Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-11-11 12:03:28 följande:
    Jag har BF på måndag, så alltså 4 dagar kvar!! hoppas på bebis imorn!
    mitt SF har inte heller växt mellan vecka 38-40 och det va normalt sa min BM..,

Har inte minsta känning! bebis är helvild på kvällarna, tror den ska sparka sig ut! :)

Jag bäddade vagnen i veckan som var och spjälsängen förra veckan tror jag, även väskan packade jag klart förra veckan, bara tandborste, smink o deo, kamera o mobil typ sånt som fattas....

Ang. smärtlindring ska jag försöka klara mig på lustgasen, den vill jag absolut ha för den är underbar!! men gör det för jäkla ont och blir en lång förlossning så är jag öppen för EDA, det hade jag första fl men inte andra.

Magen vecka 40:
    Superfin mage
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad

Popcorn, förstår din känsla, det är omtumlande att få veta att ens barn barn bär på en sjukdom.
    Men jag är övertygad om att du kommer ta dig till henne när du fått smälta chocken.
    och du kommer älska henne precis lika mkt som du älskar eran son.

Vi finns här för dig när du behöver ventilera dina känslor, kram!! {#emotions_dlg.flower}

• mzetterblad
    NoahLeah skrev 2010-11-11 21:03:08 följande:
    Slänger in en magbild tagen ikväll, 9 dagar kvar till BF.

Fina magen =)
  • mzetterblad

Linus ligger också och svänger runt med huvudet
    William var inte alls sån!
    Men har två väldigt olika barn, William kunde ligga lääääänge i babysitter eller i babygymmet eller på golvet. Jag ska vara glad om jag får lägga ner Linus i 2 min när han är vaken..

• mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-11 22:45:30 följande:
    tack alla. jag har så svårt att fatta att han e ute nu, o ändå känns det som man haft honom längre än 9 dagar. känns som man haft honom i typ 6-7 veckor mitt hjärta smälter när jag tittar på honom Hjärta

hedi: va skönt att allt gick bra o du verkade ha en bra förlossning

williams mamma: hur går det när pappa håller linus? vill han vara hos honom? nicco vill helst vara hos mig men korta stunder hos pappa går bra.
    just nu hör jag att han börjar smågnälla från ovanvåningen så jag får väl snart gå upp o ta honom det e väl för att jag har mjölken antagligen men han har precis ätit så han kan nog inte vara speciellt hungrig, vill väl bara mysa
    pappsen duger inte många minuter, det är mig han ska vara hos hela tiden
  • mzetterblad

Tycker väl allt vi kan fortsätta i den här tråden.. Eller måste vi göra en ny?

• mzetterblad
    OKTOBER BEBISAR
    Williams Mamma 070824 Pojke 20/10 , 1760 g & 43 cm V. 38+1

NOVEMBER BEBISAR
    HelenC- Flicka 9/11-3495g-50 cm- BF+3

DECEMBER BEBISAR
  • mzetterblad
    nica83 skrev 2010-11-12 23:40:24 följande:
    Nu var det evigheter sen jag skrev i tråden, känns det som i varje fall!

Jag blev mamma till en liten dotter den 9:e november! Vi mår prima och försöker nu få vardagen som 2-barnsföräldrar att gå ihop Storebror är väldigt stolt över lillasyster. Det tog dock ett tag att övertyga honom om att det var en liten flicka, var först när han fick se att hon saknade snopp som han förstod
    Grattis!!
  • mzetterblad
    Maddie72 skrev 2010-11-13 11:39:50 följande:
    Uppdatering:
    Det visade sig vara OK i alla fall. Blodvärde högt och alla blodkroppar och plättar eller vad det var får inte plats och det blir tjockt, segt blod och därmed dålig blodcirkulation. Därav en blålila-röd bebis. Men det ska rätta till sig av sig självt. Pox-mätningen (syresättning i blodet) har legat bra i natt. Värdena mellan fot och hand stämmer mer överens.  Vi ska bara hålla henne extra varm och så kommer det bli jättebra.Vi är ff inskrivna på NEO men hon är bortkopplad från sladdar och vi får vara på vanliga BB.  Idag känns allt mkt bättre. Kram på er alla! =)
    Linus hade också högt blodvärde när vi låg på Neo (Låg på över 200)
    Så hans blod koagulera med en gång när dom skulle ta prover på han. Håll henne varm o go bara. Till oss sa dom att ha han mkt hud mot hud o ge av våran kroppsvärme och ha på en mössa.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2