• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • PennyJenny
    sebbe123 skrev 2010-05-14 16:33:22 följande:
    Nästa fredag är det äntligen dags för mitt kub test tror jag är sist av alla här inne, men så har jag bf sent i november också Verkar vara många som känner av dom så nu, själv så väntar man och bara längtar tills det börjar bubbla så där mysigt. Tror Bm hade skickat in papper till rul nu så snart får man en tid dit också, men det blir nog inte än på ett tag.
    Lycka till!!
  • Scarlett10

Sebbe123: Nejdå, du är inte sist, jag har mitt KUB om drygt 1,5 vecka, den 25 juni, fast de bokade in mig rätt långt fram, i v 13+3. Och fyra veckor senare rutinUL, här fick vi tid redan vid inskrivningen, så skönt att slippa vänta på den.

Längtar också efter bubbel, men har iallafall både hört hjärtslag (köpte en sådan där angelsound pga oro) och sett det lilla hjärtat ticka på ultraljud, så en liten är där allt :)

• Scarlett10

Den 25 maj förstås. Och rul 23 juni.

• Frogster

Någon som har koll på hur mycket lakrits som är för mycket att äta?
    Vet ju att det inte är så där super atta äta mycket vare sig man är gravid eller ej...
    Men hittade en bortglömd påse i skåpet för lite sen och idag bara skriiiiiiiker den på mig att jag ska äta upp den! Hahaha

• Scarlett10

Lakrits är blodtryckshöjande, jag har haft mycket problem med lågt blodtryck tidigare och har varit tillsagd att äta saltlakrits i princip så mycket jag orkar, lakrits, salt i mat osv. Samma sak nu när jag är gravid.
    Men om man har normalt mot högt blodtryck så säger livsmedelsverket max 50g lakrits om dagen.

• Bunny81
    Helen C skrev 2010-05-14 14:47:06 följande:
    Många som måste boka RUL, sköter inte eran BM de så ni får hem pappar om RUL?? Så är de i Kalmar iaf, slipper man tänka på de
    I Borås får man boka sina tider själv... Men jag tycker iofs det är mycket bättre än att bara bli tilldelad en. Då kan man lättare hitta en som passar men jobb o annat...
  • Helen C

Det e väl olika där man bor kan jag tänka mig.....

Här är min bebis väldigt lugn idag, försöker få liv i den men den vill inte.. Igår va de full rulle på kvällen så hoppas jag får någon spark senare=)

• Min Engla

Missch - Ja gör det!! Vi ligger i Viken stax utanför Helsingborg. Bara att hojta till i min inbox eller här så förklarar jag vägen! {#lang_emotions_smile}

PennyJenny - Jasså en skåning till här!! Var bor du nu då? Bara att titta förbi!!

MinLukas - Jag säljer tunikor,klänningar, smycken, franska tvålar, väskor, scarfsar, doftljus och heminredning allt går i den ljuvliga franska/Danska lant stilen.
    Sen gör jag även mina egna väggord som jag säljer där, dem har jag även på¨min webshop www.stilcompaniet.se titta gärna in där, allt som finns i butiken kommer attn läggas ut på nätet med.

• frukarlssonn

Min Engla, spännande, lycka till {#lang_emotions_laughing} Hade jag bott i krokarna hade jag def besökt butiken

Här får vi med boka rul själva. Men när jag bodde i Alingsås fick vi tiden av bm, men då gjorde man rul på bm-mottagningen. Det verkar rätt olika de där beroende på vart man bor.

Va mysigt att ni redan känner så mkt! Jag har känt pyttelite bubbel idag med, men inte mer. Hade aldrig vetat att det va bebis om jag inte vart gravid innan!

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • frukarlssonn

Vi har förresten nu köpt en ny bil {#lang_emotions_laughing} Och sambon fick ett bud av paret som tittade på vår bil i onsdags. De la sig två tusen under vad sambon ville ha och han kommer godta budet. Han är ändå nöjd med priset och vill inte riskera att stå med två bilar Åååh va vi längtar nu. Han och pappa ska hämta bilen på måndag

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2