Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Stort grattis Popcornplaya! Hoppas ni hade en helt underbar dag!

• Belavon
    JeppJepp skrev 2010-08-10 23:27:20 följande:
    Igår kväll vid 9 började jag få sammandradningar. v26+6 
    Efter en timme ringde jag förlossningen gå jag har en bit att åka. Dom sa åt mig att komma in. 
    Väntade ändå hemma en stund till för att se om det avtog vilket det inte gjorde så vi åkte in och var framme runt 12.
    Dom mätte sammandragningarna och en doktor kom in och kände på tappen för att se om jag öppnat mig något, vilket jag som tur var inte hade gjort. Efter 4 timmar med sammandragningar (kom ca var 3e min) 
    fick jag bricanyl och ett rum att sova i under natten.
    På morgonen frågade sköterskan om jag mådde bra, vilket jag gjorde. Så doktorn kom in och sa hejdå och vi fick åka hem. Kom till receptionen på sjukhuset för att beställa taxi och får en sammandragning till. taxin skulle komma inom en halvtimme, vi satte oss ner och väntade men fick inom kort ytterligare tre så jag gick tillbaka till förlossningsavd. och pratade med dom, fick komma till ett rum och göra VUL på tappen som fortfarande var oförändrad. Såg bebbes huvud och konstaterade att trycket jag känt de senaste dagarna faktiskt var bebbes huvud som jag trodde.
    Fick ok av läkaren att komma hem. och nu mer än ett dygn efter start har jag fortfarande sammandragningar....
    Less, orolig och fruktansvärt trött ska jag snart gå och lägga mig och försöka få lite sömn.

Ledsen för långt inlägg, men var tvungen att skriva av mig om mitt äventyr! 
    Låter inte roligt alls. Hoppas du kan vila mycket och att sammandragningarna avtar. *massa kramar*
  • Belavon
    MammaDeborah skrev 2010-08-11 09:03:53 följande:
    Exakt, vi får knappt 2 milj för det huset vi har nu... :) Dvs pengar emellan! :D
    Låter bra om ni får pengar emellan :) aldrig fel. Huset ser jättemysigt ut, charmigt och trevligt.

Här ska in till stan och strosa lite själv i butikerna och så ska jag hämta ut mitt nya körkort med mitt nya efternamn, så spännande :)
  • Belavon
    MammaDeborah skrev 2010-08-11 10:52:45 följande:
    Belavon:
    Kolla bara så att du inte får samma bekymmer som jag fick. Min man fick intyga att jag var jag när jag skulle hämta körkortet. Alternativt hade jag behövt ha med ett personbevis. Det gamla kortet med gamla namnet var inte giltigt vid utlämnandet.
    Det var inga problem de tog det gamla kortet och klippte sönder det. Gick bra. Stod tom på papperen att det gamla gällde. Men hon kollade noga personnr och så. Konstigt att ditt gamla inte gällde, hur ska man göra då liksom..
  • Belavon
    Bebis050810 skrev 2010-08-12 09:59:37 följande:
    Idag är det femte dagen och sambon pratar inte ännu......
    *kram*
    Låter inte så moget och roligt det där.

Idag blir det lunch med pappa och sedan träffa en kompis och fika och kanske in och kolla lite mamma kläder och kläder till bäbis. Men jag blir lite nervös på hur mycket man vågar köpa eller behöver.
  • Belavon

Dagen har varit bra men nu fick jag en släng av att jag saknar min man. Men det är första stora saknar stunden sedan han åkte för 5 veckor sedan så det är väl bara att snyfta på. Känns bara jobbigt just nu att det är 5 veckor kvar. Tur att han är hemma för födseln.

I morgon får jag nog göra något för att peppa upp mig själv!

• Belavon

Kram till alla er som har det jobbigt. Självklart får ni skriva av er hur mycket ni vill. Önskar bara jag kunde hjälpa till med något...

• Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-14 21:16:32 följande:
    Usch jag är lite orolig, men ändå inte.
    Inte känt av bebis sen imorse =/ Så jag ringde till förlossningen och ville att jag skulle komma in vid 22 men samtidigt tror jag att bebis bara luras . Men det är väl bäst att åka in ändå?
    Det är väl bra att kolla upp. Den har säkert bara mindre plats där inne nu när den växer.
  • Belavon
    dagalie FZ skrev 2010-08-15 15:15:40 följande:
    Hej!

Jag har märkt nu under 1 dygn ungefär att det läcker eller sipprar ut en genomskillnig vattnig vätska ur min slidöppning, lite då och då. Det känns som att jag kissar på mig, men det kommer inte ifrån urinröret. De är inte heller flytningar, då de är för vattnigt för att vara det. Blir orolig och vet inte vad det är. Kan det vara fostervatten?? Är i vecka 28+6 idag. Är orolig. Har aldrig varit med om liknande förut. Någon som varit i min situation? Vad ska jag göra?

Tacksam för svar! 
    Jag tycker att du ska ringa in till förlossningen på en gång och höra med dem. De vill säkert kolla upp att allt är oki. De finns till för dig!
  • Belavon

Här är det varmt som bara den idag och jag hade tänkt att göra massa saker men det blir inte av. Känner inte för att storhandla men jag har inte så mycket mat hemma och så kom jag på att det är säkert inte lika varmt på ICA. Så nu känns det bättre att åka iväg.

Magen mår bara bra och det rör sig allt mer och mer där inne.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2