• fredsdotter

    Slagna på förskolan av barn

    Mina barn 4 och 1½ år går på en förskola där det finns ett barn som är 6 år och har en sjukdom som gör honnom aggressiv. Jag vet att han slår min 4-åring och jag tror nu att han även slår min 1½-åring. Jag har pratat med personalen men de säger att den lille aldrig blivit slagen. Det känns i alla fall olustigt, vad göra?

  • Svar på tråden Slagna på förskolan av barn
  • Skruttunge

    Lita på pedagogerna. De är utbildade och vet hur de ska hantera konflikter om de skulle uppstå. Om något skulle hända hade du blivit underrättad.


    Dream by night, wish by day - Love begins this way
  • annanas15

    Om det finns ett barn som är utåtagerande kan de andra barnen uppfatta detta som hotfullt. Att de då säger att barnet "slår dem" kan vara ett uttryck för den oro som de känner över situationen även om det inte bokstavligen har skett. Förstår dock din oro, men lita på pedagogerna och tala om för dem att det är viktigt för dig att få veta om något hänt under dagen.

  • mamma till 2 frön

    Jobbig situation men jag instämmer med ovan. Lita på pedagogerna, prata med dina barn och var lyhörd men försök även nyansera bilden lite.

  • Mandarin

    Är barnet 6år slutar han ju på förskona snart iallafall...  semester och sedan sexårs verksamhet.

Svar på tråden Slagna på förskolan av barn