Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Jag har oxå gått upp drygt 2 kilo på 3 veckor!! fattar inte heller varför jag går upp så mkt nu på slutet! vill inte men hoppas det är barnet som tar kilon.
    Verkar iaf som de flesta av oss går upp mkt nu och det känns ju skönt, då är det nog normalt.

Ja vi har en kombi.....saab 9.5. kommer inte ihåg vem som frågade i tråden.... ;)

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Här håller jag på att förbereda inför E 5-årskalas imorn! det kommer lite släkt o vänner, blir kanske 12-15 personer. mamma o mormor ska jag bjuda på middag sen får resten bulle o tårta vid 18-tiden.
    Så idag ska jag baka tårtbottnar och dammsuga och moppa av och slå in paket, sen garnering av tårta imorn och bakar nog nån mjuk kaka till imorn oxå.
    På torsdag em kommer en nära vän till mig med sina barn för att fira E, då blir det mer tårta och kalasande!!  sen har jag en familj till att bjuda in, ev. kommer dom imorn kväll med eller kanske till helgen. Lika bra att ta det när man har tårta att bjuda på.

Väskan ska jag försöka börja packa i veckan som kommer, även bädda i vagn och spjälsäng. sen blir det till att stryka in all bebistvätt med!!

• Bebis050810

Många som har "känningar" och onda värkar o sammandragningar, jag har ingenting! skönt iofs om det ändå är falskt alarm, men kanske hade vart skönt att få lite på om på så att man inte får den där värsta chocken sen när det väl sätte igång eftersom man vet hur jäkla ont det gör!!
    men jag har aldrig haft onda förvärkar med de andra barnen heller, bara sammandragningar. När mina värkar väl har börjat då har de slutat med en förlossning.

Har slagit in alla paketen nu, ska dammsuga och sen är det dax att hämta barnen på dagis, sen rullar det på som vanligt på eftermiddagarna med mellis, svabba golven, plocka lite här och där, matlagning och sen tårtbakning. Har även hunnit med en 40 min promenad på fm, jätteskönt väder idag!! massa sol!

• Bebis050810

Kul att läsa allt ni skriver och diskuterar! :)
    men jag hinner inte svara nåt under dagen, här är det full rulle! Min stora flicka fyller 5 år idag så vi har bakat tårtor hela fm, sen fikat och nu städat av lite. Ska sätta mig och spela lite spel med barnen nu innan vi ska klä oss och sen börja med matlagningen, ska göra en tacogratäng och bjuda mamma o mormor på sen kommer övriga gäster vid 18. då blir det tårta o bullar, saft o kaffe
    Sjukt vad fort tiden går!! 5 år redan lixom!
    Imorn blir det ett litet kalas till med en kompis till Evelina o hans mamma o lillebror - mys!

• Bebis050810

Jag beställde oxå julgardiner från Jotex förra veckan, men de jag helst ville ha var redan slut!! men dessa blir nog ok oxå.

Nån som vet när Ikea tar fram allt sitt julpynt och adventsljusstakar? måste köpa lite nya nu när vi flyttat till nytt hus.
    Barnen ska få sånna där rosa stakar som de har på Rusta, as-coolt med rosa stakar ju

• Bebis050810
    Jojo 85 skrev 2010-10-13 19:13:18 följande:
    Vad för typ av skor ska man köpa till Josefine??? Hon börjar dagis om 1,5v o gymnastikskorna kanske inte passar så bra för utelek o stövlar kan ju bli för kallt. Ska man köpa halvfodrade skor (alltså inte dom varmaste) eller ska jag köpa lite stora skor o raggsockar?? Någon som kan dela med sej av egen erfarenhet?
    Vissa dagar kan de ju använda sina gympadojjor, men sen är det nog bra med en fodrad gummistövel alt. en gummistövel med raggsockor till. sen vinterkängor med, de behövs nog snart.
    Jag har köpt vinterkängor till båda barnen, de tar ju slut så fort. Köpte Viking till stora flickan på 5 år, de är kanonbra med Goretex, hon är ju inte lite mer på dagis än lilla på 2 år. Hon fick ett par billigare från Coop, kostade kanske 200-250, hoppas dom är okey iaf! jag snålade lite där.... Vikingkängorna kostade 799 spänn, sååå dyrt med vinterkängor.
    sen har det stövlar på dagis med. men just nu använder de fortf. gympaskorna.
    Dock tog jag med termobyxor till dagis idag, det va sååå kallt på morgonen!
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-10-14 15:31:29 följande:
    Pluttkläder i stl 56 till lillasyster :) (tryckknappar kommer...)

Nu ska jag köra och hämta barn!
    Vilka söta kläder! vad duktig du är!! sånna skulle jag med vilja ha, älskar molnkläder
  • Bebis050810

Så nu har vi kalast färdigt för idag! en nära vän till mig och hennes 2 pojkar har vart här på 5-årsfirande, de är lika gamla som mina flickor så det har vart full rulle!! helt slut nu och trött så det värker i ögonen efter 2 intensiva dagar med bakande, fixande o kalasande. snart ska vi äta sen är det föräldramöte ikväll på dagis, men vet inte om jag orkar gå...

Evelina va så glad för sitt kalas och hon fick så himla mkt fina presenter! massa Hello Kitty prylar och kläder, massa rosa, prinsessigt, ja precis som hon önskat sig!! så det va lyckat
    tårtan gillades av alla, speciellt sambon som åt mkt igår och idag vräkte han i sig 3 stora bitar så det är kul att det man bakar uppskattas! :)

Sambon är så sexsugen hela tiden, han vill jämt och ja jag är det ibland jag med, men så är man så otymplig och allt blir bara bök o inget funkar o så får man ont i sidan, ryggen eller magen eller kramp i benen. Men känns ju bra att han tänder på mig även som valross sen sover jag utan trosor på nätterna för jag vill inte ha svamp igen som jag hade för en veckan sen och då blir han ännu mer galen! HEHE

• Bebis050810

Tycker det börjar bli så spännande nu, många av oss kommer ju snart ha bebis på bröstet :) och för vissa dröjer det lite längre, för mig är det exakt en mån till BF imorn! men hoppas som jag sagt tidigare att liten kommer 1 nov. men jag tror dock mer på att den kommer kring den 15:de som det är sagt, kanske en veckan innan.
    Sen får vi starta en bebistråd!

Tycker så synd om alla er som har jätteont, onda värkar, illamående och annat skit....!! kram till er!
    Jag mår just nu faktiskt bra, men det går upp och ner, men jag har iaf inte ont någonstans förutom ryggen som är lite trött ibland framåt kvällen.

Skulle åkt på föräldramöte nu på dagis, men jag orkar inte med det...... inte så kul heller att sitta där och bara lyssna på en massa info. så jag slappar hemma istället.

• Bebis050810
    chanell- Jag har använt Tens med båda barnen, hyrde den från MVC. Jag tyckte den va bra och den tog blort lite av smärtan + att den avledde smärtan lite eftersom man focuserade mkt på apparaten när en värk kom.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2