Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

popcornplaya skrev 2010-07-08 15:49:00 följande:
    Usch jag känner mig så sjukt omotiverad idag. Har tvättat lite och startat en diskmaskin det är vad jag gjort idag. Borde greja lite mer här hemma men ooorkar bara inte. Sen vill sonen ut och gunga men ooorkar bara inte det heller. Kanske är för att det är molnigt ute idag som man själv känner sig lite molnig?
    sånna dagar har jag med, man känner sig så lat, men man behöver vila emellanåt för att orka med allt!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Hedi: köttfärs som jag brynte med vitlök och tomatpure och basilika. sen hade jag pizzadegen med bara cremefraice på (3msk)  i ugnen i 10 minuter, sen lade jag på köttfärsblandningen, smulade över ett paket fetaost, rödlök, röd paprika och tomater, flingsalt o oregano och så in i ugnen 10 min till. (är väl olika med tiderna från ugn till ugn och hur väl bakad man vill ha pizzan).
    Gjorde en egen pizzasallad på fm som jag serverade till

Skönt att allt verkar gå bättre för PennyJenny och hennes bebis nu det gör mig glad! 

Min bebis sparkar som sjutton!! känner den hela dagarna då och då men mest på kvällarna i soffan eller sängen, känner den även på natten när jag vaknar, då sparkar den med. även på morgonen när jag vaknar, unda när den sover egenligen? eller så kanske den drömmer och sparkar i sömnen
    Vissa dagar är det mer rörelser, andra mindre. ja och då nojjar man....

• Bebis050810

Ja det är ur-mysigt när bebisen sparkar!!

Jag väger mig nästa varje morgon, har blivit till en vana sen jag började träna bort allt fett efter första grav.... nu är jag i vecka 22 (21+3) och har gått upp 7 kg. började på 52 kg och nu står vågen alltså på 59 kg, på kvällen kan den dock stå på strax över 60... men då har man ju ätit o druckit en del under dagen!
    Vågen har dock stått stilla i ca 5 veckor nu, skönt! jag vill inte gå upp en massa.
    Ni andra?

Vi gick upp vid 8 idag, blev helt paff när jag satte mig vid frukostbordet och kollade på klockan, 8.10!! sa jag till sambon som redan satt där, inkommen från lagårn, jag trodde den va 9.10, för så tidigt brukar han inte va uppe. jaja får man kanske mer gjort idag då.... eller så är man supertrött så inget blir gjort.
    Blir iaf en runt till ica och sen en promenad. är lite molnigt här idag, men hoppas det klarnar upp så kanske man kan åka till stranden framåt 1-tiden
    Skulle behöva städa barnen rum med men ibland tycker man att det är helt meningslös..... efter 5 minuter är det ju likadant igen...

• Bebis050810

Ja huvudsaken är ju att man själv är nöjd med sin vikt och sin kropp! det är ju det som är viktigast. så man mår bra i sig själv.

• Bebis050810
    Bisquit skrev 2010-07-09 11:06:28 följande:
    Åh går det bra för pennyjenny? Gud va skönt att höra...

Själv har jag bara timmar kvar till semester, så jäkla skönt!!!

Så om typ två timmar kommer jag logga ut sen kommer ni tyvärr inte höra så mycket från mig på hela sommaren. Datorn hemma är ju trasig, få se om vi köper en ny.

Men gråt inte för mycket, jag tror att ni klarar er en stund utan mig. Tänk på att jag kommer ju faktiskt tillbaka...
    Klart du måste köpa ny dagtor! hur klarar man sig utan.... fast jag e nog lite FL o facebook galen
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-07-09 11:27:40 följande:
    Hej tjejer... De här med vikten e ju så olika för alla hur mycke man går upp. en del lägger på sig mycke vätska och bebisen tar mycke och de gör att man äter mkt...
    Jag har nog gått upp 8 kg och e faktiskt väldigt nöjd med de, så tror nog jag går upp 8-9 kg till och det e precis lagom, vikten tar jag tag i sen Nu orkar jag inte tänka på den hihi....

Ja de verkar full rulle i alla magar nu och visst är de underbart mysigt.... Hon sparkade mig i sidan i morse när jag låg på sidan, och de va inte skönt.... Bara vänja sig
    ja det är så olika hur mkt man går upp!
    första grav. började jag på 64 kg och slutade på 86!
    andra grav. började jag på 63 kg och slutade på 76
    Nu denna ggn började jag ju på 52 kg (rasade i vikt efter nr 2) får se vad det slutar... tippar på - och hoppas på - max 67.

efter första barnet fick jag verkligen kämpa med viktnedgången, gick inte ner de sista 12 kilona förren jag började spinna hemma o äta gi. så det är verkligen olika från graviditet till graviditet och från kvinna till kvinna!

ja vi får se..... i slutendan är ju det viktiga att allt går bra!! att barnet är friskt och att man själv får må bra!
  • Bebis050810

Ja allt bloggar får man ju inte glömma heller!! Jag får panik om internet krånglar mer än några timmar!

• Bebis050810
    Rosen skrev 2010-07-09 18:53:40 följande:
    jag e i vecka 25 nu o har gått upp 10 kg o känner mig som en valross, riktigt oattraktiv o hängig... jag gick ju upp 22 o 23 kg med de andra så jag vet vad jag har att vänta mig. men det kommer ju en söt bebis utav  det så jag står ut
    kollade mitt järnvärde idag o det ligger på 104 så det e jättelågt. min bm e ju på semester så jag vet inte hur jag ska göra med järntabletter eller så

jag har oxå fejjan. hade inte klarat mig utan den sidan
    Vad äter du för järtabletter nu då? och hur många?
  • Bebis050810

Helen C: jag kommer inte in på din sida, så jag kan inte skicka ett meddelande till dig ang. min mail för facebook....

Jag lägger till dig i min adressbok så att du kommer in på min FL-sida.

Ja jag lägger till er andra i tråden oxå om ni vill förstås

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2