Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Annizsj skrev 2010-10-31 08:10:27 följande:
    Kl är nu 8:08 vintertid! Har bara varit vaken sen 5, inte kul! Fattar inte vad det är med mina barn, de bara springer omkring och skriker o jävlas, klättrAr är bara sååå jobbiga. Vet inte hur många vredesutbrott jag fått de senaste dagarna???? Bara jag som har det såhär??? Vill bara vara själv o ha lugn och ro men det existerar ku inte!!!!!
    Är likadant här!! de bara bråkar hela dagarna från morgon till kväll! retas med varandra och ska ha samma saker hela tiden! och jag har NOLL tålamod!!!! så det blir mkt skäll hela dagarna! sen leker de så bra emellanåt, kan leka jättebra i en halvtimme-timme sen går det inte längre. och dom kan retas lika mkt båda två, en är 2,5 år och en 5 år.

Idag vet i sjutton vad jag ska hitta på......? grått o mulet, kanske blir en promenad framåt dagen o sen slappa resten....

Imorn ska jag åka til stan med barnen och shoppa lite adventsljusstakar på Rusta, sen lite smått på Ikea, äta lunch på stan, mat på coop och sen kika lite på Gina, HM, Lindex och KappAhl, typ standardbutikerna ska bli kul! hoppas bara barnen är snälla och lydiga!!!
    Dom har höstlov nu, ja stora dottern får inte gå på lovet eftersom hon är gratis 15-timmarsbarn men lilla får gå eftersom jag betalar för henne. men på tisdag så får dom gå båda två för de skulle öva till ett uppträdande nästa helg på en julmässa, sen blir dom hemma resten av veckan. Vi ska hälsa på en kompis med hennes 4 veckors bebis och sen ska vi bada en dag och gå på julmässan. Sen passa på kakelsättaren med, så att allt blir som jag vill ha det!! blir en vecka med full rulle!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-10-31 03:49:22 följande:
    Jag ger upp... kan inte sova... förvärkar hela dagen igår, under hela filmen och sen nån enstaka när vi kom hem. Färdknäppade lite i hopp om att det kunde hjälpa till, men jag vet inte.. Nu sitter jag här, klarvaken, med diffusa värkar. Har ju haft det så här i flera veckor nu och börjar tro att det inte kommer bli någon bebis per automatik. Tidigast om två och en halv vecka sätts jag igång, tror jag. Tjohoo... Jag begriper inte varför min kropp beter sig så här.
    Att det aldrig kan sätta igång för dig!!! förstår om du är helt less och nere nu på alla förvärkar som inte ger nåt. Hoppas bion va bra iaf :) Kram på dig!
  • Bebis050810

Har bäddat spjälsängen nu ...ska sen ta tag i vagnen!

• Bebis050810

ja det röda passar ju till både tjej och kille......

• Bebis050810
    Maddie72 skrev 2010-10-31 11:10:03 följande:
    Mmmmm jag med.! Glad Jag har fullt upp här hemma med. Precis som du, kanske ingen renovering eller så, men försöker få undan och plocka iordning, det står saker överallt. Målar ju om spjälsängen och har idag sytt klart fleece-overallen till bebisen. Den är i 2 olika lila och fodrat med kattmönstrat tyg. Hoppas den passar nu bara. =)
    Vore så kul om vi låg på BB samtidigt! Har du gått över innan??
    Jag har fött på BF och på BF+3
  • Bebis050810

Vilken bråkig kropp du har Helen!
    jag har inte minsta lilla känning och vet inte vilket som är bäst, att ha förvärkar och få lite ont succesivt eller att allt startar pang på. Tycker nog pang på för då har man ju hunnit vila mkt och sluppit alla krämpor men samtidigt så är det ju lite otäckt med den där smärtan vid värkar, gör ju så jävulskt ont och man är ju inte beredd på det! för mig har det verkligen bara startat båda gångerna och under dagen har bebis kommit.

Nu ska jag och barnen ut på promenad!

• Bebis050810
    MammaD- tyvker oxå så fruktansvärt synd om dig!!! inte meningen att må så dåligt! fan vad arg jag blir på sjukvården!! Ja åk in och vägra åka hem, nån inom sjukvården ska väl kunna hjälpa dig om de inte gör det på förlossningen så inom någon annan avdelning.

Jag har inte heller nån matlust..... blir jättesötsugen på kvällarna däremot, typ på bullar, paj, choklad, pepparkakor, mjuka kakor sånt vill jag ha! inte bra!
    Tror jag ska laga lax i ugn ikväll.... frågan är vad övriga fam. ska äta, de gillar inte lax :(
  • Bebis050810

Ja om jag får en pojke denna ggn så kommer det kännas jättekonstigt! har ju 2 tjejer ju och undra om jag är en pojkmamma....?
    men såklart superkul om det blir en pojk!! men 3 tjejer är ju superhärligt med! jaja bara det är ett friskt barn! Tänker inte ni mkt på det?? jag funderar mkt på om det skulle vara nåt fel på barnet, nån missbildning etc.... är mkt nojjig över det! har ju 2 friska barn, kan man få 3 lixom.....

• Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-10-31 21:01:56 följande:
    Nu har jag ringt FL och förklarat situationen. Har värkar igen med 6-7min emellan men de gör inte särskilt ont. BM som svarade var förvånad över att jag inte har fått än. Så imorgon kl 14 har jag tid för bedömning hos läkare. Så snälla, snälla, snälla, håll en tumme för mig. Jag orkar verkligen inte mer nu!
    Ska hålla mina tummar och tår för dig!!!!!!! Imorn sker det ska du se!!!
    Kwackie skrev 2010-10-31 20:31:08 följande:
    haft en jätte mysig kväll med flickorna - vi har ätit gott o sett både Draktränaren & Toy Story 3, som jag grät till såklart... dumma hormoner  Flört

de e så goa när de kommer hem från farmor - var dock tvungen att kasta ALLA kläder de hade med sig hem i tvättmaskin för det lukatde inpyrd rök om det, blir så arg att exet m familj röker inne Skrikandes sen va jag 'ven tvungen att duscha av barnen ordentligt + tortera med hårborstning för det vara bara tovor i håret... vafasen, kan de inte ta hand om barn eller?!
    Röka inne, sånt gör man bara inte! speciellt inte med barn i huset.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2