• Hedi

BF November,2010 DEL 2

Jag fattar ingenting av det svenska systemet. Känns som att man kan dra ut pa det i all evighet.
    Här far man 14 manader om pappan är hemma minst 2 manader, annars är det tolv som gäller.
    Pappan för ledigt 1 dag i samband med födselen generöst va . Man far 69% av netto lönen och max 1800 euro. Eftersom jag pluggar sa gar det inte att min man är hemma.

• Hedi

Jag tänkte plugga fram till 1 Nov ungefär

• Hedi

Ja just det nu har jag känt bebisen tydligt i tva dagar, som sma buffar nästan .

• Hedi

Min Lukas: Grattis till lyckat rul och till en tjej!

Vi tva blir tre: Grattis, skönt att bli flyttad!

Jag ser ocksa v20 som halvtid.

• Hedi

Hej!

Har varit i Sverigie i helgen, sa har inte haft tid att hänga här.

Helen: Kul men en liten tjej när du har tva pojkar sedan innan.

• Hedi

Taniko: Lycka till idag.

Chanell: Har ni haft det bra?

Popocorn: Känner igen det där! jag orkar inte heller nagonting och min mage är fortfarande helt störd. Varje gang jag tror att det gatt över och äter nagot olämpligt sätter den igang igen sa nu maste jag vara konsekvent och bara äta torra kex.

Här är det över 30 grader idag ska iväg med Emmie till djurparken.

• Hedi
    Marinero skrev 2010-06-10 06:34:58 följande:
    V19+0 idag förresten Skrattande
    Grattis Oliva pa 1 ars dagen! mysigt med lite buffar jag kände lite förra veckan sen inget mer pa flera dagar men sa kände jag lite igar igen. Men är inte vi i v 18+ nagot alltsa i v 19 eller tänker jag helt fel?
  • Hedi
    Marinero skrev 2010-06-11 20:41:24 följande:
    Nu stod det pojk. Men det ska bli kul o se om det stämmer sen när vi kollar könet. Irriterar mig på att jag inte minns va den sa sist gång när jag väntade Olivia!
    Du kan ju ga in och kolla! det är bara att fylla i gamla datum .

När jag väntade Emmie skulle det bli en flicka och nu en pojke sa pa mig verkar
    det stämma.
  • Hedi

Jag tror jag har gatt upp ca 5 kg vet inte riktigt. Kan tyvärr inte ga nagra längre promenader da jag har problem med fogarna. Känns ju som man ramlat ner pa stangen pa en cykel .

Jag känner av bebisen lite i bland men inte jättemycket ska till min läkare pa tors och veckan efter till specilaisten igen. Hoppas inte att det upptäcker nagot fel da, lite nervös är jag.
    Det verkar som vi har bestämt oss för Hugo nu. Jag trodde det var ovanligt men det ligger ju pa plats nr 5 i Sverige lite synd. I Tyskland är det inte alls populärt sa det är ju bra.

• Hedi

Idag kände min man bebisen för första gangen! det var väldigt mysigt.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2