Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-09-01 09:31:30 följande:
    Varför tycker inte hon att du har rätt att veta ditt blt?? Har väl alla tycker jag....  Klart man vill veta hur lågt man har..... Nä begär nästa gång du ska dit va du har.....
    Så jätte stort är inte SF- måttet tycker inte jag..... Tror de e värre om du hade 31-32 kanske. Men visst jag e ingen höjdare på va som e för stort.... Men jag skulle inte tycka de va så stort de du har nu....
    Men jobbigt att det svartnar för ögonen. Tänk om du svimmar på toaletten och slår i huvudet, sånt fasar man ju för.... Ta de lugnt nu bara....
    Nu mår jag lite bättre och har inte samma svimningskänslor längre tack och lov,  men tar iaf en dag i taget och tar det så lugnt som möjligt.. verkligen skitsnyggt med både tapet och soffa
    Hedi skrev 2010-09-01 09:33:51 följande:
    Alltsa det där med att mäta magen, det känns inte sadär jätte tillförlitligt. Det gör  man inte överhuvudtaget i Tyskland utan här ingar det ju fler ultraljud. Det maste ju vara jätte individuellt hur barnet ligger och hur livmodern är placerad osv. Sa Nj lyssna inte pa henne, som du själv säger sa kom det ju inte ut en jättebebis förra gangen.

Helen: Va snyggt det blev med soffan och tapeten! var och kollade lite igar men finns inte sa mkt att hänga i granen här i Tyskland. Har spanat in en soffa fran Boconcept deras billigaste som jag är väldigt sugen pa att köpa men far se när det blir av.
    Ja, man tycker att det är ett sånt himla hysteri kring det här med mått hit och dit, vad tusan så länge bebis  verkar må bra i magen är ju det huvudsaken, mysigt med lite fler ultraljud :) Synd bara att man knappt ser ngt ju större bebisen blir..
  • NJsmamma

Har hört att euroshoppers våtservetter ska vara toppen, ingen lukt alls och billiga dessutom, toppen
    Just nu känns det verkligen som att tiden står stilla fastän veckorna rusar på, jobbar min sista dag den 16 september, längtar som en tok tills dess..
    Är det ngn mer som har väldigt mkt sammandragningar??
    Var hos min ordinarie bm igår och hon mätte magen och tog alla prover en gång till, den andra jag var hos senast gjorde ju mig helt nojig med extramätningar och extra uppsyn av magen pga att den är för stor.. Men mitt mått ligger på 29 i 28 fulla veckor, vilket var fullt normalt! Blodtrycket lite lågt men absolut ingen fara..
    Måste börja äta järntabletter igen, ni som äter vilka äter ni? Har ätit Niferex vilka magen absolut inte klarar av, får såna otroliga kramper och spyr som en gris:( Knappt så att jag vågar mig på att prova några andra heller, men måste väl..

Ska åka och hämta vår vagn nästa vecka, sååå mysigt, blir lite mer verkligt då

• NJsmamma

Igår kväll fick vi åka in akut till spec förlossningen på östra, ringde pga onda sammandragningar och en väldig mensvärk i ryggen.. Blev uppkopplad till en ctg-kurva som visade starka och rätt så regelbundna sammandragningar vilket var allt annat än bra, livmodertappen var tack och lov opåverkad men fick en spruta bricanyl i benet för att försöka stoppa sammandragningarna.. låg för övervakning i 3 timmar och under de timmarna så hade jag nog bara 10 sammandragningar som inte alls längre gjorde ont. Fick strikta order om att åka hem och sova och absolut inte anstränga mig något mer, och vid minsta lilla onda sammandragning måste jag åka in. Så nu blir jag hemma tills bebis kommer, förhoppningsvis så kommer han inte allt för tidigt utan stannar där inne ett tag till.
    När jag låg där i ett av förlossningsrummen kände jag vilken panik och olust som kom över mig, visste ju inte till en början om han var på väg ut eller vad som skulle hända, hade inte dottern (och sambon) vart med så hade jag fullkomligt brutit ihop, men bet ihop för att hon inte skulle tycka det var mer obehagligt än det var...
    Han har lagt sig med huvudet långt ner och enligt läkaren så är det troligt att han kommer ligga så tills han vill komma ut, nu hoppas jag att alla dumma onda sammandragningar håller sig borta ett bra tag till!

