• Anonym

    Hur beter man sig när man är KK?

    Träffade en kille på en fest förra helgen. Vi kom snabbt fram till att vi båda vill ha nåt oseriöst och att vi kunde bli så kallade KK:s.

    Sedan dess har vi setts 3 gånger (inte legat med varann än utan suger på spänningen som är, smeker varann och kramas och pratar). Men där emellan hör han av sig rätt mycket, ger mycket komplimanger, säger att han ligger hemma och tänker på mig och sådär...

    Brukar man vara så involverad när man "bara" är KK:s? Ibland får jag känslan av att han vill mer.

    Vi är båda runt 35 och barnlösa.

  • Svar på tråden Hur beter man sig när man är KK?
  • Anonym (Vivan)

    Oj, det är så himla olika.
    Mina tidigare KK:s har man haft en kompisrelation med sexinslag. Skickat roliga  sms, käkat middag och sen kn*llat.

    Bra om man talar om vart ribban skall läggas det så ingen blir sårad.
    Lätt att svartsjuka uppstår ändå.

    Trots att man inte vill ha ett seriöst förhållande så kan det ändå växa fram känslor.
    Så gjorde det hos mig och vårtt KK förhållande slutade med att vi idag är gifta och har 1 barn, villa och hela baletten.

    Vad vill DU själv?

  • Anonym

    Mina gamla KK's så var det bara sex. jag tyckte det var jobbigt att göra saker utöver det, tex hålla hand när man var ute och gick tex..kk för mig handlade bara om en sak : sex och sen gå hem, det var liksom inga känslor inblandade, inte för min del iaf. En kille blev jag slut bra kompis med , jättenära men vi skulle aldrig passa ihop som par. Inte satt jag heller och tänkte på killarna hemma.
    Men jag vet inte, detta låter som lite mer än kk..och usäkta men ni låter lite för 'gamla' för att vara kk...varför inte testa att bli ihop på rikigt..??

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-07 08:40:44 följande:
    och usäkta men ni låter lite för 'gamla' för att vara kk...varför inte testa att bli ihop på rikigt..??
    *sigh*
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-07 08:44:31 följande:
    *sigh*
    haha men jag tycker det! Ts är liksom inte 20....
  • Anonym (Vivan)
    MickeN1973 skrev 2010-05-07 08:57:10 följande:
    Ni kan ju börja med att knulla.....
    Haha, jo annars klassas man inte som KK.
  • Anonym (ålder?)

    Finns det en ålder för att vara KK

    Efter min separation för ett par år sedan träffade jag en man, vi insåg snabbt att vi hade jättetrevligt tillsammans men att vi absolut inte skulle kunna leva i en relation med varandra eller rättare sagt ingen av oss var ute efter en fast relation just då

    Vi umgicks dvs träffades o tog en öl, käkade middag, tog en promenad, gick på konsert och hade supertrevligt men framför allt så hade vi en massa härlig sex tillsammans
    Synd att vi missade detaljen att vi båda var för gamla för att vara KK, jag var 36 och han 42

    Vi var KK i drygt två år, sedan träffade jag en man som väckte helt andra känslor hos  mig och då bröt jag kontakten med min KK - även om vi var superbra kompisar så kändes det inte rätt att fortsätta vara vän och umgås med honom i det läget med tanke på hur "intim" vår kompisrelation varit.

    Det svåra med att vara KK  är om ngn av de två inblandade får andra känslor och vill ta relationen ett steg mot "partners" så mitt förslag är att prata, prata, prata och om igen prata om hur ni tänker/känner/upplever och vill ha er KKrelation för att det ska fungera bra för båda.

  • Anonym
    Anonym (ålder?) skrev 2010-05-07 09:03:53 följande:
    Finns det en ålder för att vara KK Efter min separation för ett par år sedan träffade jag en man, vi insåg snabbt att vi hade jättetrevligt tillsammans men att vi absolut inte skulle kunna leva i en relation med varandra eller rättare sagt ingen av oss var ute efter en fast relation just då Vi umgicks dvs träffades o tog en öl, käkade middag, tog en promenad, gick på konsert och hade supertrevligt men framför allt så hade vi en massa härlig sex tillsammans Synd att vi missade detaljen att vi båda var för gamla för att vara KK, jag var 36 och han 42 Vi var KK i drygt två år, sedan träffade jag en man som väckte helt andra känslor hos  mig och då bröt jag kontakten med min KK - även om vi var superbra kompisar så kändes det inte rätt att fortsätta vara vän och umgås med honom i det läget med tanke på hur "intim" vår kompisrelation varit.Det svåra med att vara KK  är om ngn av de två inblandade får andra känslor och vill ta relationen ett steg mot "partners" så mitt förslag är att prata, prata, prata och om igen prata om hur ni tänker/känner/upplever och vill ha er KKrelation för att det ska fungera bra för båda.
    det är inte så att det jag säger är liksom 'universal' och sanning, du har inte missat någon detalj om att det finns en ålder på att vara kk, det är bara vad JAG tycker. Och det är detta jag menar: du har alltså wastat 2 år på en KK för att sen träffa någon du blev ihop med. Samma med ts: wasta inte tid på en kk skaffa en riktig pojkvän. KK slutar nästan alltid dåligt, antingen blir den ene kär eller den andre men det är högst sällan det leder till nåt.
  • Anonym (ålder?)
    Anonym skrev 2010-05-07 09:36:16 följande:
    det är inte så att det jag säger är liksom 'universal' och sanning, du har inte missat någon detalj om att det finns en ålder på att vara kk, det är bara vad JAG tycker. Och det är detta jag menar: du har alltså wastat 2 år på en KK för att sen träffa någon du blev ihop med. Samma med ts: wasta inte tid på en kk skaffa en riktig pojkvän. KK slutar nästan alltid dåligt, antingen blir den ene kär eller den andre men det är högst sällan det leder till nåt.
    Jag wastade ingen tid, tvärtom - jag utnyttjade tiden till fullo genom att inte direkt ge mig in i ett nytt förhållande utan att istället "landa" efter en separation och ta mig tid att fundera över vad jag ville med mitt liv och en ev. relation.
    Att tillbringa den tiden med en KK var betydligt smartare än att vilt kasta sig in i förhållande efter förhållande i jakten på "den rätte"
  • satakatse

    Aldrig fattat påängen me kk Men bara mina tankar om vad kk är för något..

    1. Knull ordet kommer först  i kk för det är det de handlar om..dvs man träffas för sex..
    2. kompisar får man ha fler av..


Svar på tråden Hur beter man sig när man är KK?