Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Imorgon kl 09:00 är det RUL, längtar så!

• NoahLeah
    Party of five skrev 2010-06-20 15:35:20 följande:
    Ja, tänk hur man glömmer smärtan! Jag hann inte tänka så mycket under min andra förlossning, för det gick så fort att det enda jag orkade tänka var att det skulle sluta (vilket det ju gjorde fort), men min tredje förlossning gick långsamt, så när jag äntligen började krysta minns jag att jag tänkte: "nämen för h**vete, jag har ju gjort det här två gånger, var jag här nu igen, hur kunde jag glömma att det gör så för jävligt ont?!" Och så gör man det en fjärde gång... Tänk att man aldrig lär sig... Men jag längtar faktiskt efter förlossningen. Det är en så magisk upplevelse. Inget kan slå den. Och nu blir det nog min sista gång. Tror det räcker med fyra barn.

Angående smärtlindring så klarade jag mig med enbart lustgas hittills. När bm under min tredje förlossning föreslog sterila kvaddlar och något annat, så blev jag riktigt skitsur. Jag tycker att det räcker med lustgas och en supervarm vetekudde! Kan tipsa er att hålla en sådan mot underlivet när ni är öppna 8 cm och framåt. För de två sista cm brukar ju vara de svåraste och det var sååå underbart att känna värmen där nere, det dämpade mycket av smärtan då! Det var bm som föreslog det och det ska jag ha nu med!
    Ang smärtlindring så tror jag nog att jag ska försöka klara mig utan eda denna gång...tog den bara för jag var så trött efter 20 timmars värk.  Det gick ju bra med bara lustgas annars och förhoppningsvis tar nästa förlossning inte lika lång tid.
  • NoahLeah

Hejsan!
    Varit på rul idag och allt såg bra ut..blev tillbakadflyttade några dagar till BF 20/11 så är i vecka 18+1 idag.
    Moderkaka i  bakvägg samt att hon trodde det var en tjej...får se om hon ser bättre den 9 juli då jag ska tillbaks på ett rul till...kom ju dit lite för tidigt för att hon skulle kunna se allt i detalj.

• NoahLeah
    Bunny81 skrev 2010-06-21 11:04:11 följande:
    Hej alla! Nu var det ett bra tag sedan som jag skrev här... Har haft mkt o göra sista tiden! I helgen gifte jag mig, så nu är jag fru! Känns helt underbart!!! Vi var på rul förra veckan i onsdags och är allt såg superbra ut och jag blev framflyttad 2 dagar... Så ny bf är 11 november! Moderkakan låg i framvägg, så jag ställde in mig på att få vänta ett litet tag till på att känna bebis, men igår så kände jag sparkar för första gången (igår var jag i v 19+2) Helt underbart var det och jag blev alldeles chockad! Satt i sängen och läste en tidning då jag känner nåt märligt i magen, känns lixom som att jag är hungrig och magen kurrar! Men sen kändes det mer och mer och när jag lyfte upp tröjan så t om såg jag hur det rörde sig utanpå magen! Jag ropade på mannen och han kunde både se och känna åxå! Jag är så glad över att han fick vara med och dela den stunden då bebis sparkade första gången så vi kände det Glad
    Grattis till bröllop och sparkar.
  • NoahLeah

Nu känner jag av bebben mer..kanske för jag nu är mer säker på att det är bebbe och inte gaser. *s*

• NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-06-21 12:42:46 följande:
    Bunny81: Grattis till bröllopet Va härligt!
    Min kille tjatar och säger att han tycker vi ska gå och gifta oss borgligt nu. För han vill gifta sig. Och så säger han att vi kan göra det riktigt sen i en kyrka och fest. Men det är ju inte samma sak liksom.... Klart som fasen jag vill gifta mig huvudsakligen. Men jag vill ju så gärna ha alla mina nära och kära med och göra det ordentligt när jag bara kommer göra det en gång. Är jag knäpp?
    Man kan det precis som ett riktigt bröllop även när det är borgerligt, bara det att man inte lovar inflör Gud.
  • NoahLeah

Grattis Popcorn till tjejen.
    Det lutar åt en tjej här också men får se om de säger detsamma på de andra ultraljuden.

Idag är Noah hemma från förskolan, han dreglar jättemycket o ser svullen ut i halsen o blodkärlen syns jättetydligt, någon som vet om det ska vara så??

• NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-06-22 08:11:36 följande:
    Stackare Ingen aning men det kan väl vara ett vanligt virus. Ont i halsen. Kolla så det inte är halsfluss bara kanske. Vet att det inte alltid yttrar sig som man tror med prickar i halsen.
    Inga prickar vad vi kan se. Trodde först att det var tänder men kan inte se några som är på väg upp?
  • NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-06-22 08:28:37 följande:
    Hur länge har han varit så och har han någon feber?
    Isåfall tycker jag ni ska åka in så det inte är nå halsfluss eller någe tok. Det finns ju virus som är riktigt överjävliga oxå.
    Själv hade jag blåsor i hela munnen och ner i halsen och svalget i två veckor med feber. Virus sa dom......
    Två dagar o ingen feber men vill inte äta op supergnällig. Ska ringa kl 9 och se vad de säger.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2