Hej alla.
Jag är inne på upploppet i förberedelserna inför en FET på AVA Riga på onsdag 20/2. Av en händelse råkade jag läsa på detta forum idag och blev långsamt mer och mer förvånad över vad jag läste. Trodde det var ett skämt, eller ett sämre Vilda Västern-manus då jag förstod att min doktor Dr Fodina och min koordinator Nadia Runce tydligen schappat för att starta egen klinik. !!!???? Jag har inte haft någon kontakt med Nadia sedan 6 februari och har varit lyckligen ovetandes om all tumult ända fram tills idag.
I rödaste rappet har jag tidigare idag mejlat till AVA Kliniken för att konfirmera att jag har en tid, att det finns en doktor, koordinator och embryolog som kan ta hand om mig på onsdag. Jag fick svar efter bara en timma från koordinator Veronika. Ett mycket bra svar dessutom. Klart och redigt, dom hade satt sig in i vårt fall, konfirmerade att allt var förberett och lämnade några sista rekommendationer inför transferdagen. Veronika slutade till och med mejlet med ett "have a nice day!", vilket den ordningssamma men lätt robotlika Nadia aldrig sträckte sig till att skriva.
Så ni som är inne på att AVA säkert kommer att reda upp situationen skyndsamt är nog på rätt spår. Frågan är bara vad som hänt om jag inte råkade läsa på detta forum idag. När hade dom tänkt att informera mig? Först när jag var på plats på onsdag? Usch, det vill man ju inte tänka på.
Nåväl, eftersom detta är en sån osedvanligt märklig soppa så är det ju inte utan att man själv blir lite konspiratorisk. Efter att mitt ET i november slutade med missfall så var planerna att sikta på ett FET i februari. När mensen kom i januari så föreslog plötsligt dr Fodina/Nadia att jag skulle göra FET först sent i mars och dessutom göra en mycket lång nedreglering. Jag argumenterade dock för att jag inte ville äta så mycket hormoner och att transfer borde vara möjligt i februari. Dom gick med på det, men jag fick ändå en bokad tid för FET som innebar att jag skulle äta Progynon 8 mg i hela 25 dagar. Jag gick med på planen och hade kontakt med Nadia senaste gången den 6 februari då jag konfirmerade tid mm. Det mejlet svarade hon aldrig på och sedan dess har jag inte hört någonting. Allt detta har känts lite konstigt men man litar så klart på deras kompetens och att allt är i sin ordning. Nu, med facit i hand så kan man tänka sig att dom, i alla fall på marginalen, räknade på hur dom skulle kunna planera för att få med sig patienter. Hade jag kört lång nedreglering till mars så hade jag kunnat komma med över till nya kliniken. Nu har jag inte alls blivit kontaktad av Nadia Runce om någon övergång till ny klinik.
Jaja, nu blev det väldigt långrandigt. Jag vill inte att någon ska känna sig uppjagad och orolig av något som jag har skrivit eller funderat över. Min bottom-line är att AVA Clinic verkar ha rett upp den värsta härvan och min nya koordinator och doktor verkar bra. Dr Fodina, Nadia & co tror jag också kommer att bygga upp en kanonbra klinik men det var bara det att själva utbrytningen nog inte gick så där alldeles lysande.
Lycka till alla kämpar!!