Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-11-08 13:36:29 följande:
    Hemma igen från BM.

Vikt: 67,8 kg. Upp 0,5 kg på 2 veckor
    SF: 35. Samma som för 2 veckor sen, men BM sa att det kunde står stilla så här på slutet, så hoppas på att det är OK!
    Hjärtljud: 145
    Blodtryck: 104/67

Går in i vecka 40 imorn!

Har så jäkla ont upp mot höger revben bara!! gör värre ont när jag kör bil längre sträckor och nu är jag jätteöm där, precis längst upp i överkant där magen slutar, mot bröstet.
    Vad kan det vara??
    Bebis som trycker på med benen eller? det trycker på höger revben, värst är när jag sitter eller ligger.

Nån annan var SF-mått stått stilla i 2 veckor?
    Jag tror inte det är någon fara. SF måttet brukar kunna stå still i slutet eftersom magen sjunker då. Så även om magen har växt så syns det inte på måttet på samma sätt. Jag hade samma magmått två ggr i slutet. Ingen fara sa min BM
    Frogster skrev 2010-11-08 14:23:53 följande:
    Jesper är fortfarande gul och han är 6 veckor nu Skrattande
    Fick jättebra råd av läkaren vid 1-månadskontrollen för hur jag ska få bort det... Sluta amma! Skrikandes

Lite trist är det ju när man inte riktigt vet om det är för mycket eller ej.... Jesper gick väldigt mycket upp och ner men när vi gick hem så gjorde vi det med orden: Så länge han är pigg och orkar äta och så ordentligt så är han inte för gul!
    Va?! Sluta amma för att få bort gulsoten?! Vad är det för ett råd av en läkare?!
  • kicki08
    Bebis050810 skrev 2010-11-08 14:37:28 följande:
    Var o hämta posten precis! Gubbj. på arbetsförm. slutar fan aldrig att förvåna mig!! Nu har har skickat ut en anvisan på jobb som jag måste söka för annars meddelar han min a-kassa så de drar in min stämpling!
    Det är ett lärarjobb på flyktingförläggningen som ska vara inne till den 15 nov, alltså på min BF-dag!!!!
    Vikariatet börjar veckan därpå och fram till våren nångång.
    Han är fan sjuk i huvet på riktigt!!!! men jag måste ju söka annars ringer han min akassa.
    Jadu... vad säger man. Dom är totalt blåsta hela bunten som jobbar på det där stället. *suck*
    Sök jobbet, det spelar ju ändå ingen roll. Du ska ju ha barn snart.
    Kram
  • kicki08
    Carolina13 skrev 2010-11-08 15:22:08 följande:
    En liten undran, såg i en annan tråd här att en fått hinnsvepning av bm... tror ni att det e något de gör om man ber om det ??
    Japp jag har fått hinnsvepning av min BM. Självklart kan du be om det. Oftast är det inget problem
  • kicki08
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-08 19:28:44 följande:

Hedi; För att göra en hinnsvepning brukar bm eller läkaren föra in fingrarna in till cervix vid livmodermunnen, man bör vara mogen och helst lite öppen innan för att göra en hinnsvepning. Fingrarna "retar" upp och bm eller läkaren sveper med fingrarna inuti livmodern så att en del av hinnorna (dom tar inte hål på hinnorna) Man brukar få kraftiga förvärkar utav dom nästan på en gång och slemproppen lossnar oftast i samband med en teckningsblödning, Vid en bra och lyckad hinnsvepning kan förlossningen starta inom 48 timmar.. Gubben gjorde det på mig igår men jag fegade ut lite men det resulterade till mensvärkssmärta under hela kvällen och natten men nu har det lugnat ner sig igen :( Lika bra kanske när man inte riktigt har någon barnvakt som kan rycka in inatt om det skulle hända något.. 

Hur långa förlossningar har era tagit?

Min första förlossning tog 6 timmar från första värken. 15 minuters krystande att få ut honom
    Min andra förlossning tog 8 timmar från första värken. Öppnade mig 4 cm på 15 minuter. På två krystvärkar var han ute.
    Min tredje här nudå tog 10 timmar från första värken. Öppnade mig 5 cm på 15 minuter. På 1 krystvärk var hon ute

Hedi skrev 2010-11-08 19:40:29 följande:
    Barne är mitt liv: Hej och välkommen! ah tack för infon. Jag det känns ju som att man maste vara öppen annars sa kommer man väl inte in?

Var hos läkaren nu ikväll och min tapp verkade mogen och livmoderhalsen var kortad. Ctg visade ett lite lagt hjärtslag och läkaren visste inte om det var maskinen som ballat ur och visade mitt hjärtslag sa jag ska dit imorgon bitti igen för ctg. Annars har jag en del förvärkar och tror inte det är helt omöjligt att det startar snart!

Med Emmie hade jag första värken hemma vid 23-tiden typ förvärk och hon föddes kl 23 dagen efter. Hade inte haft nagra förvärkar alls innan, det är väl därför jag tror att det här kan dra igang snart. Ja lite av slemproppen kom ju idag ocksa med blod.
    Jag hade inte heller något "mellan" värkarna.... Dom var verkligen konstant! Det var lite chockande som du säger.
  • kicki08
    Rosen skrev 2010-11-08 20:13:30 följande:
    usch jag känner mig så dum för nicco bajsar jätteofta så han e alldeles röd i rumpan o har jätteont. o jag vet inte om det beror på mina värktabletter. jag har verkligen försökt att inte ta några men så kunde jag inte hålla mig idag o tog panodil i alla fall. men det har inte hjälpt mot min nackspärr o huvudvärk så nu fick jag ta 2 citodon igen. o nu e jag så rädd att han ska bajsa hela natten. synd om honom. men jag har så sjukt ont att jag vet inte vad jag ska göra... har provat allt snart. ska till kiropraktor på ons ialla fall.
    Agnes bajsar oxå JÄTTEOFTA! Alltså.. det är hela tiden. Och då äter jag inte värktabletter så värst mycket ändå.
    Så det behöver inte bero på dom.
  • kicki08

Grattis Imsa!!!

Hedi ligger säkert så snosar bebbe

Sunflower: Lät inte som den roligaste dagen Knepigt att allt skit hopar sig på en och samma dag sådär ibland. Men SKÖNT att allt var okej med bebis

• kicki08
    Helen C skrev 2010-11-10 10:55:08 följande:
    Hej tjejer....
    Nu e vi hemma... Igår morse 06:14 kom världens finaste flicka som ska heta Alice fast med Z(Alize) Hon vägde 3495 ocg va 50 lång...

De gick fort som ni kanske såg när jag skrev om mina värkar.... Vi va inne 03.45 och va då öppen 5-6 cm...Värkarna hade man verkligen glömt bort hur de kändes. Men allt gick så snabbt så jag hade ingen smärtlindring alls utan andades igenom värkarna och de gick himla bra.... Hon va ute på 3 krystvärkar. De som gjordes ondast va när värkarna kom va att hon tryckte upp rumpan samtidigt, och fy fan säger jag... Nä detta e sista som tur e=)

Nu e det dags för mat här och tusen tack för alla Grattis här och på fejjan...
    Något som hört mer om Hedi??
    Åhh va underbart! Har du någon bild på sötingen snart kanske? Härligt att hon äntligen är här! Och att allt gick så fort och bra.
  • kicki08
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-10 20:29:54 följande:
    Hamnade här lite av misstag när jag skulle in och blogga micahs.se/ vet inte riktigt vad jag skulle säga om det handlade om min dotter men men..
    Usch... nä jag vet inte vad jag ska säga.... :-/
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2