Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Helen C- Jaså, nä nån bebis tror jag inte att det är på g och hade jag trott det hade jag skrivit helt förtvivlat Utan jag undrade om magen var på g.

• Kinne79

Halloj!
    Verkar som att det är fler än jag som haft fullt upp i helgen, det har varit ganska lungt i tråden.

Jag har spenderat helgen hos mina syskonbarn (3½ och 1) det är så kul att få mysa med dem och så synd att de bor 2 timmar härifrån.

Är visst ganska många som åker på semester, vi har avbeställt vår resa till Kroatien som vi skulle gjort i juli, jag var för nojig över att jag skulle vara trött och kanske ha foglossning och grejer och inte kunna njuta av semestern. Så vi har tänkt åka på två resor nästa år istället.

• Kinne79

Vi kommer förmodligen att få reda på könet på rul:et. Men vet faktiskt inte om vi kommer berätta för någon att vi vet. Vi berättade om plusset så tidigt, så det skulle kännas mysigt att ha könet som våran hemlis.

• Kinne79

På mitt jobb har de starka åsikter om det mesta. Jag jobbar på en Waldorfskola (sökte jobbet då det inte fanns några andra), men jag trivs mycket bra även om det blir många "kulturkrockar", eftersom jag är "svensson" men de flesta som jobbar på skolan är antroposofer eller något annat "flummigt" så krockar våra åsikter ibland.

Jag borde verkligen tänka igenom mitt val att föda på sjukhus, fundera mycket noga innan jag följer vaccinationsprogrammet, absolut inte resa med barnet, inte gå på ÖF före 1 års ålder helst inte springa till bvc heller då det finns massa smittor där, det här med att ta reda på könet har vi inte diskuterat men de har uttryckt att jag inte borde göra ultraljud då det inte är bra för bebisen, m.m.

Det enda vi är överens om är att barnet inte ska behöva börja på förskola före 2 års ålder. Men men jag låter dem hållas

• Kinne79
    Frogster skrev 2010-06-07 19:01:24 följande:
    Hallojs på er allihop!
    Nu var det ett tag sen igen... Mycket att stå i nu så hinner inte alls in så mycket som jag skulle vilja!
    Hoppas det är bra med er allihop!
    Med mig är det finemang bortsett från att jag återigen har djävulskt ont i ligamenten.... Men förhoppningsvis är det övergående även denna gång...

Även jag har varit på rul idag!
    I min mage sprattlar det världens finaste lilla grabb som har preliminärbokat sin födelsedag till 9/11!
    Blev alltså flyttad hela 8 dagar,  vilket var något mer än jag trodde.... Men det kvittar för nu vet jag i alla fall att liten mår bra!
    Firade med att köpa en jättefin grön/gul/turkos/vit-randig body med matchande gröna byxor...

Såg att flera har rul på gång i dagarna, samt att några klarat av sina...
    Stort grattis till er som fått se ert undervärk!
    Lycka till, till er som fortfarande har det framför er! 

Nu ska jag försöka läsa ikapp lite! =)
    Grattis till sonen! 9/11 är min mans födelsedag och är hundra på att det betyder att din son kommer växa upp och bli en svärmors dröm precis som min man. Oskyldig
  • Kinne79
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-06-07 19:04:25 följande:
    Vad jag blir irriterad över sådana människor, säger bara mind you own business så blir de bra =)
    Jag har börjat tycka att det är lite småcharmigt att vi är så olika. Tur att jag är stark i mig själv och inte börjar vakla i mina beslut. (Eller mina och min mans.)
  • Kinne79
    Helen C skrev 2010-06-07 20:36:44 följande:
    Hej tjejer....
    Varit på RUL idag och blev flyttad 3 dagar framåt så BF 6:e Nov och med 95% så väntar vi en FLICKA E så glad.....
    Allting såg så himla bra ut och han förklarade så himla bra allting.....
    Hon låg på knäna och i slutet visade hon hela rumpan och därmed såg man vilket kön de va, så coolt....
    E så glad så de sprattlar i hela kroppen....
    Åh, vad kul! Grattis.

Själv får jag vänta 5 veckor till innan jag får göra RUL.
  • Kinne79
    Helen C skrev 2010-06-08 21:07:19 följande:
    Hittade en tråd. Kolla så får ni säga va ni tycker.. Håller ni med henne eller inte...

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m52930798.html
    Läste bara TS, men nej jag håller inte med.

Jag ser fram emot att få bajsa på mig framför min man
    Skämt och sido, skulle bli väldigt ledsen om min man hade valt att inte närvara och jag skulle aldrig kunna förbjuda honom att vara med, är ju hans barn lika mycket som mitt och vem ska hålla bebisen när jag tar igen mig.

Jag har förståelse om man inte kan ha pappan med om det är barn 2, 3 eller 4 om pappan då måste vara hemma och vara med syskonen.
  • Kinne79

Är inne och läser allt ni skriver, men orkar inte svara enskilt. Är så trött, är inne på slutspurten innan eleverna går på sommarlov och det är massor att göra. Har jobbat 10-11 timmar varje dag denna veckan och förmodar att det kommer bli något liknande imorgon. Pust! men sen är det bara en vecka till och sedan får även jag gå på lov.

• Kinne79

Puh, äntligen orkar jag skriva här igen. Jobbade extremt mycket förra veckan, var inte hemma förrän 19-20 varje dag och då kändes det att man var gravid.

Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar och sedan är jag ledig tills v.33, ska bli så skönt.

Efter sommarlovet kommer jag förmodligen bara jobba 30-40% och det ska bli riktigt skönt (tror jag). Jobbar på en friskola och om jag går ner mycket i tid så kan de behålla samma personalstyrka som nu, annars måste någon gå, så jag "offrar mig".

Har läst allt men det var ju mycket att ta igen så har svårt att komma ihåg vem som skrivit vad.
    Så välkommen alla nya.
    Grattis till alla lyckade RUL
    Mysigt att känna sparkar
    Drygt att behöva betala för bilder (speciellt de som ändå ska slängas)

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2