Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Party of five skrev 2010-11-14 19:34:38 följande:
    Vi hade nog de andra barnen bak också då de var små. Oftast åkte jag inte ensam (någon var alltid med och satt bak) så visst ja, då jag åkte ensam med dem så var det lite stressande... Men jag tänker att det ändå är tryggare för dem där bak... Obestämd Hmmm...

Jag kommer nog också vänta med sex tills åtminstone efter efterkontrollen. Har ju nu haft infektion i livmodern, vill inte riskera att det kommer tillbaka. För DET är det jävligaste!

Psst.... FÅR man vara bebissjuk när man har en 2 veckors baby och redan är en 6-pers familj??? Då har vi ju nog liksom kommit överens om att vi inte ska ha fler... Men men...
    Jag är redan sugen på en till
    Jag kommer ju inte börja med nå preventivmedel så på ett sätt hoppas jag att det tar sig fort även då vi sagt att vi ska vänta i 3 år innan nästa.. Maken vet inte ens om han är så sugen på en trea men det är jag
    Jag känner att jag MÅSTE ha ett barn till, skulle känna mig ledsen och besviken annars.
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-11-14 21:05:01 följande:
    Williams mamma- du är ändå väldigt ung så ta det lugnt. Skyddar ni er inte menar du? Kan ju tala om att det gjorde inte heller och en dag stod vi där med ett plus på Stickan, chock eller inte ? Klart man är tacksam att man ska få ännu ett underverk men det kom lite oväntAt. Tanken var att killarna skulle bli 4 och 6 år innan trean kom. Menar bara att det kanske är en ide att använda nåt om ni ska vänta tre år om din man nye vill ha nu snart igen dvs?
    Anledningen till att jag inte vill använda nåt hormonbaserat preparat är att jag har så svårt att bli gravid.
    William tog nästan 3 år innan jag blev gravid.
    Med Linus fröskte vi på egen hand i 1,5 år innan vi sökte hjälp, och då blev jag gravid med hjälp av pergotime.
    Jag har vääääldigt sällan ägglossning och så ojämna menscyklar så deärför vill jag inte ha andra hormoner i kroppen.
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-11-14 21:15:59 följande:
    Williams mamma- jag förstår! Gillar inte heller att stoppa i mig hormoner , mår inte bra av det... Men det står ett paket minipiller utan de där dumma hormonerna på hyllan, kommer börja med dem så fort jag får
    Använde minipiller efter vi fått William, men jag blödde hela tiden =/ Blödde typ i 8-9 dagar uppehåll en dag, blödde 8-9 dagar o så höll det på =(
  • mzetterblad
    sunflower79 skrev 2010-11-14 21:32:08 följande:
    :-O visste inte ens att det fanns ett sånt spel på FB!!!! upplys mig! haha
    Marinero skrev 2010-11-14 21:11:16 följande:
    På ikea började jag få mina första mer riktiga sd, låter ju lovande Ja de som gjorde mer ont då Åh en sån mikro vill jag med ha där man ser den exakta tiden.
    var ju på ikea även i tisdags men då hände absolut ingenting! men idag verkar det har triggat igång nånting iaf.. har ju suttit här ett tag nu o har glömt hålla koll på det haha.. men det kommer o går hela tiden!har oxå genomgått hormonbehandling för att bli gravid.. började med pergotime men fick gå över till sprutor i form av puregon och ovitrell för ägglossning.. har PCO-S som är orsaken.. har du det oxå??
    Jag fick väl ingen direkt diagnos men läkarn sa att jag sällan har ägglossning, och att lyckas pricka in den gången jag väl har de är väldigt svårt.
  • mzetterblad
    Carolina13 skrev 2010-11-15 07:17:03 följande:
    tror det börjar hända grejer nu.. vaknade av en blixtrande värk mitt vid blygbenet och sen kom en (om jag får vara äcklig igen) en jätteflytning... sen kom en till värk efter cirka 15 min och ännu mera vatten... kom igen nu bebis...
    Låter som det är på G nu!
    Lycka till, hoppas bebis vill komma ut nu!!
  • mzetterblad

tessiej: Lycka till
    Carolina: Hoppas ni får åka in innan kl 19 ikväll

• mzetterblad
    Carolina13 skrev 2010-11-15 08:02:51 följande:

¨Tack tack... vattenavgången har gett sig lite men värkarna börjar bli värre... väldigt skillnad mot de förvärkar som jag haft innan...

Härligt
  • mzetterblad
    Carolina13 skrev 2010-11-15 08:07:40 följande:
    fast värkarna sitter fortfaradne som en mensvärk och inget direkt i ryggen.. men känns inte som falsk alarm i alla fall
    Jag hade bara som mensvärk när Linus föddes, hade ingen värk i varken mage eller rygg
  • mzetterblad
    Carolina13 skrev 2010-11-15 08:12:28 följande:
    Okej...
    tycker det e svårt som fan att klocka värkarna... kommer ju några som gör rikigt ont så man bara vill bli en lite boll men några e lite svagare men fortfarande onda.. känns som värkarna e skittäta.. men vet inte om jag mäter rätt
    hur täta får du dom till?
  • mzetterblad
    NoahLeah skrev 2010-11-15 08:16:42 följande:
    Såg att det var några till som ätit Pergotime, samma här. Tog 2 enkelkurer med Noah och 7 dubbelkurer denna gång, plussade samma dag som vi skulle på utredning på Carl Von Linnékliniken.
    Jag åt 2 enkelkurer denna gången sen tog det sig
    Carolina13 skrev 2010-11-15 08:21:09 följande:
    ja snart ringer jag igen alltså... shit vad ont det gör typ hela tiden... har nu 6 min mellan värkarna men ibland bara 3... men de e korta... typ 30 sek...
    men låter lustigt att det ska vara så tätt så fort!
    det kan ju variera lite.
    Jag tycker du ska ringa in igen och be om en tidigare tid
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2