Inlägg från: Carolina13 |Visa alla inlägg
  • Carolina13

BF November,2010 DEL 2

Ja visst e det typiskt.. men bara att hålla igång och hoppas det får fart snart igen!

• Carolina13
    popcornplaya skrev 2010-11-04 08:44:11 följande:
    Godmorgon. Inatt har jag faktiskt sovit bättre än jag gjort på länge. Har vaknat många gånger och så men emellan har jag sovit bra faktiskt. Kanske för att jag vet att jag inte behöver göra nått och bara kan slappna av.

Fick komma upp till färdig dukat frukostbord och nu har jag suttit i soffan med en kopp hallonbladste och bara tagit det lugnt. Mannen har fixat med sonen och håller på att klä på honom nu för att åka till dagis.
    Låter som en härlig morgon!!
    själv e min helt okej, sovit gott trots gårdagens värkar, helt borta nu =(

men nu väntar jag på hantverkaren som e en timma sen å jag som ska iväg till min syster! typiskt!
  • Carolina13

Grattis mamma D.. häftigt att magen jag såg igår kväll på mammafikan nu e en liten tös =)

när jag skumma igenom tråden från i dag lite snabbt läste jag nått om att ha ont högt upp i magen... det har ju jag .... kan det vara HF?

• Carolina13
    MammaDeborah skrev 2010-11-04 09:20:47 följande:
    Bara en dryg timme kvar. 10:30 ska vi vara på förlossningen. Sov oroligt i natt och drömde skumma drömmar. Blir väl att börja med ctg, urinprov och bt. Det verkar vara rutin. Så runt lunch räknar jag med att de startar mig. Är så himla nervös just nu. Känns liksom overkligt...
    Drömde om Carolina i natt och trodde att hon kanske hade åkt in. Trist med falsklarm. Kan allt om det!
    Hoppas Kwackies förlossning är över och att allt gått bra.
    Skönt att du fick sova, popcorn!!

Stor kram till er alla! Uppdaterar via fejjan. Det är ok att vidarebefodra till forumet om någon vill det.
    Vad gullig du är Debbie... Ja verkligen skittrist och lika ont ikväll.... men men... bara att avvakta och se,,,, men åter igen ett stort grattis till din fina tjej!
    Känns overkligt att magen jag såg igår nu e en fin liten flicka!!!
  • Carolina13
    Bebis050810 skrev 2010-11-06 19:01:54 följande:
    Ja det är jag jätteorolig för nu!! har ju 2 friska barn och då tänker jag "kan man verkligen få 3 friska?"
    Hemska tanke att nåt är fel! undra hur man skulle ta det........
    men sånt är livet, man är aldrig säker på nåt, kan hända saker hela tiden överallt, konstant orolig får man vara som förälder!
    men jag är verkligen jätteorolig för att barnet ska ha nåt fel!
    Känner igen det där... känner så hela tiden... ska jag få en frisk bebis...

Ytterligare en kväll med rikigt ont, denna gång längre ner i magen men gör lika ont hela tiden....  får ingen lugn stund att andas ut... fy! 12 dagar till bf.. orkar inte ha det så hela tiden!!!
  • Carolina13

Dags för mig att ta min mensvärkslikande smärta och åka till IKEA... Hoppas på lycka =) haha

• Carolina13

Ingen lycka på Ikea, varken med prylar eller någon förlossningsstart.. snarare att det lugna ner sig när jag kom hem....  usch!

Hoppas nu att det händer saker Helen !!

• Carolina13

usch ja.. e trött på att vara gravid nu... rikigt ont ibland som inte ger ett dugg och har jag inte ont e jag less för det för då känns förlossningen hundra år bort....

Känns som man inte får säga att man e less utan ska uppskatta att man bär på en liten bebis.. men fy... jag  e less!!!

• Carolina13
    popcornplaya skrev 2010-11-08 10:26:07 följande:
    Fast jag antar att det är meningen att man ska vara less på det nu så att man välkomnar en förlossning och den smärta det innebär. Är väll så det funkar....
    Jo jag antar det men kan inte bebisen förstå det och komma ut då =)
  • Carolina13
    popcornplaya skrev 2010-11-08 10:42:01 följande:
    Jo jag försöker förklara det för bebisen varje dag att det faktiskt är dags att komma ut och träffa mamma, pappa och storebror nu! Att mamma är trött på att vara gravid.

Fast egentligen borde man väll ta tillvara på den här sista tiden som gravid ändå och tänka att det kanske är sista gången. Är inte helt otroligt att vi nöjer oss med två barn liksom. Är ju ändå rätt häftigt att gå och bära på ett liv inom sig.
    jo man borde ju det... men tycker att jag gjort det fram tills några veckor sen... för mig e det ju förhoppningsvis inte sista gången... men längtar ju så mkt.... men kommer med säkerhet sakna magen när bebis e ute!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2