Frogster skrev 2010-09-25 02:22:05 följande:
21.55 for han ut som skjuten ur en kanon!
Lite seg öppningsfas. Kollade vid 4 på morgonen och då var det uppmjukat och på gång.
4-5 timmar senare var jag öppen 4cm och efter det var det bara dött!
Gott om regelbundna sammandragningar men det ville sig inte riktigt ändå.
Runt 19-tiden gav de upp! Insåg redan då på förmiddagen att det inte fanns någon chans att det skulle avstanna av sig självt så då tyckte de att det var bättre att låta det hela ske.
Tog hål på hinnorna så det kvarvarande vattnet gick och inte långt efter började det hända massor!
Värkar började i det närmaste på en gång. Testade lite olika smärtlindring men antingen hade de ingen effekt eller fel effekt. Ganska prick 21.00 sattes EDA in. Det han lagom börja verka när krystvärkarna satte fart!
Gick väldigt fort tills jag kände att han låg redo att få ut huvudet med en första knuff.
Den värken han inte mer än sluta innan nästa trädde in med helt galen kraft och gjorde så att sköterskan bokstavligen fick fånga honom i luften!
2145gram fördelat på 45 centimeter räknas han som välväxt för sin ålder!
Har mått prima både före, under och efter förlossningen så att så här långt ser allt väldigt bra ut!
Jag själv mår oförskämt bra måste jag säga!
Inte en enda bristning eller annat som behövts lagas och bara 10-15 minuter efter att moderkakan kommit ut skuttade jag in i duschen och gjorde mig redo för att rullas upp till neonatalavdelningen och ÄNTLIGEN få mysa med min lilla prins!
Fick några minuter med honom på magen när han precis kommit ut. Men sen var han tvungen att undersökas av barnläkaren i och med att han är så pass tidig! Barnläkaren i sin tur hade ett akutfall på ingång så hon var tvungen att handla snabbt och således försvann pappa och mini ganska så fort ifrån förlossningen.
Nu ligger jag på BB medan Mini ligger i andra änden av korridoren på neonatalavdelningen. Pappa får sova hemma....
Känns minst sagt underligt allting men samtidigt såååå fantastiskt underbart!
Ett stort GRATTIS till prinsen !!! Skönt att allt gick så bra.