Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-07-13 11:22:06 följande:
    Nu har vi lyssnat på Hjärta 140 slag/min. Exakt samma som Olivia
    Kul Har inte tid förrens om en månad. Nytt för denna grav är att man kallas först i v.25 efter RUL..en evighet jue! Men men, desto närmre bf...tiden går nästan fortare då..
  • Annizsj

Här görs det blodprov varje gång de kollar hb. Jag får jämt lämna blod eftersom jag haft lite dåliga värden. Här spelar det ingen roll om det är första eller femte barnet. Besöken är lika täta oavsett. Sen går man givetvis gå dit oftare om man är orolig eller om man har en speciell anledning. Gick ofta sist men efter v34 kände jag att allt var lugnt, jag skulle nog gå hela vägen denna gång. Imorgon upp halvsex, usch! Idag fick jag börja 5:55 blä. Snart dags att försöks sova i klinket! Gonatt tjejer!

• Annizsj

Chanell-- Tror inte att de har sulkys på IKEA; iaf inte här. Men kan hon inte sitta i kundvagnen? Alltså där barn skall sitta? ELler lämna henne hos mormor, det skulle jag gjort.

• Annizsj

Idag går man visst in i v.22. Weiiii nu går det undan. När skolan börjar är det endast 3 mån kvar, helt sjukt. Kan inte fatta att vi ska ha en till bebis.....jisses, TRE barn på 3 ½ årm det trodde jag aldrig för 4 år sedan...

• Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-14 08:24:14 följande:
    Wow, starkt jobbat Skrattande

10 juni -09 kom dottern, hade ALDRIG ens vågat drömma om att exakt ett år senare skulle jag göra ett rutin ul!
    Får man fråga om det syskon var planerat? (du behöver inte svara)...
    Jag tyckte liksom att 2 år var tätt och rätt jobbigt det första halvåret. Men nu tror jag att det blir smidigare. De säger ju att den största skilnaden är från ett till två barn. Nu ororar jag mig mest för sömnen.

Idag hade de sovit till 7:50 där  hemma. Det händer ALDRIG när jag sover jämte Viggo. Han sover ju i sin säng till 5-6 sedan flyttar vi över honom, ibland somnar han om..... Jag gick upp 5:30.......tyst tyst
  • Annizsj

Åh måste skriva av mig lite. Har just nu mina föräldrar hemma på besök. Det är meningen att de ska hjälpa till de här två dagarna då vi jobbar. MEN jag vill bara att de åker hem! Känner mig bara superstressad av att ha dem där. De är så satans slarviga. ingen vidare planering med ngt. Imorse började Viggo skrika så fort han såg mamma. KUL! De kom igår kväll å han var helt knäckt när de kom. Vi träffade de sist i midsommar å då gick det ju bra, men gnälligt när jag var med.
    Igår kväll sade jag att ni kan väl göra iordning här i köket imorgon. Men nej, det såg ut som kriger när min sambo kom upp. Viggo satt å åt sen frukost, inga kläder på någon , inte tömt diskmaskinen.....hela dagen blir kaos om man inte har lite framförhållning å rutin. Sedan åkte de å handlade å sambon fick ta han dom allt. Plus att han städade igår innan de kom. fattar ibland inte att vi är släkt. Vi är bara såååå olika. Pappa t e xär helt tafatt när det gäller barn. I princip så får mamma göra allt, vilket är ett heltidsjobb som just nu är extremt jobbigt i värmen. Skulle pappa skölja av sin tallrik eller torka av efter sig blir man ju chockad. Allt är så mkt lugnare när de inte är där. Suck! Hade det inte varit för att farmor o farfar har tagit hand om dem större delen av de två senaste vECKORNA. De måste ju ha semster de också även omd e älskar att ta hand om våra pojkar. De är raka motsatsen till mina föräldrar. Detta är så sjukt jobbigt. Blir så stressad när jag sitter här på jobbet. Vill bara hem å få lite ordning...som jag vet att de behöver!

• Annizsj

Det går liksom inte att prata med dem. Pappa tar illa upp vad sjutton man en säger. Mamma gör som sagt i rpincip allt. Hoppas verkligen att han har hjälpt till mkt idag. Tycker synd om min mamma.

• Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-15 15:44:13 följande:
    Åh, jobbigt att känna så Mina föräldrar är grymt pedanta av sig som tur är. Och de är så bra med Olivia.

