• Rosen

BF November,2010 DEL 2

yonasam skrev 2010-06-01 11:32:35 följande:
    du har glömt mig tror jag...
    nej jag har dig på fb ska skriva till dig där så du vet
  • Rosen
    Jojo 85 skrev 2010-06-01 11:34:50 följande:
    nu är jag tillbaka här igen efter X antal dagar.. får se om jag hinner läsa ikapp något. men nu måste jag ÄTA! Hoppas att allt är bra med alla!?
    hej vännen!
    var har du varit?
    allt e bra här! hur e det själv?
  • Rosen
    PennyJenny skrev 2010-06-01 18:54:32 följande:
    Hej tjejer!

Är tillbaka från RUL nu. Kan säga att jag mådde fysiskt dåligt innan vi kom in och dessutom var BM sen så jag höll på att avlida i väntrummet (kändes det som). Jag sa till henne direkt att jag förlorat min minsting och ville därför att hon hela tiden berättade vad hon gjorde och såg. Hon var hur gullig som helst och berättade mycket noggrannt om allting. Hon gick igenom bebis från topp till tå men det var inte lätt att mäta för liten var inte stilla en sekund knappt. Allt såg helt perfekt ut och jag blev tillbakaflyttad 2 dagar (mest för att lårbenet var svårmätt och därför drog ner genomsnittet). Nu vet vi könet också, det var som vi trodde där inne (en liten pojke).

Är helt överlycklig just nu och idag ska jag bara slänga oron i väggen och säga "dra åt skogen!!" och njuuta

----------------------------

Ni som vill adda mig på fejjan - inboxa mig här så får ni mitt namn :) Vill inte gå ut med det här på FL. Och skriv inte något om bebisens kön på min facebook isf, det är än så länge lite halvhemligt då mina stora barn inte vet ännu (ska få reda på det imorgon).
    gud va skönt att allt såg bra ut!! o stort grattis till en liten pojke har ni namn klart?
    Hedi skrev 2010-06-01 19:09:10 följande:
    Penny: Gud va skönt! nu kan du andas ut, grattis till den lilla killen.

Om ni vill adda mig sa heter jag Camilla
    har addat dig nu
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-06-01 19:28:18 följande:
    PennyJenny- Vad skönt att allt såg bra ut och grattis till pojken.

Idag fick jag tid för mitt ul, den 5 juli, ni är så himla långt före mig. Lite tråkigt att inte hinna innan midsommar så att man kunde få med sig en bild att visa för släkten. Men, men bättre sent än aldrig. Hoppas på att få reda på könet. Är i v. 20 när jag ska göra ul.
    den som väntar på något gott..... hehe.
    men drygt med väntan, håller med dig
  • Rosen
    NoahLeah skrev 2010-06-01 19:30:56 följande:
    hej hopp...hoppas ni alla haft en bra dag.

Jag har haft en ledig dag med sonen som spenderades på Öppna förskolan , ute mm...dock inte så mkt promenad för jag har fårtt jätteont av foglosssning.

Har alla ni bebismage nu? När jag ligger ner så syns det inte ett skit, blir mer o mer orolig. Är ju andra  barnet , borde synas massor???
    usch inget roligt med foglossning

min mage syns jättemycket, ser typ ut som jag är i 7 månaden. men min har synts mycket alla gånger jag varit gravid. att den inte syns på dig e inget du behöver oroa dig för, vissa jag känner har inte haft knappt nån mage alls i 9:e månaden,
  • Rosen
    sebbe123 skrev 2010-06-01 19:45:03 följande:
    Åh här har det vart en riktigt varm och härlig dag idag, men lite huvudvärk pga. värmen.
    Idag fick jag första frågan om magen, har sett att dom flesta tittat lite extra,men idag var det en bekant som frågade om de var en bebismage {#lang_emotions_laughing} lite roligt tycker jag.

