BF November,2010 DEL 2
Helen C skrev 2010-09-01 09:31:30 följande:
Varför tycker inte hon att du har rätt att veta ditt blt?? Har väl alla tycker jag.... Klart man vill veta hur lågt man har..... Nä begär nästa gång du ska dit va du har.....
Så jätte stort är inte SF- måttet tycker inte jag..... Tror de e värre om du hade 31-32 kanske. Men visst jag e ingen höjdare på va som e för stort.... Men jag skulle inte tycka de va så stort de du har nu....
Men jobbigt att det svartnar för ögonen. Tänk om du svimmar på toaletten och slår i huvudet, sånt fasar man ju för.... Ta de lugnt nu bara....
Nu mår jag lite bättre och har inte samma svimningskänslor längre tack och lov, men tar iaf en dag i taget och tar det så lugnt som möjligt.. verkligen skitsnyggt med både tapet och soffa

Hedi skrev 2010-09-01 09:33:51 följande:
Alltsa det där med att mäta magen, det känns inte sadär jätte tillförlitligt. Det gör man inte överhuvudtaget i Tyskland utan här ingar det ju fler ultraljud. Det maste ju vara jätte individuellt hur barnet ligger och hur livmodern är placerad osv. Sa Nj lyssna inte pa henne, som du själv säger sa kom det ju inte ut en jättebebis förra gangen.
Helen: Va snyggt det blev med soffan och tapeten! var och kollade lite igar men finns inte sa mkt att hänga i granen här i Tyskland. Har spanat in en soffa fran Boconcept deras billigaste som jag är väldigt sugen pa att köpa men far se när det blir av.
Ja, man tycker att det är ett sånt himla hysteri kring det här med mått hit och dit, vad tusan så länge bebis verkar må bra i magen är ju det huvudsaken, mysigt med lite fler ultraljud :) Synd bara att man knappt ser ngt ju större bebisen blir..