BF November,2010 DEL 2
Helen C- Jaså, nä nån bebis tror jag inte att det är på g och hade jag trott det hade jag skrivit helt förtvivlat
Utan jag undrade om magen var på g.
Helen C- Jaså, nä nån bebis tror jag inte att det är på g och hade jag trott det hade jag skrivit helt förtvivlat
Utan jag undrade om magen var på g.
Halloj!
Verkar som att det är fler än jag som haft fullt upp i helgen, det har varit ganska lungt i tråden.
Jag har spenderat helgen hos mina syskonbarn (3½ och 1) det är så kul att få mysa med dem och så synd att de bor 2 timmar härifrån.
Är visst ganska många som åker på semester, vi har avbeställt vår resa till Kroatien som vi skulle gjort i juli, jag var för nojig över att jag skulle vara trött och kanske ha foglossning och grejer och inte kunna njuta av semestern. Så vi har tänkt åka på två resor nästa år istället.
Vi kommer förmodligen att få reda på könet på rul:et. Men vet faktiskt inte om vi kommer berätta för någon att vi vet. Vi berättade om plusset så tidigt, så det skulle kännas mysigt att ha könet som våran hemlis.
På mitt jobb har de starka åsikter om det mesta. Jag jobbar på en Waldorfskola (sökte jobbet då det inte fanns några andra), men jag trivs mycket bra även om det blir många "kulturkrockar", eftersom jag är "svensson" men de flesta som jobbar på skolan är antroposofer eller något annat "flummigt" så krockar våra åsikter ibland.
Jag borde verkligen tänka igenom mitt val att föda på sjukhus, fundera mycket noga innan jag följer vaccinationsprogrammet, absolut inte resa med barnet, inte gå på ÖF före 1 års ålder helst inte springa till bvc heller då det finns massa smittor där, det här med att ta reda på könet har vi inte diskuterat men de har uttryckt att jag inte borde göra ultraljud då det inte är bra för bebisen, m.m.
Det enda vi är överens om är att barnet inte ska behöva börja på förskola före 2 års ålder. Men men jag låter dem hållas
Är inne och läser allt ni skriver, men orkar inte svara enskilt. Är så trött, är inne på slutspurten innan eleverna går på sommarlov och det är massor att göra. Har jobbat 10-11 timmar varje dag denna veckan och förmodar att det kommer bli något liknande imorgon. Pust! men sen är det bara en vecka till och sedan får även jag gå på lov.
Puh, äntligen orkar jag skriva här igen. Jobbade extremt mycket förra veckan, var inte hemma förrän 19-20 varje dag och då kändes det att man var gravid.
Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar och sedan är jag ledig tills v.33, ska bli så skönt.
Efter sommarlovet kommer jag förmodligen bara jobba 30-40% och det ska bli riktigt skönt (tror jag). Jobbar på en friskola och om jag går ner mycket i tid så kan de behålla samma personalstyrka som nu, annars måste någon gå, så jag "offrar mig".
Har läst allt men det var ju mycket att ta igen så har svårt att komma ihåg vem som skrivit vad.
Så välkommen alla nya.
Grattis till alla lyckade RUL
Mysigt att känna sparkar
Drygt att behöva betala för bilder (speciellt de som ändå ska slängas)