Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Tycker detsamma, nu får dom bannemig förlösa dig, du KAN INTE ha det så här!!

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad

Åh vilken dag..

William & Jörgen åkte iväg på kalas innan, sen ringer min svärmor och säger att han spytt som tusan!
    Min första tanke är ju magsjuka, så jag fick panik och ringde till neo, det skulle nog inte vara nån fara för linus eftersom jag ammar. Men vi skulle försöka hålla William borta från han o sprita extra mycket..

Men jag hoppas att han kanske bara satt nåt i halsen.

• mzetterblad
    MammaDeborah skrev 2010-10-31 21:01:56 följande:
    Nu har jag ringt FL och förklarat situationen. Har värkar igen med 6-7min emellan men de gör inte särskilt ont. BM som svarade var förvånad över att jag inte har fått än. Så imorgon kl 14 har jag tid för bedömning hos läkare. Så snälla, snälla, snälla, håll en tumme för mig. Jag orkar verkligen inte mer nu!
    Jag ska hålla båda mina tummar, jag tror och hoppas dom tar ditt vatten imron!
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-10-31 22:22:47 följande:
    hej alla!
    ni har skrivit mycket under dagen, tror inte jag orkar läsa igenom allt, jag e alldeles slut nu. har varit fullt ös hela dagen med min vän o hennes familj + grannarna o deras 3 barn så nu e jag trött

trots att jag kanske blir igångsatt i morgon så kommer jag nog somna som en stock i natt. så trött e jag
    men jag ska vara uppe nån timme till. vill ju inte missa min dagliga ensamtid haha
    När ska ni till förlossningen imorn?
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-10-31 22:38:10 följande:
    8.15 ska vi vara där.
    Då håller ja alla mina ummar för att det blir bebis imorn
  • mzetterblad

Här (Trollhättan) gör man endast ett UL och det är RUL..

Dock gjorde ju jag väääääldigt många under min graviditet, men de berodde ju på Linus tillväxthämning .
    Så blir det fler barn så antar jag att jag kommer få göra fler under nästa graviditet också.

• mzetterblad

Jaha då har stora pojken åkt på magsjuka =( Det bara rinner ur han, han kom upp för en stund sen då han bajsat ner sängen! =( Stackarn!! Bara hålla alla tummar o tår att inte Linus får skiten! :/

En liten bild på mini prinsen ;P
    Var på återbesök på Neo idag, och vi blev utskrivna! :) Läkaren sa bara "han är liten, men helt perfekt" :)
    Väger nu 2006 gram och är 44,5 cm
  • mzetterblad
    Bebis050810 skrev 2010-11-01 22:24:40 följande:
    Läst ikapp nu men minns inte allt ni skrivit om, var ju några sidor idag om man säger så!!! ;.-)

Kramar till alla som har det jobbigt!
    ...och Lycka till för alla som har nåt på g!

Undrar: hur många bindor och blöjor ska man ta med sig till BB?? jag har tänkt stanna 2 nätter, dvs 3 dagar. Vet att vi inte får några blöjor på BB, bara de man får i de där babypåsarna som alla får. Bindor får man bara några få med.
    Så hur många behövs tro?
    Bindor fick jag på BB, blöjor vet jag inte.. det fick vi med under hela vistelsen, men då låg ju Linus på Neo. Fick tom med mig ett paket hem. Eftersom vi använder prematurblöjor
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-11-02 10:54:55 följande:
    Här händer det grejer ser jag
    Stort grattis till sonen ROsen!

Williams mamma.... Åh va skönt att ni är utskrivna. HUr länge var det ni låg inne? Hoppas hoppas att Linus klarar sig ifrån magsjukan...samt ni andra!

HeleneC--är du å föder tro? Hoppas!

Varit hos bm nu på morgonen. Bebisen mår strålande. Nästan för bra tänker jag. 3 v till bf idag, tiden bara rusar iväg. OM ca en 1 v får den gärna komma! Hade jag inte haft så satans ont i händerna hade den gärna fått komma runt B: Börjar nästan tro att det blir så......suck!

Är så trött och orklös....tror jag skippar föreläsningen idag.......måste handla också. POjkarna får vara på dagis tills i em, här hemma är mannen genomförkyld och jag helt slut......
    12 dagar var vi inskrivna på neo, blev utskriven igår.
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-11-02 14:34:31 följande:
    Mannens farmor dog tyvärr igår. Så idag har mannen varit hemma, sen ska vi åka till hennes lägenhet och plocka ur frysen på mat och sånt.
    Beklagar sorgen! :/
    NJsmamma skrev 2010-11-02 15:21:09 följande:
    Popcorn: Nej fy vad jobbigt, beklagar sorgen, kramar!!

Hemkommen från BM, kunde ju i princip glömma att få kolla tappen eftersom jag ju inte gått tiden ut..
    Blodtrycket har stigit sen sist, nu har jag 137/92 så undertrycket är ju inte det bästa.. för två veckor sedan hade jag 129/89, men dom gör tydligen inte speciellt åt det så länge undertrycket ligger under 100.
    SF-måttet låg på 36 och huvudet är nu fixerat.. jäklar vad ont det gjorde när hon kände på huvudet idag:/
    Jag är helt slut och bara hoppas på att få slippa några mer jobbiga värkar, det skulle ju vara isf att det sätter igång, för annars kan det kvitta, MÅSTE få sova inatt!!
    Tycker inte det ska spela nån roll om man gått tiden ut eller inte, de kan la mogna innan för det?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2