• NJsmamma

Rosen skrev 2010-09-04 19:04:31 följande:
    usch va obehagligt.. hoppas han vill stanna ett tag till. vilken vecka är du i nu?

Ja det hoppas jag verkligen, är i vecka 28+4 idag, så det är lite väl tidigt:( Men får ta en dag i taget och ta det lugnt.

• NJsmamma

tack alla goa för peppande ord, jag är jättelättad över att tappen var opåverkad iaf och nu försöker jag ta det så lugnt det bara går, har en sambo som inte låter mig göra ngt och som skämmer bort mig Har mkt sammandragningarmfortfarande, men så länge dom inte gör ont så ska det tydligen inte vara någon fara.
    Ska ringa min chef imorgon och meddela att jag inte kommer tillbaka och jobbar dom 2 veckorna som är kvar, det kommer INTE vara populärt, men kan faktiskt inte bry mig mindre. Det är bara 6 arbetspass sammanlagt så det ska väl inte vara några problem att fixa in ngn vikarie förhoppningsvis. 

Det här med vagn är så kul, ska hämta våran i veckan, spjälsängen är ihopskruvad och nu är det bara småsaker kvar att fixa, mysigt!

• NJsmamma
    Rosen skrev 2010-09-06 10:00:05 följande:
    alltså jag e lite irriterad nu.
    ni hörde ju incidenten om hunden som kissat i vår säng o bajsat på sonens matta för 2 veckor sen?
    sen för 2 mån sen var här en annan hund som kissade på vår matta i köket men som tur var går att tvätta i tvättmaskin.
    Jag är INTE intresserad av att ha någons hund här, ´vi har valt att inte skaffa hund därför att vi inte är intresserad av hundar o allt vad det innebär.
    nu kom ett par vänner hem till oss igår (dom e jättetrevliga) o hade sin hund med sig hit utan att fråga om det e okej först. vad ger folk friheten att ta med sin hund hit??? fattar inte det.... om dom hade frågat först så hade jag sagt att tyvärr vill jag inte ha hunden här pga allt som hänt här. elle så hade dom fått ta med den o haft den kopplad i vår trädgård HELA tiden. jag vill alltså INTE HA DEN INOMHUS.
    nu var den i alla fall med utan att de frågat först. den kissade eller bajsade lyckligtvis inte inomhus men där e tonvis med hår överallt efter den nu. jag har precis slösat en hel klädrulle på vardagsrumsmattan o ändå e inte håren borta jag får spel alltså.....
    jag vill inte ha några jävla hundar eller katter här inne överhuvudtaget.
    jag e extra irriterad över detta nu eftersom jag inte kan röra mig hur jag vill heller eftersom magen e i vägen så jag sitter som en jävla invalid på mattan o ålar mig fram på gumpen medans jag tar bort håren.
    fan alltså att inte människor kan förstå att alla vill inte ha deras husdjur i sitt hem....
    Förstår din irritation, jag hade blivit irriterad jag också det minsta man kan göra är att fråga först!! Jobbigt med en massa hundhår som sätter sig överallt!!

Ringde min bm idag och har fått en tid hos läkaren för sjukskrivning pga mina sammandragningar,  fanns en akut tid först den 14 november, men hon sa att det inte kommer vara några problem att sjuksriva mig bakåt i tiden.. personalen på förlossningen har skrivit om besöket där i fredags och hon sa att jobba är det sista jag ska göra nu! Så det känns himla skönt att slippa oroa sig över det också..

