• Mirix

    NY väntar barn men är inte gravid tråd

    Jag har känt sparkar!Fantastiskt! Jag vet ju dessutom hur det känns innefrån

    Vår lilla chip ska komma 1 oktober och jag längtar massor. Synd att det inte kunde varit dags till sommarlove istället!! Jag pluggar och har äntligen bestämt mig fö att int ta en termins ledig nä bebisen föts. (jag ska ju t en termins föräldraledigt sen såkart). Dt käns inte helt bra, vist kan jag vr hemma 10dagar fast då missar jag MASSOR.. jg skulle velat vara hemma minst7 veckor, det var min fru när vår myra föddes. Det var alldeles perfekt oc verklign att rekomendera alla förstagångsföräldrar. Vi var så trötta helatiden och had tid att lära känna barnet och få in rutiner tillsammans. Av alla mina mammakompisar (heteron) så va min partner den enda som viste vad som ska var i skötväskan när vi skulle nånstans!

  • Mirix

    Ja det e magiskt med sparkar <3 Jag försökte få min fåordiga fru att beskriva hur det känns för henne. Jag beskrev det som att det känndes som en kattunge var där inne och ville ut.. men det kanske var senare i grav. vi ö i vecka 22 nu, hur är det för er andra?

    Hänt något nytt som ni vill delge? Har era fruar/sambos/flickvänner oxå Familjeliv sida så att ni int känner er bekväma med att skriva vad som helst. Jag bad min fru att inte ha en sida här när jag var prego och tiden efter. Ibland behöver man ju ett forum att "klaga" av sig. Eller någonstans att ventilera orotankar som man inte vil belasta sin partner.
    Numera är mitt prblem att jag knner flera IRL här på FL så jag vill inte säga för mkt... dt är på både gott o ont.  
    Men jag är oxå aktiv i en tråd för mammor i min kommun, och de träffar aldrig min fru så där kan jag säga mer. Men kanppast klaga av mig för sånt som e gravidrelaterat *haha* DÅ få jag banningar!

  • Mirix

    Vi gjorde likadant, min fu var hemma 7 veckor. Jag har jäte ångest över det där nu. Jag pluggar och hade nästan bestämt mig för att ta hela terminen ledigt för att kunn var hemma. Det går inte att vara borta så länge, kanske knappt två veckor. Men mina lärare övrtygade mig om att gå kvar men är med på att det inte blir

Svar på tråden NY väntar barn men är inte gravid tråd