Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Carolina- Vilken liten sötis!!

Barnen är mitt liv- när har du BF?

Är så mätt nu efter 2 bakade potatisar med skagenröra, sallad och bröd!! jättegott!
    ska hänga tvätt nu och sen köra ett varv med dammsugaren och tvätta golven, sen blir det soffan med en kopp te och invänta bebis......... KOMSI KOMSI!!!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Nu är huset dammsuget och golvet i köket våttorkat! så nu är det fint till på lördag på min födelsedag firas, OM jag är hemma då!
    Har kakor och bullar/lussebullar färdiga inför födelsedagen och har köpt hem ingredienser till tårta så är förberedd på det iaf, sen får vi se var födelsedagen firas.....

Nu en välbehövlig dusch!

Ingen som gått över tiden nångång?

• Bebis050810
    Rosen skrev 2010-11-18 19:17:02 följande:
    jag har gått över 3 veckor med första barnet, 7 dagar med andra barnet o 5 dagar nu med sista barnet.... blev igångsatt första gången.
    Då finns det hopp för mig med då!! blir ju så segt när man har första barnet på BF och så andra BF+3 som jag är på idag, man tänker ju att det ska komma tidigare efter varje barn!! men det är ju bara att vänta......
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-11-18 19:24:42 följande:
    Gått över har jag med gjort. Första kom iaf på BF. Andra BF+4 och tredje BF+3, så har ju inte gått över så länge, och det e jag glad över....

E trött ikväll... Alize sover nu. Jag har tagit mig en tallrik kräm. Sambon e iväg och hjälper en kompis så han kommer hem senast halv elva...
    Vad skönt att höra att det är fler än jag som har BF på första och sen gått över....
  • Bebis050810
    Rosen skrev 2010-11-18 20:10:14 följande:
    du föder i morgon natt
    Hoppas du har rätt! men hoppas det inte hinner bli 20/11 ;)
  • Bebis050810

Åh vad min bebis grejar och bökar mellan mina ben ikväll!! värre än vanligt! Gör sååå ont när den skruva så med huvudet, känns som man ska kissa på sig och så blir det som kramper och stötar mellan benen och som strålar ut på insidan av låren.
    Nåt som ni känner igen?

Popcorn- Vad söt hon är! undra om min overall kommer va för liten den med,... är oxå 56. Ja vi får se, kan ju va kul att köpa en rosa om det blir en flicka eller en grön om det blir en pojke ;) den jag har är grå...

• Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-11-18 22:26:45 följande:
    Bebis - min bm sade att det nog är ek nerv i kläm . Inte konstigt !!! Har pyttelite molvärk nu... Men blir väl inget mer ska flrsöka sova. Har en förkyld pojke och en som vaknar när som. Jobbigt att gå upp och in i deras rum varje natt. Mannen har som vanligt fastnat vid sitt tv-spel så det är jag som hör när de vaknar .....
    Ja det måste vara nån nerv som kommer i kläm! fasen vad obehagligt det är iaf!!
    Nu när jag sitter pressas den ner mot mitt underliv och det trycker på som stötar i rumpan med!
    sunflower79 skrev 2010-11-18 22:20:01 följande:
    känner precis igen vad du beskriver om när bäbisen skruvar sig neråt.. att den borrar sig ut liksom haha.. känns som nån sticker nålar i livmodertappen på nåt sätt! o nästan som hela ljumskarna låser sig!
    ja precis, benen låser sig liksom.
  • Bebis050810

God morgon!

Sitter uppe och äter biscotti har varit vaken mellan 2.15 och 4 inatt, suttit uppe o kollat på tv så är rätt trött nu men kan inte sova iaf..... vaknade av en diffusvärk som var som "ett band" runt magen som kom och gick, kanske är det förvärkar... Hoppas nåt e på g!! Vaknade nu igen av denna värken och sammandragningar som känns lite iaf!
    Sen fick jag panik för jag kände inte av barnet, fick dricka massa vatten och då fick jag springa på toa o göra nr 2 istället och sen dricka saft men tillslut så vaknade bebis i magen till och oj vilken lycka! jag jagar upp mig sååå!!

har nu sovit en dryg timme och ska försöka sova några timmar till. Försöker väcka sambon att han ska gå ut och köra foder till kossorna så att han är förberedd och allt är klart i fall att men han är så svårväckt och tjurig på morgonen! man vet ju lixom inte, kan ju gå fort! och vi måste ju få iväg barnen till dagis oxå och det är ju bara vi och mamma som kan köra dom för bara vi ha bilstolar i bilarna. Jag vill ha allt ordnat och i TID denna ggn, men sambon är alltid så lugn. fattar inte varför....? han vet ju att det bara är han som kan köra ut foder nu eftersom drängen är i Litauen och får inte korna foder nu så kan det ju dröja många timmar innan han kommer hem igen! hans pappa som oxå kan köra foder är precis igår och idag iväg på konferens 15 mil bort och kommer inte hem förrän i eftermiddag.....
    Nä ska lägga mig igen och försöka sova ifall att det är nåt på g och sen få upp gubben!!!

• Bebis050810

Ingen bebis här inte! somnade om men sover jättedåligt!! har så ont i ryggen när jag ligger ner. och sen är jag så frusen! är det nåt tecken/normalt? jag har linne o tröja, strumpor o byxor på mig och så täcke på, då fryser jag inte.
    Får se om nåt händer under dagen...... hoppas på vattenavgång så det sätter lite fart!

BF+4

• Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-11-19 09:46:32 följande:
    Hej tjejer, uppdatera mig..har det kommit fler bebisar i tråden?
    Igår kom Leah och jag hem och natten var sisådär, hon är så tuttsugen och fast hon släpper taget så blir det illvrål om jag lägger ner henne bredvid mig. Lyckades dock få henne att somna då hon fick ligga på pappas bröst.
     Slänger in en liten bild på liten.

GRATTIS igen till er lilla söta flicka!! Jättefint namn med bra att hon somnar så bra med sin pappa, försök att vänja henne vid det så har ni varsin uppgift, du ammar och han nattar så får ni båda det där mysiga med bebis och sen lite egentid utan bebis med.
    NJsmamma skrev 2010-11-19 08:23:01 följande:
    Men neeej vad frustrerande, har du ont i hela ryggen när du ligger ner, eller mer längst ner?? Vet inte hur det är med att man är frusen om det kan vara ngt tecken?! Vattenavgång hade ju vart det bästa, så att man iaf med all säkerhet har bebis inom ett par dagar.
    Ja skittrist! Hoppas på vattenavgång för då brukar det ju ta fart!! förra fl så kom hon ju på 2,5 tim efter vattnet gick, det är ju snabbt, smidigt och bra!
    Det gör ont långt ner i ryggen då jag ligger.

Nu känner jag ingenting, inga förvärka alls, kanske ska sova lite för det är ju då de har kommit, har ju vaknat av det där onda "bandet" kring magen o ryggen många ggr i natt.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2