Inlägg från: Sassa82 |Visa alla inlägg
  • Sassa82

BF November,2010 DEL 2

Theresa87: Välkommen

Idag har jag arbetat min sista dag på länge. Nu dröjer det lite mer än ett år innan jag börjar igen.

Jag fick min förra dotter med kejsarsnitt och tycker det va helt ok förutom att jag kräktes som en gris efter morfinet. jag va inte sövd men va så slut så jag slumrade mig igenom nästan hela snittet.
    Men den här gången vill jag föda vaginalt även om det skrämmer mig. Men kan alla andra förda så kan jag med!

• Sassa82
    Frogster skrev 2010-09-25 02:22:05 följande:
    21.55 for han ut som skjuten ur en kanon!

Lite seg öppningsfas. Kollade vid 4 på morgonen och då var det uppmjukat och på gång.
    4-5 timmar senare var jag öppen 4cm och efter det var det bara dött!
    Gott om regelbundna sammandragningar men det ville sig inte riktigt ändå.
    Runt 19-tiden gav de upp! Insåg redan då på förmiddagen att det inte fanns någon chans att det skulle avstanna av sig självt så då tyckte de att det var bättre att låta det hela ske.
    Tog hål på hinnorna så det kvarvarande vattnet gick och inte långt efter började det hända massor!
    Värkar började i det närmaste på en gång. Testade lite olika smärtlindring men antingen hade de ingen effekt eller fel effekt. Ganska prick 21.00 sattes EDA in. Det han lagom börja verka när krystvärkarna satte fart!
    Gick väldigt fort tills jag kände att han låg redo att få ut huvudet med en första knuff.
    Den värken han inte mer än sluta innan nästa trädde in med helt galen kraft och gjorde så att sköterskan bokstavligen fick fånga honom i luften!

2145gram fördelat på 45 centimeter räknas han som välväxt för sin ålder!
    Har mått prima både före, under och efter förlossningen så att så här långt ser allt väldigt bra ut!

Jag själv mår oförskämt bra måste jag säga!
    Inte en enda bristning eller annat som behövts lagas och bara 10-15 minuter efter att moderkakan kommit ut skuttade jag in i duschen och gjorde mig redo för att rullas upp till neonatalavdelningen och ÄNTLIGEN få mysa med min lilla prins!
    Fick några minuter med honom på magen när han precis kommit ut. Men sen var han tvungen att undersökas av barnläkaren i och med att han är så pass tidig! Barnläkaren i sin tur hade ett akutfall på ingång så hon var tvungen att handla snabbt och således försvann pappa och mini ganska så fort ifrån förlossningen.

Nu ligger jag på BB medan Mini ligger i andra änden av korridoren på neonatalavdelningen. Pappa får sova hemma....
    Känns minst sagt underligt allting men samtidigt såååå fantastiskt underbart!
    Ett stort GRATTIS till prinsen !!! Skönt att allt gick så bra.
  • Sassa82

Idag har vi bullbak här hemma i helgen är det kals för min blivande 5åring!!! kals dåde lördag och söndag.

Hon är hemma idag efter BVC igår, efter varje vaccination har hon fått feber och den här gången va inget undantag.

Ang. vag har vi köpt en Urban Jungle, den står här redo i vardagsrummet

Overaller har jag köpt en fleece i 50/56 och sen en i 62. Dottern hann bara med dom två storlekarna innan det va varmt ute så jag hoppas att det kommer räcka då den här tjejen kommer nästan en månad senare.

• Sassa82
    Bebis050810 skrev 2010-10-01 12:58:03 följande:
    vaccin vid 5 år, vad är det för spruta? undrar för min dotter blir oxå 5 nu men har inte fått nån info om att hon ska vaccineras nu.
    Dom får diffteri,stelkramp, kikhosta och polio igen.
  • Sassa82

vart på MVC idag och allt ser bra ut lillasyster är redan fixerad. trodde det dröjde längre innnan dom blev det är i 33+1 idag.
    Magen har även sjunkit märkte det i förra veckan.

• Sassa82
    popcornplaya skrev 2010-10-06 13:04:16 följande:
    Har varit hos BM och SF måttet var 32cm (v.33+2). Med sonen var det 34cm i samma vecka så det är allt mindre nu. Är det nån mer som är mindre nu än sist? Förutom Williamsmamma då.

Viktmässigt hade jag gått upp 2 kg och total viktuppgång sedan inskrivningen är nu 22kg. Men det SKA bort sen plus lite till....

Blodsockret låg bra men resten vet jag inte. HB har hon inte tagit dom senaste besöken men det ska hon tydligen ta nästa gång. Hjärtljud och blodtryck glömde jag fråga vad det var.....

Däremot så blev jag lite skrämd när hon skulle lyssna på hjärtat. Det tog ett bra tag innan hon hittade hjärtljuden och hon fick flytta runt den där maskinen flera gånger och ta på mer salva innan det hördes nått. Så man blev lite nojjig även om jag känns bebis alldeles innan......

Huvudet ligger fortfarande neråt men hon kände inte efter om det var ruckbart eller fixerat. Men det är inte så viktigt för mig att veta så länge huvudet är ner och rumpan upp.

Nu ska jag passa på att vila lite innan sonen vaknar, har sprängande huvudvärk....
    Jag har mindre sf-mått än med förra gånge. Har ca. 1 sm mindre den här gången, men förklaringen till det är att lillasyster har sjunkit ner och är fixerad och då minskar måttet eftersom en del av bebisen ligger bakom bäckenbenet.
  • Sassa82

Oj, har nog inte vart inne sen slutet på veckan. Va på barnmässan i fredags, Melina tyckte det va mycket kul att göra och se där.
    Sen är det packning för hela slanten här hemma. Idag börjar inskolningen på Melinas nya förskola och på lördag flyttar vi så kommer nog vara borta ett litet tag

• Sassa82

God kväll!

Nu har va flyttat till radhus och packat upp det mesta. tavlor och småplock kvar skönt att komma på plats !!

Har det hänt något spännande några fler bebisar som tittat ut?? Nu är det inte långt kvar innan dom borde börja komma en efter en.

• Sassa82

Oj här händer det grejer. Grattis till alla tillskott!!

• Sassa82

Williams mamma : Grattis till underverket!!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2