Igår va vi på Liseberg. Det va jättekul men fy f-n va varmt!! Och mycket folk, men ja, kan ju inte förävnta sig annat. Sen sov vi hos mina föräldrar och idag har vi handlat på ikea. Vardagsrumsbord, databord och lite annat som vi låter va kvar i sina förpackningar tills vi flyttar, så har vi ringt Erikshjälpen så de ska komma hit dan innan vi flyttar och hämta det gamla som vi tänkt slänga annars
    Tyvärr inte mina. Bara jag som är ordentlig. Tål liksom inte när det väller över disk eller inte är avtorkat. På något sätt fixar jag det även när jag är själv med barnen? Är jag inte duktig? Haha Nej, men de är bara så otaktiska men hemskt snälla och så. Mamma är liksom bra med barnen, men hör så dåligt. det är jättejobbigt. Just nu kan jag inte känna annat än att jag vill att denna helg ska vara över. Vill ha egentig med sambon på kvällarna..inte sitta med dem. Just därför det är så skönt att svärisarna bor nära. De kommer, de är smidiga, hjälpsamma, toppen sen försvinner de hem lika fort när de är helt slut Men sen har de spenderat sååå mkt tid med barnen, de känner de så väl. Medan mina bor 40 mil bort och aldrig någonsin får chansen att få den kontakten. Det gör liksom inte mig ngt. I början kände jag att det var lite jobbigt. Nu är jag så glad att de har en sådan bra och nära relation med farmor/farfar. De har inten dålig relation med mormor morfar. Men är man 14 mån måste man nästan träffas mer regelbundet för att känna sig helt trygg...
  • Annizsj
    kicki08 skrev 2010-07-15 21:53:42 följande:
    hej tjejer
    Har inte varit inne på några dagar. Vi har varit bortresta hos mina föräldrar. Men nu är vi hemma igen
    Vad har hänt? Några RUL som gjorts eller könsUL?

Tänkte höra med er som har/haft syskonvagn. Vad rekomenerar ni? Vi kommer ju behöva ha och jag vet ju inget om dom alls. Svängbara framhjul? inte svängbara framhjul? vad är bra?
    Vi har ju en kombi bil men vill inte ha nån jumbostor vagn. Sen bor vi ute i skogen typ och det är bra om den inte går sönder när man kör den på grusvägar.
    Dålig på det här,.... sen får den inte vara någe dyr. Vi måste köpa en på blocket lr liknande.
    tips?
    Ska faktiskt sälja våran syskonvagn idag. Det är en Baby travel. Tycker de är alldeles för stora å osmidiga. Det som är bra är att de ligger bra i den och den är rymlig. Men den är upp till 15 kg. Milo väger 17 kg o den börjar faktiskt gå sönder. Synd på ett sätt då vi använder den endel. men vi har även en BRIO enkel och en BRIO sulky, så vi klarar oss just nu. Men sen behöver vi en syskonvagn. jag spanar på Blocket för fullt. Gillar helt klart Emmaljungas syskonvagn mest. Den är stabil och de sitter jämte varandra. Handtaget är vändbart . Gillar dem skaprt. Blir glad om jag hittar en för 2000 kri närheten av oss, men kan betala 3000 kr också..men då måste liggdel i regnskydd ingå. Hatar t ex P & T...tycker att det är hemskt att den lille ligger i skumpar under å inte ser ett skit. Eller sennär man byter liggdelen å de sitter där nere...finns inget liggläge. Den har jag verkligen bojkottat. Smidig för föräldrar, men inte så roligt för barnet under.
    Titta på blocket å jämför. Ni har ju lite tid på er. Jag lovar att vi hittar ngt tills det är dags Fast vi skulle egentligen behöva en nu....
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-16 08:49:18 följande:
    Oj, fattar inte varför den postade innan jag skrivit färdigt...

Olivia kommer inte fixa att stå på en ståbräda. Blir de så att vi inte kommer använda syskonvagnen länge så får jag helt enkelt sälja den.

Ja fy sjutton det är inte lätt de här med barnvagnar.
    Tror helt klart att ni kommer känna att ni gjort rätt i att investera i en syskonvagn. Annars blir man ju helt låst att bara vara hemma eller ute i sandlådan.. Man måste ju ha möjligheten att röra sig fritt med båda. Vi har verkligen använt våran, å det är två år mellan Milo och Viggo. Så givetvis behövs en nu också! Sedan var vi lite dumma som sålde Milos första enkelvagn. Men vi hittade en jättefin BRIO på blocket för ett jättebra pris, de är ju så sköna att köra..bra fjädring å så. Luftdäck är helt klart bäst! Men nu har vi fåt punka på den, första gången det händer på över 3 år.
    Ni andra som fått punka på en BRIO. Visst kan man laga sånt själv? Idag säljer vi ju våran syskovagn, så den behövs nu....
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2