Inlägg från: Sassa82 |Visa alla inlägg
  • Sassa82

BF November,2010 DEL 2

JeppJepp skrev 2010-08-10 23:27:20 följande:
    Igår kväll vid 9 började jag få sammandradningar. v26+6 
    Efter en timme ringde jag förlossningen gå jag har en bit att åka. Dom sa åt mig att komma in. 
    Väntade ändå hemma en stund till för att se om det avtog vilket det inte gjorde så vi åkte in och var framme runt 12.
    Dom mätte sammandragningarna och en doktor kom in och kände på tappen för att se om jag öppnat mig något, vilket jag som tur var inte hade gjort. Efter 4 timmar med sammandragningar (kom ca var 3e min) 
    fick jag bricanyl och ett rum att sova i under natten.
    På morgonen frågade sköterskan om jag mådde bra, vilket jag gjorde. Så doktorn kom in och sa hejdå och vi fick åka hem. Kom till receptionen på sjukhuset för att beställa taxi och får en sammandragning till. taxin skulle komma inom en halvtimme, vi satte oss ner och väntade men fick inom kort ytterligare tre så jag gick tillbaka till förlossningsavd. och pratade med dom, fick komma till ett rum och göra VUL på tappen som fortfarande var oförändrad. Såg bebbes huvud och konstaterade att trycket jag känt de senaste dagarna faktiskt var bebbes huvud som jag trodde.
    Fick ok av läkaren att komma hem. och nu mer än ett dygn efter start har jag fortfarande sammandragningar....
    Less, orolig och fruktansvärt trött ska jag snart gå och lägga mig och försöka få lite sömn.

Ledsen för långt inlägg, men var tvungen att skriva av mig om mitt äventyr! 
    jobbigt tur att du inte öppnat dig något och hoppas det lugnar sig lite nu.

Har också sammandragningar och ibland känns det som ett tryck neråt men minna sammandargningar gör inte ont, känns bara som ett sug och obehagliga. Har haft så sen v.18. ( är i v. 26 nu )
  • Sassa82

Jag vet inte om ni har diskuterat saken men satt och räknade lite på hur man ska lägga upp dagarna för ledigheten. Och efter barnets 1 årdag så måste man jag ta ut 5 hela dagar föräldrarpenning för att inte sänka sin SGI. Vet någon om garantidagarna räknas som en hel dag?? på hemsidan står det inte att det är just 5 sgi dagar man måste ta ut.

• Sassa82
    Bebis050810 skrev 2010-08-15 20:43:53 följande:
    Ja, LN-dagarna räknas som en heldag, så du kan välja hur du vill med dagarna, SGI-dagar, LN-dagar, kanske jobba en dag/vecka, ja bara man "gör" något 5 dagar i veckan efter 1-årsdagen
    Tack!!
  • Sassa82

Idag börjar arbetet igen för ca. 5 veckor.

Ni har koll på mycket här, någon som kanske vet vart vi ska vända oss ang. någon form av samboavtal? Vi har ju köpt radus och har lån tillsammans så om det händer den ena något kan det kanske va bra att få bo kvar då vi inte ärver varandra så ska man skriva något med vad och vart??

• Sassa82
    kicki08 skrev 2010-08-16 07:33:32 följande:
    godmorgon

Sassa82:  Samboavtal ska ni vända er till en jurist för att skriva. visst kan ni skriva ett alldeles eget som bara ni har skrivit under på och har hemma. Men det gäller ju inte lagligt om ni ändå skulle börja bråka om något händer. Annars säger ju sambolagen att det man tog med sig in i förhållandet tar man med sig ut. däremot är ju allt man köpt gemensamt (oavsett vem som betalade det) en gemensam tillgång.

Bebis: Här har illamåendet kommit och gått hela graviditeten. Nu är det tack å lov mer sällan. Men den finns där ibland....

Är det många här som fortfarande har som molvärk/mensvärk då och då? För det har jag haft rätt mycket av i några dagar nu. Lite hungrigare än vanligt har jag varit oxå.
    Tack ska försöka hitta tid och orka att kolla upp någon, vi ska väl ha något skrivet för barnet också då vi inte är gifta lika bra att ta allt på en gång då.
  • Sassa82

God kväll!! har inte vart inne på 100 år känns det som, fick höra att det härjade ett virus här på Fl så har inte vågat mig in. Har det hänt något speciellt som man missat. har sett att pennyjenny fått sin son.

Va till MVC idag lillasyster ligger med huvudet nedåt och magen följer kruvan helt så allt ser bra ut.

• Sassa82
    Rosen skrev 2010-09-14 21:00:29 följande:
    va skönt att allt ser bra ut. vilken vecka är du i nu?
    Jag är i vecka 31

Som några skrev så fick hon med planerat snitt tror jag och han mådde bra. har bara läst i en tråd som någon annan.
  • Sassa82
    dazazz skrev 2010-09-16 13:24:40 följande:
    min mamma som är bm sa att det visst är det absolut vanligaste sättet för dem att ligga (antar att hon menade från någon viss vecka) till följd av hur livmodern oftast är formad. min verkar också ligga så, känner massa fotrörelser högt upp på högersidan... ibland känner jag så tydligt något litet vid naveln också, det måste ju vara en hand då kan man tycka?
    Så ligger vår tös också och har troligen legat så hela tiden. Hon låg så på både RUL och könsUL. Sen känner jag mest sparkar upp till höger.

kommer ihåg att melina låg också på samma sätt hela grav men hon låg nog med ryggern på höger sida och sparkade på vänster.

Mar märker att det händer mycket i hennes liv nu mycket tårar och trotts. Om 2 veckor blir hon 5 år staxt efter det ska hon börjar på ny förskola då vi flyttar och sen ska hon bli storasyster. som sagt kanske lite mycket saker på en gång men man bestämmer inte alltid hur allt ska falla sig.
  • Sassa82

Ja det där med vikten är ju ett kapitel för sig, börjar bli nervös för vart det ska sluta. Förra grav gick jag nog upp 11-14 totalt hon kom då i v. 35+5.

jag är nu 30+4 och har gått upp 11kg.

lägger in en magbild från 29+6 snart en vecka gammal.

• Sassa82
    NoahLeah skrev 2010-09-17 17:28:58 följande:
    Hur många här är det som jobbar heltid och hur många är hemma av någon anledning? (bara ren nyfikenhet).
    Jag jobbar heltid till och med tisdag sen har jag fått havandeskapspenning.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2