Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Sådärja då var könsul bokat Skrattande

Den 21/6 blir det på emmakliniken i gbg. Blir vanligt ul och inte 3d/4d. Vanligt kunde man kolla från v.18 och 3d/4d inte fören från v.22 och jag orkar inte vänta så länge....hahaha

Kommer vara i 18+0 den 21:e. Och 21 är ju tydligen vårat datum eftersom sonen hade BF 21:e Den här bebisen har den 21:e.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Min pojk vägde 3870g och var 51 cm när han kom 5 dagar innan BF. Det tyckte jag var alldeles lagom, själv vägde jag 5½kg ungefär..... Så jag var rätt nojjig graviditeten igenom att jag skulle få en stooor klump.

• popcornplaya

Lycka till ni som har RUL idag.

Längtar till nästa vecka då jag ska få se liten igen och sen veckan därefter är det ju dags för könsul.

Blir rätt sur på folk ibland faktiskt. Vi har väll fått lite blandade åsikter om att vi ska ta reda på könet den här gången. Mest från svärisarna. Det är ju bortkastade pegnar tydligen och så förstör man tydligen hela grejen med att vänta barn..... Inte visste jag att könet var det ända viktiga?

Känns som att många i sverige speciellt dom lite äldre generationerna är så gammalmodiga med det där att ta reda på kön.

Och jag tycker väll att det är våran bebis alltså vårat beslut. Sa till sambon igår att om inte hans föräldrar vill veta könet så ska vi väll inte berätta det heller efter att vi tagit reda på det...hahaha. Då tror jag dom kommer vilja veta ändå.

• popcornplaya
    NJsmamma skrev 2010-06-07 10:05:40 följande:
    Popcornplaya: Vi har precis som er fått en del negativa kommentarer angående att ta reda på könet, vi har ett bokat könsul på emmakliniken den 29 juni och kan säga att en del tycker att vi är knäppa och förstör hela graviditeten.. Kan det inte bara få vara upp till var och en??
    Ja jag fattar inte varför folk måste lägga sig i. Och varför skulle man förstöra allting bara för att man vet vilket kön det är? Snarare så kan man väll knyta an ännu mer till den lill* i magen?

Vi ska också till Emmakliniken, jag kommer vara i v.18+0 då. Vilken vecka kommer du vara i?
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-08 09:06:52 följande:
    :) Roligt med alla som gjort RUL :)
    Jag vill kolla igen, haha =)

Idag går jag in i vecka 20 (19+0)
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.•°´¯) ♥
    Förstår att du vill kolla igen, det är ju underbart. Själv ska jag ju få kika både på tisdag nästa vecka och sedan på måndagen veckan efter det.

Längtar till den 21/6 när vi får reda på könet så man kan få börja shoppa loss Tungan ute Är ju ingen mening med att handla något innan.
  • popcornplaya
    Rosen skrev 2010-06-07 23:02:34 följande:
    grattis till er som gjort rul idag, va härligt att alla bebisar mår bra där inne
    själv ska jag få EN LITEN KILLE **lycka***

till er som jag har på fb, nämn inget om min graviditet eller så, de flesta vet inget alls där inne
    Hade du pojkar innan också? Kommer inte ihåg hur det var Skäms
    GRATTIS till pojken i magen i alla fall, pojkar är bara för goa...
  • popcornplaya
    Rosen skrev 2010-06-08 10:42:44 följande:
    popcornplaya skrev 2010-06-08 10:37:26 följande:
    Hade du pojkar innan också? Kommer inte ihåg hur det var Skäms
    GRATTIS till pojken i magen i alla fall, pojkar är bara för goa...
    tack så mycket ja jag har har 2 pojkar sen innan
    Grattis till triss i pojkar Skrattande Vad mysigt med en liten pojkmaffia hemma.
  • popcornplaya

Kan inte dom som gissat kön i gissa kön tråden och som fått reda på vad dom väntar skriva in där vad det är dom ska få så kan man se och gämföra? Det hade varit kul.

• popcornplaya
    Helen C skrev 2010-06-08 14:24:34 följande:

Jag har skrivit in i KÖN tråden=) Väntade dock fel kön haha...

Inlägget blev lite fel, men vet inte varför, men ni ser ju=)

Haha ja det blir ju inte alltid som man tror Tungan ute
  • popcornplaya
    Lindiiis skrev 2010-06-08 15:44:26 följande:
    Hej.. Jag är ny här, jag har bf 2 november så det kanske är ok om jag också hänger här? Drömmer
    Välkommen hit Skrattande
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2