-
Hon visste ju inget annat brukar hon säga, men det måste varit jobbigt, men min pappa var en modern man som tog massor av ansvar.Hedi skrev 2010-11-14 21:53:02 följande:Ah shit! coolt det maste ha varit lite jobbigt för din mamma. Min bror är 15 mander äldre än jag. -
Carolina- Hoppas du är på förlossningen nu!
tessiej- Lycka till!
Njsmamma- Hoppas det händer något snart, försök att vila.
Popcorn- Skönt att ni snart får komma hem.
-
Nämen nu får ni sluta klaga på tvåplans
Vi har ju hittills aldrig nyttjat vår övervåning, men nu håller vi på att fixa den så att vi ska ha alla sovrummen där uppe. Menar ni att vi kommer ångra oss
Får se det som extra motion att behöva springa i trappan. -
Jag använde trosskydd i början, men fick svamp. Nu använder jag toapapper och ibland hushållspapper om det är riktigt besvärligt och det funkar bra, antar att det andas bättre eftersom det inte är någon plast.
-
Nu har min man åkt iväg på tjänsterresa tills på fredag. Måste erkänna att det gör mig lite nervös även om det är 16 dagar kvar till bf idag. Han är drygt 1½ timma härifrån med bil, men sen ska han ju packa ihop och så också, så jag räknar med att det tar minst 2 timmar för honom att komma hem om det skulle behövas, sedan har vi ytterligare 1 timma till förlossningen. Nervös som sagt...Men han har ett schysst jobb iallafall, han fick en egen hyrbil utifall något skulle hända med mig, så jobbet bokade två även om de bara behövt en
-
Ja, jag är inte så orolig egentligen är ju över 2 veckor kvar och jag räknar med att få gå över, men hoppas att det snart är fredag.Annizsj skrev 2010-11-16 11:54:38 följande:Trulsa79- första barnet brukar ju ta lite tid på sig att komma ut , så skulle det starta lör han hinna. Ni får träffas på fl
nej men hoppas att den hållersig inne tills han kommer hem iaf -
Själv har jag inte ens vågat prova hallonbladste, som det druckits mycket av i tråden.
Tycker det här med energi är lustigt, igår städade jag ur både kyl och skafferi och idag har jag knappt tagit mig ur soffan.
-
Jag skulle gärna föda den 19 eller den 29 nov, skulle vara kul med en 9:a i födelsedagen då både jag och mannen har det. Sen har alla mormors barnbarnsbarn det, så vore lite kul att fortsätta trenden. Och fredag är ju en perfekt dag att föda på, då har ju mannen hela helgen på sig att meddela chefen.
-
Vi är 3 stycken i december. 1, 2 och 3 december har vi bf.dazazz skrev 2010-11-16 23:09:20 följande:Annizsj, jag har inte bf förrän 28/11, är väl en av de sista även om jag vet att någon (några?) är i december...
Är lite kluven, ena sidan vill verkligen bara att det här ska vara över nu, andra känner sig inte redo och inser även att jag kommer sakna sparkandet (nå, kanske inte de riktade revbenssparkarna eller underlivsgrävandet ;) ) Har ju hela tiden tänkt att vi ska ha en trea men börjar nu inse att det kanske inte kommer bli så och då börjar jag plötsligt värdesätta det mer...
Håller med om att den här årstiden är urkass. Leonard är född i slutet av januari och jag tyckte att det var tillräckligt långt till sol och värme då, och nu kommer det vara två månader längre. Och dessutom två som ska kläs på när man ska ut... Phu... :)
-
Ja, det ska verkligen bli spännande. Tyvärr så kan ju spänningen hålla sig ända till runt 17 dec om det krävs igångsättning.dazazz skrev 2010-11-16 23:27:41 följande:Trulsa, vad prydligt fördelat :D Blir spännande att se hur det går i slutändan :)
Det är verkligen först nu som jag börjat fatta att det är så nära, folk omkring oss har kommenterat att jag fortfarande jobbar mm och vi har inte fattat förrän nu att det faktiskt snart är dags :D