• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Zazz82
    Helen C skrev 2010-05-21 18:19:31 följande:
    Hej tjejer...Vilket underbart väder, man blir så glad....Barnen e hos sin pappa nu och jag ska njuta av en god middag med två av mina närmasta tjejkompisar på en uteservering. Ni kan ju gissa om jag e sugen på Rosévin när det e sånt här väder, men nästa år så Bebis e lugn idag iaf, måste vila med och inte hålla igång...Va på stan förut, jag inser verkligen hur stor jag e i vecka 17, vill inte va så stor. Det e jobbigt, hur ska de sluta liksom....?? Chanelll- E lite avis på er som ska iväg...
    Hej gumman Har du varannan vecka barn ller varannan helg?? (Som de är hos sin pappa då)
  • frukarlssonn
    Zazz82 skrev 2010-05-22 09:22:16 följande:
    Är det någon fler än jag som har fått problemet då magen börjat klia så man blir tokig. Vad gör man åt det igentligen? Varför kliar det är det för att den tänjer sig eller för hormonerna.. Har röda ränder på magen nu som jag kliat mig. Nog snyggt :( Inga Bristningar än men det är väl för tidigt 18 plus 0 i dag.. Här går det också framåt
    På mig har det börjat klia lite men inte så jättemycket. Har hört andra som oxå kliar sig till förbannelse, vet inte om det har att göra med att huden tänjer sig.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Helen C
    Zazz82 skrev 2010-05-22 09:23:07 följande:
    Hej gumman Har du varannan vecka barn ller varannan helg?? (Som de är hos sin pappa då)
    Hej gums. Jga har varannan vecka som tur e... Varit mkt med exet innan att han ville ta barnen ifrån mig för han trodde inte jag hade tid med dom och inte bryr mig, nu känns de mer tvärtom faktiskt...Man gör allt för sina barn....

De finns ju något som heter gravidklåda, e rätt vanligt att få de, tror man kan få någon slags salva för de där....

Vädret e fint här idag med så ska in till stan med en kompis. Ska till stadium och köpa mig en bikini.. Finns riktigt fina nu=)
  • PennyJenny

Hej hej!

Vilket härligt väder vi haft idag! Har spenderat större delen av eftermiddagen i solen och ser nu ut som en polkagris :)

Och vet ni! Igårkväll kände jag bebisen jättemycket och riktigt ordentligt!! Äntligen, gud vad mysigt det var Den verkligen tryckte sig mot magen som om hela den snurrade där inne.

• Vi 2 blir 3

Alltså är de någon mer än jag som är helt tagen av hur fort tiden går?

Än så länge ligger jag på +1kg sen inkskrivningen och de är taget på sjukhuset med skor, arbetskläder etc och nyäten lunch. Så vettetusan om de är något att hurra för.

Matlusten har kommit igång igen så här äter vi för glatta livet... nu slipper sambon äta mina rester ^^ så skönt att illamåendet är borta, de mesta av de iaf.

• NoahLeah

mysigt ni som redan känner bebben. Själv känner jag mig väldigt ogravid, börjar bli orolig.

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-05-22 21:03:49 följande:
    mysigt ni som redan känner bebben. Själv känner jag mig väldigt ogravid, börjar bli orolig.
    Jag känner absolut ingen bebis hlr! Kände ju pyttebubbel för en vecka sen men det va ren tur! Har en stor mage men annars inget annat, vill med känna bebis NUUUUU! Men enligt bm så va det vanligt att inget känna i detta stadie, är i v16.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Sassa82

Här är en till som vart ute i solen hela dagen. Dottern stupade i säng efter dagen i solen, sen premiär badade hon faltiskt idag vid strandkanten hon tyckte det va skönt och frös inte ens efter

• Vi 2 blir 3
    Marinero skrev 2010-05-22 21:07:03 följande:
    Jag känner absolut ingen bebis hlr! Kände ju pyttebubbel för en vecka sen men det va ren tur! Har en stor mage men annars inget annat, vill med känna bebis NUUUUU! Men enligt bm så va det vanligt att inget känna i detta stadie, är i v16.
    Ja ohja.. de är väldigt vanligt! Man brukar säga omföderskor känner i v.18-20 ibland tidigare och förstföderskor runt vecka 20 och ända till 24 är inte ovanligt. Allt är ju individuellt men de är absolut inte ovanligt att börja känna mitt i graviditeten. De är ju först nu fostret är så pass utvecklat så vi egentligen "ska" kunna känna någonting =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2