Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

Hnner inte riktigt med i skrivandet här

Fina magar ni har tjejer, popcornplaya: Kan bara hålla med alla andra, det syns INTE att du väger 101 kg du ser jättenätt och fin ut med en alldeles lagom stor mage

Mammadeborah: Lider med dig, ovisshet är ngt av det värsta som finns, blir ledsen bara jag tänker tanken på att bli inlag och lämna speciellt dottern (sambon också) hemma.. Håller tummarna och kommer tänka på dig imorgon!

Vilka idioter det finns som snackar illa om andras barn, sånt gör mig så förbannad måste ju tyda på osäkerhet! Men det finns tyvärr folk till allt.

Är konstant trött, har en helvetes ichiasvärk och får gråt och argattacker flera ggr om dagen, är nog inte så ätt att ha att göra med nu
    Var iaf hos bm idag, har gått upp 5 kg på 3 veckor bläää känner mig som en padda!! SF måttet hade ökat med 4,5 cm på dessa 3 veckor, ligger nu på 32,5 till 31 fulla veckor, intressant att se vart detta ska sluta..

• NJsmamma
    NoahLeah skrev 2010-09-23 15:57:45 följande:
    NJsmamma: Lider med dig, har samma skit här med konstant ischiasvärk, tar kål på mig o inget hjälper.
    *kramar om*
    Tack *kramar om tillbaka* Det är ett helvete rent ut sagt Hade det med dottern också fast fick det mkt senare och hade fruktansvärt ont av det under förlossningen också, INGET jag ser fram emot!! Dags att börja rota igenom frysen kanske efter ngt att fixa till middag, såå trist det här med matlagning.. brukar i vanliga fall älska att laga mat men dom senaste veckorna har det blivit så segt och har inspiration noll!
  • NJsmamma

Frogster: Åhh så spännande, stort lycka till!!! Men vad säger dom på förlossnngen, dom har inga tankar på att försöka stoppa det ett tag??

• NJsmamma
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-26 14:49:09 följande:
    Åh blir så arg.
    Min mans systerson och hans tjej var ute igår.
    Så kommer en tjej (som är min sk vän) fram till mannens systerson o kläcker ur sig , din flickvän är en lösaktig jävla hora. Ursäkta men gör man så?

Den här sk vännen då är dessutom 2-barnsmamma? Och systersonens tjej har kommit att bli en väldigt nära vän till mig den senaste tiden. Jag blir så arg så jag kokar. Samtidigt som jag känner att jag borde ringa o ge henne en jävla avhyvling, samtidigt känner jag att jag inte borde lägga mig i.
    Otroligt omoget för det första och för det andra, vem tusan slänger ur sig ngt sånt??? Förstår att du är förbannad!! Jag hade nog haft svårt för att inte ifrågasätta henne, men samtidigt är det alltid känsligt och man kanske inte vill lägga sig i.. fast i det läget hade jag nog gjort det!

Den här helgen är nog den värsta på länge, är arg, ledsen och rent ut sagt förbannad om vartannat, känner mig vedervärdig mot familjen Hoppas det blir bättre snart..

Blir så himla less, fick min lönespec i fredags jag har ju fått beviljat full havandeskapspenning from den 20 sept, så från den 20-30 sept har dom dragit pengar från lönen, vilket ju är riktigt, men sedan har dom även dragit från dag 1-19 med havandeskapspenning, fattade ingenting så jag ringde lönekontoret och där fick jag till svar att dom fått in papper på att jag fått bevijat från den 1??? Hur om helst så kan dom inte göra ngn korrigering förrän pappret på att det är från den 20 kommit in och tidigast till nästa löneutbetalning, så på mitt konto fick jag in en "lön" på 590 kr, (dessa var från augusti månads ob-tillägg) blev helt knäckt, men tänkte efter en stund då jag lugnat ner mig och ringt sambon att jaja det löser sig, lite pengar får jag ju från havandeskapspenningen.. Går in på fk och ser då att jag får 1 dagsersättning från dom den här månaden och får förklaringen när jag ringer att dom har ett bryt på den 20 varje månad, detta hade jag ingen aning om.. Det brast för mig totalt och jag började gråta och svära åt stackars killen luren då jag undrade hur i h-vete det är tänkt!! Det lustiga är ju att samtalet troligtvis spelades in Ja så mkt av min nedstämdhet och jojohumör beror väl mkt på det här antar jag.. Pratade med en kompis om det här, men hon tyckte att det är väl inte så farligt, det finns andra som har det värre.. JAA det gör det väl alltid, men det här blev ett bakslag för MIG som gjort att jag mått dåligt, vet inte hur folk tänker ibland.

