Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-11-13 17:54:07 följande:
    nä jag har inte bakat dom men en kompis till mig och de är sååå goda!! vet inte om de går att frysa, men det tror jag absolut! annars så äts de ju upp ganska fort och lär ju hålla nån vecka eller 2 iaf, sen brukar ju smaken inte bli så god på småkakor iaf... men kanske man kan frysa in hälften.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 17:39:56 följande:
    ni som ammar, hur gör ni med napp till barnen?
    Min första ammade jag och hon använde napp från dag nr 5 för hon var sååå tuttig och jag orkade inte amma massor, lite bekväm.... men det förstörde inte amningen för henne ammade jag i 8,5 mån. Nr 2 ammade jag till över året men hon vägrade napp, jag testade och testade från att hon föddes men hon vill inte ha....
    Är väl amningen etablerad och fungerar bra så är det nog bara att ge honom nappen när han vill.
    jag har gett han napp nu, för han är SÅÅÅ tuttig.
    Han vill helst ligga vid bröstet hela tiden, och det innebär att jag inte kan ge William någon tid alls när vi är ensamma. Och det funkar inte riktigt. Han vill ju helst inte ligga ner själv heller, men nu lyckas jag lägga ner han nån minut iaf.
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-11-13 21:26:18 följande:
    Tack! Visst är den inte så särskilt stor? Har fått två rejäla hugg i magen nu när jag suttit här...men höll typ i sig i två sek...skumt!
    Jätte fin mage, och lillskrutten är ju helt bedårande
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-13 21:37:14 följande:
    vilken skillnad nu när man fått 3e barnet. innan hade man ju knappt internet o facebook fanns ju inte ens så nu denna gången har alla sett bilder o så genom facebook, mms osv. så nu hör knappt folk av sig längre. lite tråkigt faktiskt....
    o en gammal barndomsvän som jag känt sen jag var 4-5 år gammal har skrivit grattis på facebook o sen har hon inte hört av sig.... känner mig faktiskt rätt besviken på henne. att få barn e ju en jättestor händelse!
    det förstår jag absolut att du är!
    Det hade jag med vart, man tycker ju att hon borde vara nyfiken på eran prins också.
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-13 21:43:42 följande:
    men så tycker jag att de flesta "vänner" gör. de har stillat sin nyfikenhet genom fotona o sen bryr dom inte om att höra av sig. men henne har jag kännt så länge så jag tycker det e lite taskigt faktiskt.
    tycker inte du att folk hör av sig mindre nu när facebook finns?
    jo absolut .
    Dom känner ju typ att dom vet allt om vårat liv via fb. Och dom skriver hellre där och frågar hur det är istället för att ringa och fråga hur det är eller hur man mår osv
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-13 22:15:06 följande:
    ja förstår det, dina små e ju så små fortfarande.
    men snart e det ju slut på det här hemma för om en vecka börjar ju mannen jobba igen o då kommer jag få göra allt här hemma igen förutom möjligtvis att laga mat varje dag för ber jag honom om det så gör han det fast han jobbat.
    förresten det här med maten.... jag har ingen aptit knappt o kan inte laga mat eftersom jag inte e sugen på nåt o har ingen fantasi alls vad vi ska äta.... ingen i familjen kommer med förslag heller så vi har problem varje måltid.... det e jättedrygt...
    hoppas att det vänder snart
    här är en till med nada aptit
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-13 22:17:59 följande:
    ja precis!! jag tror jag fick typ 5 grattis via sms dagen han föddes o sen resten via facebook.....
    känns ju kul att folk grattar men närmre vänner kan ju skriva sms ändå...

mita: vilken underbar bild o vilka fina barn! han ser ut som en riktigt stolt storebror
    samma här,
    fick nog en 100 grattis via fb o typ 7 sms
  • mzetterblad

Under min första förlossning, så fick min man knappt lämna rummet.. Han skulle sitta brevid mig hela tiden, och bara finnas där, IFALL jag behövde honom.

Medans denna gången, hade jag nog lika gärna kunnat föda ensam, för jag gick in så i mig själv så uppfattade inte att han var där knappt. Ett tag höll han min hand som jag kramade under värkarna, sen turades han och min kompis om att sitta o hålla min hand.. det va typ allt.

Så det är nog väldigt olika de där :)

• mzetterblad

Linus sover i vagninsatsen som jag har ställt i spjälsängen..
    Vi har inte riktigt fått till liggamningen än =/

• mzetterblad
    Bebis050810 skrev 2010-11-14 15:46:04 följande:
    Ja så gjorde jag oxå ibland, det är jättesmidigt
    ja den är ju mindre än spjälisen så där trivs han bättre =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2