BF November,2010 DEL 2
Efter en timme ringde jag förlossningen gå jag har en bit att åka. Dom sa åt mig att komma in.
Väntade ändå hemma en stund till för att se om det avtog vilket det inte gjorde så vi åkte in och var framme runt 12.
Dom mätte sammandragningarna och en doktor kom in och kände på tappen för att se om jag öppnat mig något, vilket jag som tur var inte hade gjort. Efter 4 timmar med sammandragningar (kom ca var 3e min)
fick jag bricanyl och ett rum att sova i under natten.
På morgonen frågade sköterskan om jag mådde bra, vilket jag gjorde. Så doktorn kom in och sa hejdå och vi fick åka hem. Kom till receptionen på sjukhuset för att beställa taxi och får en sammandragning till. taxin skulle komma inom en halvtimme, vi satte oss ner och väntade men fick inom kort ytterligare tre så jag gick tillbaka till förlossningsavd. och pratade med dom, fick komma till ett rum och göra VUL på tappen som fortfarande var oförändrad. Såg bebbes huvud och konstaterade att trycket jag känt de senaste dagarna faktiskt var bebbes huvud som jag trodde.
Fick ok av läkaren att komma hem. och nu mer än ett dygn efter start har jag fortfarande sammandragningar....
Less, orolig och fruktansvärt trött ska jag snart gå och lägga mig och försöka få lite sömn.
Ledsen för långt inlägg, men var tvungen att skriva av mig om mitt äventyr!
Har också sammandragningar och ibland känns det som ett tryck neråt men minna sammandargningar gör inte ont, känns bara som ett sug och obehagliga. Har haft så sen v.18. ( är i v. 26 nu )