Förresten, har ni inhandlat ngn tjockare mössa till bebis?? Har letat men hittar inga alls, bara dom där supertunna i minsta storlek..
  • NJsmamma

Chanelll: Ja det ordnar ju sig alltid, men tyvärr inte förrän nästa utbetalnng dvs 27 oktober och det är ju en hel månad kvar, tänker bara på ifall jag hade vart själv.. usch   Men den här månaden blir det väldigt snålt istället.. får kika på Åhlens och babyproffsen då, tack

• NJsmamma
    Maddie72 skrev 2010-09-26 18:10:33 följande:
    Du jag känner igen mig. Jag är ju sjuksrkriven sedan den 24 aug. 14 dagar står arbetsgivaren för och sedan är det F-kassan fram till BF. Jag ringer F-kassan eftersom jag är lite orolig att det ska bli krabb med utbetalningen. Bakgrund: I alla fall så blev ju anmälan till dem om min sjukskrivning försenad eftersom länken mellan arbetsgivaren och f-kassan inte fungerade rent internetmässigt. Ingen förstår varför. Då jag ringde 2 veckor efter jag blivit sjukskriven hade de inte fått någon anmälan på f-kassan. Jag ringer till arbetsgivaren och de får ringa upp f-kassan och göra anmälan via telefon. SUCK!
    Status: Allt är nu försenat eftersom jag fick lov att vänta på att f-kassan skulle skicka papper till mig som jag ska fylla i och lämna sedan in dem ihop med sjukintyget jag fått från läkaren. Detta kunde jag först göra i tisdags denna denna veckan eftersom posten har varit så sen den senaste tiden och det inte går att fixa det man måste på så kort varsel och sedan hinna in till f-kassan, där det alltid är Kööööööö. I alla fall i tisdags så jag var inne med papper, gav hon mig tips om att ringa till kuncenter på f-kassan i slutet på veckan och be dem skriva in att ärendet brådskade osv. Det var det jag nu gjorde. Satt till slut och lipade i telefonen. De kan inte lova någonting. Enligt dem kan man inte få förtur. !!! Jag är ganska upprörd och ledsen. Kommer inte kunna betala de räkningar vi ska. Sitter bara och lipar och fattar ingenting. Är väl gravidhormoner med.... men jag mår inte bra och behöver verkligen inte detta nu. Vad kunde jag göra annat än att acceptera att läkaren ville sjukskriva mig? Men då ska väl allt annat fungera med? Man mår ju inte bättre av att det ska vara så segt från F-kassan. 
    *kramar om* Inte kul att du är i en liknande sits Man blir så ledsen och förbannad, känner också att det här är det sista man behöver just nu.. vi kommer inte heller kunna betala alla räkningar som vi ska den här månaden, får ta dom nödvändigaste och sen ska min sambo sätta sig och ringa runt och förklara läget för dom vi inte kan betala till.. jag hade aldrig klarat av det utan att börjat storgråta, orkar inte sånt här just nu!!
  • NJsmamma

Taniko: GRATTIS, härliga nyheter

Det här med amning är jag inte jätte förtjust i måste jag säga, jag led ngt fruktansvärt av att amma dottern, gjorde ont och hade så mkt såriga bröstvårtor och grät konstant till en början vid varje amning för att det gjorde så ONT!! Men ska göra ett försök i någon vecka så får jag se sedan, det löser sig alltid på ett eller annat sätt!

• NJsmamma

Vilka fina magar ni har tjejer, jag känner mig enorm i jämförelse

Zazz82: Men herregud vilken chock att nästan hela graviditeten tro att det är en flicka och sen visar det sig att det är en pojk, kan förstå att det blev rörigt i huvudet.. ska in och läsa om ditt vändningsförsök..

Vaknade igår morse med hög feber och en vidrig halsont, känner mig lite bättre idag febern har gått ner lite men är fortfarande dålig.. Jobbigt med sånna här förkylningstider

• NJsmamma

Love3: Välkommen hit, här är det allt annat än en seg tråd, det skrivs huuur mkt som helst Väntar mitt andra barn, har en dotter på 6 år och nu väntar vi en liten pojk Har bf 22 nov, men hoppas ju verkligen att han vill komma ut lite tidigare känns som en lång väntan.. dottern kom i vecka 37+5, väldigt oförberett trodde bombsäkert att jag skulle gå över tiden.

Jojo: verkligen skillnad på magen, så himla fin Vad härligt att du har en bm som ringer upp och verkligen tar sig tid för din oro, ja avvakta men minsta lilla så ring fl och rådfråga med dom och åk in bättre en gång för mkt.

Chanelll: Visst är det underbart med ens barns första steg, man blir ju såå stolt så mysigt.. nu har ni att göra

Ang vagn, vi har köpt en UJ mountain buggy, längtar tills man kan gå ut på mysiga promenader med den.. overall har vi en i strl 56 sen köpte jag en i 62 också, kunde inte låta bli en jättesöt jeansoverall på lindex..

Har också väldigt mkt flytningar, trosskydd är ett måste som byts ofta.. sååå äckligt med dessa flytningar känner sig ju allt annat än fräsch

• NJsmamma

Bebis: Fy fan jag hade blivit förbannad, vilken dåre.. visst det är hans jobb men han borde väl för tusan förstå att nu när läget är som det är så finns det ingen möjlighet i världen att du ska ut på jobb??

Bisquit: Hittade också den tråden, hahaha så härligt

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2