• 100kgp­appa
    Äldre 17 Dec 02:01
    28566 visningar
    89 svar
    89
    28566

    Tycker du att det är ok att kolla på porr medans man är i ett förhållande?

    Medebs skrev 2016-12-16 16:16:39 följande:

    Förstör till dig som skapat tråden fråga om Han verkligen är intresserad och passionerad

    I relationen fortfarande och vad det betyder för honom om du skulle sluta va intresserad av honom? Fråga hur Han skulle känna sig om du kollade in andra kukar större än Hans och blev upphetsad till det I smyg.....

    Till andra som svarat I Denna tråd att porr är normalt....

    Det är mycket upprörande att du nämn att porr är för män och att det är naturligt att titta för män som ä I relationer. Hade porren sett annourlunda ut hade den varit för kvinnan och hon hade titta på andra män och deras penisar större än deras män hemma och blivit upphetsad av detta.. jag undrar om deras män hemma hade gillat detta? Och självklart händer detta.. oavsett vem som gör det I en relation och inte är ärlig med detta är det 100 procent otrohet.. att bli sexuellt attraherad av någon annan än sin partner... detta är inte normalt, inte hälsosamt för relationen och skapar osäkerhet.. det går inget den sterotyp du förklarar att det är vanligt för män att titta på porr, du förklarar då också att det är vanligt för män att tända på fler kvinnokroppar, att det är ok, att det är ok att inte hålla Dina ögon endast till den man är tillsammans med, och att vara otrogen...

    Oavsett om man är i relation eller ej är porr inte normalt. Det är perverst, kränkande speciellt om man gömmer porr I ett förhållade, det skadar sexlivet med sin partner på så sätt att man inte nöjer sig, det kan vara pedofilt.. en man eller kvinna som har en son eller dotter I samma ålder som porrskådispelaren. Jag tycker dessa värderingar ska komma ut och inte att det ligger I vår natur.. det var en gamma ursäkt till att normalisera porren och acceptera den.. porr förstör människors liv, ger fel synvinklar och förstör respekt Mellan människor.. Idag tittar barn på porr, fruar I hemligthet, män I hemlighet, vissa I hop..

    Men de flesta tittar I hemlighet och är Inte loyala mot dem själva eller deras partner. Barn mår dåligt av porr och lever med skam.

    Jag tycker du borde tänka om innan du gör sådana uttalanden i aftonbladet.

    Idag kämpar män och kvinnor emot detta

    fightthenewdrug.org/

    Och försöker göra sex och intimitet speciellt igen.


    De flesta kollar på porr för att de vill se sexuella situationer, inte för att se stora bröst eller stora kukar (även om det narurligtvis kan vara en del av fantasin för vissa)

    Trivs utmärkt med att titta på porr när jag är ensam, eller min fru inte är sexsugen, och hon gör likadant.

    Det är inget konstigt med sexuella fantasier som inbegriper andra, trohet handlar om att följa det man kommit överens om, och det är olika för olika människor.

    Hur man kan bli pedofil var intressant...Om en person är 60 år, och tittar på en scen där aktörerna är i 30-årsåldern, då är den personen alltså pedofil för att dennes barn är i samma ålder...Är du seriös med den ståndpunkten? Vet du ens vad pedofili är?

    Om det inte fanns i människans natur att tända till på olika former av avbildad sexualitet, då skulle det inte funnits en marknad för porr, och vi skulle inte ha några historiska fynd på porr heller.

    Kan hålla med dig om att porr och barn inte hör ihop, men det finns mycket annat som är förbehållet vuxna, tex alkohol, bilkörning och rösträtt, ska vi förbjuda det med???
  • 100kgp­appa
    Äldre 1 Sep 13:49
    #63
    jhd70 skrev 2017-08-31 10:23:44 följande:

    Det är aldrig ok att kolla på porr! Porr borde förbjudas!


    Trams!

    Ingen tvingar väl dig att kolla!
  • 100kgp­appa
    Äldre 4 Sep 13:12
    #66
    jhd70 skrev 2017-09-04 10:16:50 följande:

    Mitt liv och många andra kvinnors liv har förstörts av män som har blivit porrpåverkade! Porr är ett skadligt knark som borde förbjudas! Är det ok att bara ta lite heroin då och då? Nej det är det inte. Samma sak med porr!


    Haha...porr är samma sak som heroin... Möjligvis kan vi göra en jämförelse med alkohol, och det är helt ok att nyttja alkohol i lagom mängd.

    Varför ska din situation och erfarenhet vara rådande för alla andra?
  • 100kgp­appa
    Äldre 6 Sep 00:42
    #69
    jhd70 skrev 2017-09-05 20:33:57 följande:

    Vi kan ju förbjuda alkohol också fast det är en annan diskussion. Så du håller med om att porr är lika skadligt som alkohol... Alkohol är en mycked skadlig drog så jag håller med dej...


    Jag skrev möjligtvis kan man jämföra med alkohol ur synvinkeln att de flesta kan nyttja det utan problem, men vissa hamnar i ett missbruk pga av överkonsumtion.

    Mycket skadlig drog var att ta i lite, på vilket sätt är det mycket skadligt att ta ett glas vin på fredagskvällen?

    Eller att titta på några sköna klipp på människor som gör mysig sex ihop?
  • 100kgp­appa
    Äldre 6 Sep 22:14
    #73
    jhd70 skrev 2017-09-06 09:02:12 följande:

    Alkohol är orsaken till rattfylleridödsfall, skrumplever, mord, våldtäkt, misshandel för att nämna några... Det är samma sak med porr. Så mycket ont börjar med porr. Varför behöver vi porr i vårt samhälle?


    Som sagt, de flesta kan hantera att dricka alkohol, precis som att man kan kolla på porr utan att slå ihjäl folk eller få skrumplever...

    Men strunta i att titta om du inte gillar det, och var helnykterist, det är helt ok! Men låt oss som vill kolla några sköna porrklipp till fredagsgroggen göra det om vi vill, så blir alla nöjda!
  • 100kgp­appa
    Äldre 7 Sep 12:41
    #79
    jhd70 skrev 2017-09-07 11:21:34 följande:

    Ok, vad har porr för positiva effekter då?


    Som sagt, tror inte du är mottaglig för argument faktiskt.
Svar på tråden Tycker du att det är ok att kolla på porr medans man är i ett förhållande?