Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Helene-- Skulle också tycka det vore kul att komma in på din sida

• Annizsj
    popcornplaya skrev 2010-07-16 12:03:21 följande:
    Är helt slut, håller på att städa som en galning här hemma och det är ju inte lite varmt. Philip fyller 2 år idag så det kommer en massa folk hit i helgen. Sammanlagt ungefär 27 pers. Ska stå och baka tårtor ikväll också.

Men nu sover liten middag och då passar jag på att sitta och slappa lite. Får fortsätta när han vaknar sedan och när sambon kommer hem från jobbet vi halv 5 så får han ta över det sista, om jag inte är klar tills dess. Är jobbigt bara när kroppen ger upp på förhand, hatar foglossning......
    GRATTIS Philip 2 år! {#emotions_dlg.flower} 

Förstår att du har det jobbigt med foglossning. Det är hemskt! Har själv börjat känna av det när ja rör på mig mkt. Men jag hoppas innerligt att min kropp inte går sönder än.....blä! Kunde knappt röra mig sist.......
  • Annizsj
    tessiej skrev 2010-07-16 12:26:43 följande:
    när vi fått punka på vår vagn har vi farit till en affär där de säljer barnvagnar (typ barnens hus, babyproffsen osv.). där finns det reservdelar och då kan man köpa rätt storlek på slangen :) ta med dig hjulet om du vill vara säker på att köpa rätt slang!
    Tack! Då är det likabra att vi tar en sväng till BP imorgon..tur att man har nära
  • Annizsj
    popcornplaya skrev 2010-07-16 12:46:42 följande:
    Det hjäler knappt att duscha längre. Jag får sånna eftersvettningar när jag duschat så man känner sig ju inte direkt fräsch. Man kanske ska börja duscha i kallvatten?
    KALLdusch innan man lägger sig är bra. Fast inatt å igår kväll var det iaf svalare här. Ska bli svarare väder här, regna å åska imorgon...toppen när man äntligen är ledig FÅr väl ta tag i lite praktiska saker imorgon. SOm att laga vagnen, handla å så...Har ju fortf mina föräldrar här så det blir perfekt. Sambon jobbar hela hela helgen, vi hinner knappt träffas, jobbar om vart annat. Men det gör inte så mkt, det är bara nu i sommar.....
  • Annizsj

Usch, jag är förkyld AC:en här på jobbets fel....lagom till helgen, känner mig inte alls kry. Tog precis två alvedon.....

• Annizsj
    Belavon skrev 2010-07-16 14:15:55 följande:
    Jag kan inte riktigt förstå det här med att graviditeten har gått halva tiden. Känns rätt fort faktiskt och lika lång tid så ska man bli mamma. Helt otroligt. Jag har inga barn sedan tidigare och det är vårt första. Så jag tror nog fortfarande det är en ailen i magen som rör sig och känner mig lite spänd på vad det faktisk är som kommer, hihi.

Undra hur man blir som mamma?! :)
    Jag tycker att det är lika svårt att förstå att det finns ett barn där inne denna gång. Tredje gången för mig så egentligen är det inet nytt, men det känns lika nytt varje gång. Härligt!
    Du kommer säkerligen bli världens bästa mamma till ditt barn

HUR lägger man in en egen text under varje meddelande? Typ bf och namn, datum på barnen..????????
  • Annizsj

Tror att jag löste det...testar!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj

Du kan vara lugn! Jag började först känna vid rul i vecka 19+ ngt. Detta är ändå mitt tredje, men moderkakan ligger även denna gång i framvägg. Ligger i sängen förkyld. Lagom till helgen kul de här två dagarna har mina föräldrar tagit hand om barnen. De har varit jätteduktigs. Pappa har verkligen visat att han kan, jättekul!

• Annizsj

Idag har vi sålt våran syskonvagn. Känns jättebra! Jakten på en ny mindre är igång, men egentligen är det ingen brådska. Vet inte om det finns några som tar över 15 kg per/plats. Vår äldsta väger nu 17 kg å det var pågränsen att våran skulle gå sönder. Synd bara att det blir svårt att gå ut å gå med båda själv i t ex skogen å så. 

Är dunderförkyld o hör lock på ena öret. Det är skitjobbig, är numera halvdöv och inget hjälper. Har testat rexavör men nej, det hjälper inte. SKa testa att sova med sånt där i örat, annars får jag nog ringa VC. Svårt att jobba om ma inte hör ngt (Sitter i tele hela dagarna)....

Nu är sambon mäkta arg där uppe. Viggo sov så sent idag att han är svår att söva nu......Blir så ibland, men det det är störande. Men han har jobbat hela dagen å varit skitgrining sedan han kom hem, trist! Vi skulle titta på film, men får se när han kommer ner.......

Ha en fin kväll alla! 

• Annizsj
    NJsmamma skrev 2010-07-18 09:45:47 följande:
    Go morgon tjejer!

Hoppas ni har det bra, vilka fina magar ni har allihop:) Jag har försökt att lägga in bilder och byta presentationsbild men det funkar inte, ngn annan som har problem med det??

HelenC: Tycker att du har en fantastiskt fin mage, såå himla stor är den inte, alldeles lagom.. Med dottern hade jag väldigt stor mage och i 6 månaden frågade folk om jag skulle föda snart, om det inte var två osv, f-n vad trött jag blev och ledsen såklart emellanåt med alla hormoner och allt. Alla ser olika ut och får olika stora vackra magar:)
    Nu är magen rätt stor också, men den har absolut tagit en annan form än sist faktiskt mer "pojkmage" med dottern var jag väldigt bred men nu står den liksom mer rakt ut..

Det är så himla skönt att det vart lite sämre väder här i Göteborg ett par dagar, det går att andas :)
    Jo brukar det inte vara så att tjejmagar är lite bredare? Pojkmagar står bara rakt ut? Isåfall käns det här som en tjejmage. Fast efter rul kändes det som en pojke.......spännande
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2