
    Då kom våra små i samma vecka =)
  • mzetterblad
    kicki08 skrev 2010-10-22 14:01:07 följande:
    Williams mamma: Du fick din drömförlossning skrev du. berätta
    ja förra gången tog min förlossning 18 timmar, fick värkstimulerande dropp o den avslutades efter 2,5 timmas krystvärkar med sugklocka.

medans denna gången tog hela förlossningen 3 timmar, enda jag använde mig av var lustgas och 3-4 krystvärkar så flög han typ ut :)
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-10-22 15:56:42 följande:
    Behövdes det sys nått? Hur känns det efteråt såhär andra barnet? Nån skillnad från sist? Man är ju lite nyfiken.
    Ja jag fick sy ett stygn men det gjorde dom under tiden jag var sövd så jag slapp den biten Haha!!
    Jag tycker det gör mindre ont ner till denna gången och jag blöder inte lika mycket som sist.
  • mzetterblad

Klart det svider ju när jag kissar, men hand duschen på BB är underbar

• mzetterblad

jag är livrädd för o bajja =/
    vet att det gjorde så ont sist och nu är jag rädd att jag ska bli förstoppad .
    kännt av lite tendens att behöva göra det idag men då har ja hållt emot

• mzetterblad
    Helen C skrev 2010-10-22 21:17:44 följande:
    Klart de svider för dig när du kissar=) Du har ju nyss fött barn=)Själv känner jag tryck neråt som att jag vill krysta ut henne....
    Det kanske inte e likadant som förra gången att de gör ont.... Men man har ju de i bakhuvudet och då vågar man kanske inte....
    Denna gången fick ja inga riktiga krystvärkar bara ett jätte tryck neråt
  • mzetterblad

ja kände bara att ja fick trycka på för han tryckte så neråt, men ingen krystkänsla så som sist

• mzetterblad

pappa är hemma med honom :) Sen får han vara hos farmor när pappsen kommer hit .
    William får inte träffa lillebror än

• mzetterblad
    Jojo 85 skrev 2010-10-22 23:02:33 följande:
    Ok. Hur tar han allt.. att mamma är borta o att du är med lillebror som han inte kan träffa ännu? Hur känns det för dej?
    haha ingen fara !

Jo han förstår allt att jag måste vara på sjukhuset med lillebror, han får ju komma och hälsa på mig, och så fort han blir frisk från alla baciller så får han även träffa lillebror. Men tills dess så är de bara mig inne på bb han får komma. de blir lite bättre när vi får familjerum sen.

Jag tycker de är hyfsat jobbigt. Låg på 4 rum innan men fixade inte att träffa alla mammor med sina bebisar som vakna titt som tätt så jag bad om att få byta rum. Känns oerhört fel att dom får ha sina små bebisar men inte jag, även om jag kan gå till han när jag vill så är de inte riktigt samma sak, jag vill ju ha han i min säng, och kunna snutta på han precis vilken tid på dygnet som helst.

Men nu får jag ligga ensam iaf, och de känns lite bättre.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2