• Wonderstruck

AVA klinik i Riga

Hej!

Planerar embryodonation på nya AVA i RIga i början av nästa år om allt går enligt planen (dvs jag får tag i mediciner). Var på infomöte i Stockholm i helgen och fick ett bra första intryck. Är så spännande att följa alla och se plussen, för det känns som att det är bra mycket fler plus här än i IVF-trådarna jag följt innan. Vi har 3 helt misslyckade IVFer bakom oss, där 2 inte ledde till några återföringar överhuvudtaget. Jag är 33 år och har inga barn sen tidigare.
    Är det någon som har tips på någon bra gyn i närheten av Göteborg? Verkar jättesvårt att få mediciner utskrivna i denna delen av landet. Tyvärr gick vi inte på Calanderska och gjorde IVF annars verkar de kunna hjälpa till.

• Wonderstruck

Redan: Tack för svaret. Det var så vi hade tänkt att göra men så hörde inte koordinatorn av sig i början av veckan som hon lovat och när jag fick mejl från henne idag så tycker hon att jag ska ta Procrensprutan på lördag och då hinner den inte komma. Fick ett tips om en gyn i Stockholm men det är så långt och dyrt att åka för ett recept. Det är min plan B. Plan C är att be nån gyn på jobbet men det känns lite jobbigt.

• Wonderstruck

Ringde runt till olika gyn men det fanns inga tider förrän januari. Mejlade Riga och de skulle skicka alla mediciner idag. Vilken lättnad. Nästa utmaning blir att få till ett vul om två veckor.

• Wonderstruck

Grattis mammsen 2012. :)  Härligt med en tidig julklapp. Jag har alltid tyckt att det skulle vara så mysigt att få vara gravid på julen men en bebis nästa jul skulle såklart vara alldeles underbart också.

Har lyckats boka VUL x 2. Var så utmattad efter allt ringande att det fick bli lite flex nu på eftermiddagen. 1200kr per VUL kostar det på den klinik där vi tidigare gjorde IVF. Dom vet att det går att tjäna pengar på desperata barnlösa människor.

• Wonderstruck
    På gång
    MrsCecilia (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/12.   
    Skade (första) ET 19/12.  
    Redan47
    (ÄD 2) FET 11/12 

Dina0001 ET 22/1 
    Wonderstruck ET 15/1 2014

Gravida
    Mammsen2012
     1:a ET blev bebis 2012. 1:a FET 21 nov -13 ,vul 23/12 
    Li02 (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11  
    Krvik
     (Första) ET 7/10. VUL 14/11 
    L isa (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10 VUL? 
    Callimero 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11 
    Hösttjej, FET 23/10, testar positivt 4/11.

Missfall/avbruten graviditet

Ullisa 7 misslyckade IVF, nu ÄD nr 1 på nya AVA, VUL 4/12 då ett fördröjt missfall konstateras
    Baraettbarn, 1 barn på naturlig väg, 2 misslyckade IVF, första ÄD på nya AVA, ET 11/10, VUL 14/11, missfall konstaterat 13/11 
    Redan47, 2vuxna barn, ÄD ET 28/10, missfall Mellan ruvardag 8-15.
    MrsCecilia 6 IVF, 8 ÄD, Avbruten graviditet i vecka 21

Fått barn

Ahm66, 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gilt !!!) 
    RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013 
    TyckOmMig (14 barn på naturlig väg) 2 IVF 2012, 1 ÄD på gamla Riga ET 4/6 - tvillingflickor födda 22/11-13. Sissan 3 ÄD,Flicka född 17/7-2013
  • Wonderstruck

Håller tummarna för dig MrsCecilia, hoppas allt går bra.

Har fått mitt medicinpaket från Riga och naturligtvis stämmer inte namnen på medicinerna med den lista jag fått från kliniken.  Har listat ut vad som motsvarar vad men hur tar jag Utrogest? Bipacksedeln var på tyska och min skoltyska är inte riktigt på den nivån. Kan man välja att ta den oralt eller vaginalt? Har bara haft Lutinus innan och den här är inte det minsta lik.

Har ju bokat VUL men vad är det som ska kontrolleras? Är det bara endometriet som ska mätas? Är så rädd att glömma något eller göra något fel.

Blir helt utamattad av att ringa alla samtal, mejla med Riga och ordna allt, tur att det snart är semester.

• Wonderstruck

Kom på en grej till. Estrofem (Progynon) fortsätter jag med ända till ET? Sen får jag nya instruktioner vid ET?

• Wonderstruck

Spännande med allt som händer i här. Hoppas på riktigt många plus! Har precis valt donatorer, fick två att välja på och ingen var direkt lik mig men det spelar inte så stor roll. Jag hade räknat med det. Blir lite nervös för det känns som att Riga är långsamma på att svara på mejl och de återkommer inte när det sagt att de ska. Känns inte riktigt seriöst men jag hoppas att det blir bra. Bara en månad kvar nu, tiden går så långsamt.

Läste att några önskar snitt. Jag jobbar lite med sånt och för mig känns det som det absolut viktigaste är att hitta läkare som man känner förtroende för och våga be om en annan om det inte känns bra. Det finns några som jag hellre skulle åka till ett annat sjukhus än låta komma i närheten av mig. Det som är bra med snitt är att det oftast är två läkare som gör det så det är goda chanser att en håller ordning på den andra (oftast ärdet inga problem). Det brukar dessutom vara väldigt trevligt under planerade snitt och föräldrarna är i 99% av fallen supernöjda efteråt.

• Wonderstruck

Dina: Jag mejlade och frågade om donatorer, ett par veckor innan det frågade jag om preliminär tidplan. Jag hatar att inte vara organiserad och veta vad nästa steg är. Har redan gjort listor på allt möjligt för att inte glömma bort något. Är väldigt besviken på vår IVF-klinik där vi aldrig fick svar på någonting och när jag fick journalen så var hälften fel, eller så har de sagt fel till mig. För 60000kr förväntar jag mg bättre service.
    Efter det var jag i kontakt med landstinget för våra "gratis ivf-försök" då var det återigen helt fel i journalen. Så denna gången tänker jag verkligen fråga om allt och kolla allt. Jag är säkert en jobbig kund men med tanke på vad vi betalar så är det säkert värt besväret för dem.

• Wonderstruck

Hur har ni tänkt kring blodgrupp på donatorn? Riga var intresserade av min blodgrupp så jag fick en kompis på jobbet att sticka mig skickade iväg svaret till Riga dagen efter. När jag sen fick förslag på donator stod inte blodgruppen eller RH+/- med. Som jag förstått det spelar det egentligen ingen roll för ev graviditetschans, eller har jag missat något?

Svar på tråden AVA klinik i Riga