• Kurrea

AVA klinik i Riga

Hejsan, 

Är ny här i tråden och är precis i början av vår äggdonationsresa hos AVA Clinic i Riga. Eller en bit på vägen har vi kommit, har precis tagit Procrensprutan så nu väntar jag på att mensen ska komma. Har barn sedan tidigare och inga egentliga "fel" utan det är min ålder som gjort att vi valt vägen via IVF och nu äggdonation. Har under senaste året blivit spontant gravid en gång vilket slutade i missfall v. 7-8. Sedan ett IVF-försök utan graviditet. Därefter frysåterföring som ledde till graviditet men missfall i v. 7-8 igen. Eftersom jag blir gravid men det förmodligen är åldern på mina ägg som gör risken för missfall så stor har vi valt att istället fortsätta med äggdonation. Planen är att ägget från donatorn ska sättas in 14 december om allt löper på som det ska. 

Någon som vet om kliniken ligger långt från Riga city? Tips på bra hotell?

Stort lycka till till er alla som kämpar och berätta gärna mer om hur det går för er!

Kram

• Kurrea
    Sunlight skrev 2015-11-19 09:10:36 följande:

Niki Stå på dig!

Tack! Har också tvillingar sedan tidigare. :) Fantastiskt med två par!
  • Kurrea

Mitt inlägg skulle så klart vara svar på ditt inlägg Tyck om mig... Inte så van vid det här med forum. Glad

• Kurrea

Hej och tack för tipsen! Vad härligt att höra att ni lyckades på första försöket. :)

Ska kolla booking.com och se vad jag hittar!

Kurrea

Micro skrev 2015-11-20 21:26:38 följande:

Kurrea: kliniken är på gångavstånd fr gamla stan, flera gallerior mm. Många hotell finns, ett fint ligger precis vid kliniken (Albert hotell) jag har valt billigare, ok men inte mer. Tyckte d blev nog dyrt:) Kolla klinikens adress å leta hotell på lagom avstånd, priserna varierar fr gång till gång. Jag kollade bl.a. booking.com.

Har iaf varit nöjd m kliniken å shoppingen i Riga:) Jag har inte jättebra koll på Riga, har haft turen o bara varit på 2 korta besök, fick sonen på första försöket. Han är 7 mån, börjar fundera på syskonförsök men det får nog vänta ett tag än. Lycka till.

• Kurrea
    Hej, en fråga till alla er som kan det här med äggdonation. Jag har ätit p-piller för att få igång mensen efter mitt senaste missfall. Tanken var att mensen skulle komma runt den 21:a men den har fortfarande inte kommit. Jag skulle börja äta Progynon idag, ska jag göra det även fast mensen inte dykt upp? Spelar det någon roll? Har mailat kliniken men inte fått något svar. 

Hoppas någon av er kan ge något tips!
  • Kurrea

Tack Bengalen, du har helt rätt. Fick tag i min koordinator Veronika och hon sa samma sak, vänta in mensen. Vill ju bara komma igång så att vår preliminära tidsplan håller något så när. 

• Kurrea

Tack Frazze, det löste sig som sagt. Inte kul när det inte går enligt plan men inte så mycket att göra åt. :)

• Kurrea
    Frazze skrev 2015-11-23 16:04:20 följande:
    Nä det är ju klart att man vill att allt ska ske på just den dagen som det är tänkt. Vem vill vänta liksom? Jag försöker att ta det lungt och inte tänka så mycket på det, men det känns som att tiden bara blåser iväg Det blir nog i Februari som vi åker nästa gång, om jag nu inte mot alla odds har lyckats bli gravid på egen hand. Men det är sånt som händer andra, inte oss tyvärr. Hoppas han läkaren i Sthlm kan hjälpa mig få ordning på mina hormoner nu bara då kanske jag kan få behålla bebisen oxå nästa gång.
    Jag håller tummarna att det går bra för er! För ens egen skull så är det ju bra om man kan ta det som det kommer men det är ju i princip omöjligt! Så mycket längtan efter att äntligen få lyckas. :)
Svar på tråden AVA klinik i Riga