Finns också på fejjan så ni får gärna adda mig om ni vill heter Anna Hansson
    har addat dig nu
    kul att det börjar synas nu, känner du rörelser oxå?
  • Rosen
    PennyJenny skrev 2010-06-01 20:00:54 följande:
    Rosen: Nej vi har inget namn klart. Pojknamn är ju såååå svårt!! :) Hade det varit en tjej hade det varit enklare
    jag tycker oxå pojknamn e svårt, vi har inga i fall det e en pojke. vi kan inte enas alls flicknamn har vi klart redan
  • Rosen
    Nea11 skrev 2010-06-01 20:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Tänkte hoppa in i tråden om jag får?
    Har följt den ända sedan plusset i mars:), men inte riktigt vågat tro att det skulle gå bra pga av två blödningar. Men nu är jag i v.17 och magen syns ju, så nu börjar det att sjunka in :)
    BF 12/11.

/Sanna
    välkommen
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-06-01 21:11:51 följande:
    Hörni tjejer, ni som väntar 2:a och tredje barnet. Hur är era sambos mot er om man jämför med första gången? Min var väldigt omtänksam och tänkte hela tiden på att jag orkade mindre än vanligt mm första gången.
    Men den här gången är det som om han inte kommer ihåg att jag är gravid ens ibland.
    det liksom räknas inte längre. Nu har jag varit själv med båda barnen två dagar i rad och lagt båda och inte fått en sekund för mig själv. Ikväll när han stod och lagade mat åt sig själv och jag precis hade lagt Theo så konstaterade jag att jag hade läggning av stora grabben kvar plus att jag måsta handla. och kl var 19.30. Så sa jag att jag inte får en sekund för mig själv,
    Då fräser han "Det får väl inte jag heller!!".
    Och så är tjaffset igång. och jag känner att jag inte orkar..... För varför ska jag behöva stå och säga att jag är jättetrött och inte orkar lika mycket när han VET att jag är gravid. Jag har burit och burit hela dagen och bara ätit frukost och middag på hela dagen. Nu sitter han som om ingenting hade hänt och jag känner mig bara så jävla ledsen......
    Är det såhär andra gången?
    trisst att det ska vara så speciellt om man har en jobbig graviditet o en man som glömmer bort att man har ont.....
    jag har ju haft 3 än så länge ganska bra graviditeter men minns att andra graviditeten var han inte lika engagerad som första. fast jag minns inte att det störde mig direkt. han har ju alltid varit snäll o ställt upp för mig även om jag inte är gravid. men städningen har jag ALLTID haft problem att få honom att hjälpa till med. blir tokig på honom vissa dagar. men jag tror att män i allmänhet är dåliga på att hjälpa till med hushållsarbete
    denna graviditeten är ungefär som förra tycker jag. han e jätteglad att jag e gravid men vi pratar inte så jättemycket om det ändå tycker jag.
    han e rätt så lat med vissa saker men säger jag åt honom så brukar han göra det ändå.
    det som jag kan tycka e skitjobbigt nu är att när jag börjat städa så kan jag inte sluta förräns allt e fint. är jag ledig en dag från jobb så börjar jag städa här hemma och städar alltid ett par timmar. det resulterar i att jag e irriterad på barnen o mannen under den tiden och jag får skitont i ryggen efteråt. hatar att jag lik förbannat ska börja städa varje lediga dag. varför kan jag inte bara vara en hel dag utan att göra ett skit?
    jag måste lära mig att bara vara, och lämna smutsen åt sidan.
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-01 21:29:38 följande:
    Jag har en väldigt förstående sambo.. Han e så omtänksam mot mig, men kan ha att göra med att det e hans första barn.. Mitt ex brydde väl sig inte sådär jätte mkt, men vi bråkade inte eller så....Jag berättar att jag e trött då säger han, jag går ut med pojkarna så får du vila, men kan säga att det e jobbigt när han jobbar när man har två trotsiga barn... Han gnäller aldrig att han e trött eller att han har jobbat och behöver vila....Det e skönt, men jobbigt att de ska vara så för er att han inte lyssnar på dig.
    gulligt av din sambo
    min man är en väldigt snäll person o skulle göra vad som helst för mig om jag tjatar lite fast han e sån som person som ställer upp för allt o alla. det e nog därför jag älskar honom så mycket, just för han har en sån personlighet {#lang_emotions_heart}

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2