AVA klinik i Riga
mmm nu mår vi jätte bra och nu skall jag berätta för min bästa vän..
vi skall berätta för familjerna på fredag sen för vår dotter efter KUB och alla övriga då med:)
Tänk att de bor en liten bebis i magen:):)
Jag läser och läser här, började från början i tråden men det är många!!! Sidor. Jag har varit i kontakt med riga tidigare men av olika anledningar väntat lite med beslut. Jag har så många frågor och tycker inte jag hittar några svar. Kan man bombardera dem med frågor, eller hur gjorde ni när ni började er ÄD resa? Jag funderar så klart över ekonomin, hade vi haft obegränsat med pengar hade vi redan kört på ÄD. Det är väl inte så sannolikt att det tar sig första gången, hur många hundra tusen tar det liksom.. Jag förstår inte riktigt, måste ni betala fullpris (vad det nu är, fattar inte om det är standardpris eller individuellt) varje försök? Om ni inte får något till frysen efter första försöket, är det då ändå full betalning som gäller och lika mycket vid nästa försök? Jag får panik vid tanken på att inte ha råd att försöka några gånger, att bara ha råd med en gång känns nästan onödigt. att göra ÄD har jag aldrig tvekat med att göra, men resorna... Pengarna.. Jag är så rädd att slarva och missa något viktigt, önskar det fanns en coach som kunde slussa mig i processen, haha... Bara tanken på var vi ska göra av vårt barn vi har när/ om vi ska resa, pust. Jag vore så otroligt glad om någon vill dela med sig av erfarenhet, gärna PM om inte här i tråden. Vill så oändligt gärna få en liten innan det är för sent.
Jättegrattis till er alla som lyckats!
Chikita o cice mfl: jag fick mens idag, härligt riklig! Det känns första gången i mitt liv glad för en riklig blödning...! Det skulle kunna innebära att en läkning skett. Efter kontakt m peny så blir det resa till Aten 7-8/11 över runt 10 dagar. Vill ha koll på ägglossning i detalj och slemhinnans utveckling utan östrogen. Kommer alltså ej äta östrogen denna gång, startar imorgon med ett piller i 5dgr som ska försöka "lura" att stimulera äggstockar att producera östrogen så det kommer från kroppen själv och hoppas det ger utdelning. För som många av er kommer ihåg så svarar ju inte jag/min kropp på östrogen. Slemhinna samma storlek utan hormoner som med. Receptorer verkar inte vilja ta emot ett dugg.
Så ligger det till just nu. Känner mig peppad.
Hej Zaq, nya bäbisar har gjort intåg i tråden sex veckor för tidigt. Jag blev väldigt sjuk i förra veckan och det blev ett akut ks till slut. Fick ligga några dygn på intensiven och är fortfarande inlagd på sjukhus men börjar repa mig sakta. Barnen ligger på neo men är ett par starka krabater trots sin ringa storlek, behöver ingen andningshjälp utan klarar sig ändå.
Azurea, vilken tur ni haft alla tre nu! Hoppas ni piggar på er och kommer i form snabbt.
Jag undrar, när man gör ÄD hur länge sedan ska det varit som man tog Pergotime? Vi har ju gjort hemmaförsök hittills. Kan tänka mig att de hormonerna inte är önskvärda i min kropp vid ÄD?
Redan, håller en stor tumme för dig!
Weeme, jag körde min sista Pergotimekur i juni, sedan ET i mitten av augusti, det var inga problem för kliniken i Riga!
Nu har vi fått till det. Alla papper skickade osv. Ska ta första sprutan på onsdag, är jättenervös. Ni känns så pålästa och jag helt nollad. Kan man inte få tjänstledigt med lön för att sätta sig in i vad man håller på med?! Tycker jag försökt läsa sedan i våras men hjärnan är kanske blockerad... Uppmuntran är att läsa om er som är gravida / fått era bebisar. Jag känner mig som om jag kommer missa något viktigt eller kliniken som verkar stressad kommer missa något så vi sumpar vår chans. Har verkligen inte råd att hålla på med flera ÄD så jag är supernervös. Blir inte mindre nervös när jag läser om missar och slarv, huuuu! Ska läsa lite till i alla fall.
Måste ta om klamydia, hepatit osv. proverna de hann bli för gamla. De ska ju vara gratis i Sverige, är det vårdcentralen som man vänder sig till eller mödravården? Sist var det för IVF så då gjordes det på den kliniken.
Någon i Göteborgstrakten / Falköping / Lidköping/ Uddevalla som vet en bra klinik där de kan hjälpa till att hålla kollen under ÄD? Har en men han är inte ÄD kunnig.
Ni som fått Dr att skriva ut recepten i Sverige, hur går det till och blir det under högkostnadsskyddet?
Många frågor virrar i huvudet.
Jo, så är det, vi behöver vara pålästa, det är min kropp, mina pengar, kliniken har sitt program och alla ligger inte i framkant.