• swede

AVA klinik i Riga

Jag hoppar med i tråden...Vi har bestämt oss för att göra äggdonation på Ava-kliniken i Riga. Ska ta börja med tabletter den 4 mars. Det blir vårt första försök, så vi är helt nya inför det. Jag har hamnat i ett för tidigt klimakteri, därför söker vi nu hjälp utomlands. Följer gärna med här i tråden och ser hur det går för er andra och tar gärna emot tips...är som sagt grön på området. Lycka till allihopa

• swede

@ fröken Bus Ett stort grattis! Vad roligt och spännande för er!! Lycka till nu! @snartgravid, vi startar i Riga nu och vi var båda tvungna att uppge våra blodgrupper. @glittraa Tack så mycket. Verkar att vara en väldigt trevlig tråd, men en massa information Är det någon här i tråden som bor i Skåne-regionen?

• swede

Spännande allt läsa på den här tråden Jag startar med estrofem på måndag. Vi har bestämt oss för äggdonation i Riga. Jag har ätit Primolut i 10 dagar, så nu är jag klar att börja med Estrofem. Blir mycket spännande! LYCKA TILL allihopa, var ni än är i processen!!

• swede

Tack Redan 47 och -Hej skade! Vi har nog inte "hälsat" tidigare. Skönt att höra att KuB-testet gick bra

• swede

Ahavamaria, jag har inte heller någon mens, eftersom jag har hamnat i ett tidigt klimakterie. Vi (jag och min sambo) har också kontakt med Riga för äggdonation. Eftersom jag inte har någon mens fick jag ta Primolut i 10 dagar för att framkalla en blödning. Blödningen kom i onsdags, så idag har jag börjat med Estrofem och kommer senare ta Utrogest inför ET. Lycka till!

• swede

Hej Micro och välkommen till "tråden". Vi hörde med vårt sjukhus om de kunde hjälpa oss med ultraljud mm och de hjälper oss med allt nu förutom medicinerna, men de skickade Riga med DHL så det var inga problem. Det finns säkert privata gyn som hjälper till också, man får leta runt lite och höra sig för. Om man gör äggdonation i Riga så behöver man eg bara åka dit en gång för själva ET, resten kan man få hjälp med hemma. Detta är vårt första försök...så jag är också ny inför det här, men jag svarar gärna på frågor så gott jag kan Det finns två kliniker i Riga, den nya och den gamla...Lycka till Micro.

• swede

Ahavamaria, vår planerade insättning är beräknad till den 31/3. Jag är faktiskt inte säker på om vi är på nya eller gamla kliniken...ha, ha...men vi är på www.avariga.se och har kontakt med Jelena. Hon är väldigt snabb med att svara på mail! Jag började idag med Estrofem som jag ska ta till den 31/3. I vilken del av landet bor ni?

• swede

Redan47, härligt att höra att du är på plats i Athen. Önskar dig all lycka till med provsvar, undersökning, konsultation mm. Hur länge blir du/ni kvar där nere? Jag har inte skrivit så mycket i tråden än, men jag följer med på de olika resorna här Håll tummarna för er alla. Själv har jag varit på ultraljud idag och livmodern hade växt till sig bra och är i 3 skick. Nästa steg för oss blir att min sambo åker till Riga om en vecka och jag åker förhoppningsvis över i slutet av mars. Det är vårt första äggdonationsförsök, så den här tråden är guld värd för mig (oss), man får verkligen mycket information här. Tack alla!!! Nu ska jag strax börja med Utrogest (tror jag) innan ET. Lycka till nu i Athen, Redan47. Jag håller tummarna för er!

Svar på tråden AVA klinik i Riga