Det här med att packa bb-väskan kommer jag nog inte vänta jätte länge med, visserligen går jag "bara" in i vecka 30 imorgon men känns som att det kan vara bra att ha det gjort nu när man inte vet ifall han vill kika ut lite tidigare..
  • NJsmamma

MammaDeborah: Lycka till, tänker på dig och hoppas att allt ser bra ut..

Williams Mamma: JA, du gör utan tvekan rätt, sånna där människor kan man ju bli galen på, du har gjort vad du kunnat och berättat läget, för din egen och bebis skull så hoppa av den här terminen och ta upp det sen igen när du känner att du orkar!

• NJsmamma
    MammaDeborah skrev 2010-09-06 18:41:07 följande:
    På väg hem igen. Tappen är inte påverkad. Fick bricanyl med hem att ta vid behov. Hoppas hon är lugn nu framöver. Är inte ens i närheten av redo än!!
    Vad skönt att tappen nte är påverkad, nu hoppas vi på att det lugnar ner sig.. håller med dig jag är inte heller ens i närheten av redo ännu!!
  • NJsmamma

Trulsa: Dahlberg!!
    Helen: *kramar om* Hoppas på att veckan går fort..

Herregud kan man bli mer uttråkad än vad jag är?? Fruktansvärt jobbigt att gå hemma och vila, dottern är i skolan efter sambons tider nu när jag är sjukskriven, annars hade jag fått släpa upp och iväg med henne fån mellan 8.30-11.30 varje dag då "nollorna" som har ngn hemma inte har rätt till fritids.. Min havandeskapspenning börjar den 20 september och enligt reglerna har hon inte heller då rätt till fritidsplats, men fick iaf tag på rektorn på skolan där idag och efter en hel del övertalning lämnar hennes pappa kl 7.30 och jag hämtar henne kl 15, då har hon hunnit få i sig både lunch och mellanmål, är sååå otroligt lättad.. går inte att ha en 6 åring hemma som har sååå tråkigt och att underhålla henne när jag behöver vila..
    Ska till läkaren på tisdag och hoppas verkligen att tappen ser oförändrad ut!
    Storasyster har förresten kommit på att lillebror ska heta Kejsaren, hon tycker att det är ett jättefint namn Än så länge pendlar vi mellan Leon, Oliver och Milo kan verkligen inte bestämma oss för ngt.

• NJsmamma

Williams mamma: Tänker på dig och förstår att du måste vara jätte orolig, finns inget att säga egentligen som går att stilla oron men vi finns här och håller alla tummar vi bara kan!! Stor kram

Usch både igår och idag har jag verkligen haft riktiga sktidagar, på fruktansvärt dåligt humör, detta springande på toa för att kissa flera ggr varje natt plus jobbiga sammandragningar gör ju att man blir trött som en gris:( Plus att vår dotter just nu är inne i den värsta tänkbara av 6års trotser, INGET är bra och det värsta som finns är att behöva bråka på morgonen innan hon ska till skolan, allt från frisyrer till kläder, gahhh!!!
    Skulle till mvcläkaren idag men min bm ringde i morse och sa att hon är sjuk och hon inte har ngn akuttid förrän nästa tisdag igen. Hon skulle ju kolla så att tappen inte var påverkad plus att hon skulle skriva ett läkarintyg bakåt i tiden för de dagar jag vart hemma från jobbet.
    Nästa vecka blir det tydligen för många dagar att skriva bakåt i tiden så det kommer hon inte att göra, vilket innebär att jag får 3 dagar med ogiltig frånvaro pga att hon är sjuk. Min bm tyckte att jag skulle ringa vc för att rådfråga med dom, men där nästan hånflinade hon mig i örat och sa att dom absolut INTE skjukskriver bakåt och dessutom så är det ingen sjukdom att vara gravid!! Bröt ihop fullständigt och tycker inte att jag ska behöva lida och betala för att läkaren är sjuk?! Men dom kan tyvärr inget göra..Har 2 arbetsdagar kvar att jobba imorgon och torsdag som jag måste få en läkartid och få en sjukskrivning för iaf. Blir bara så less på hela sytemet..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2