• RobSab

AVA klinik i Riga

Hej alla här inne!

Vi har gjort vårt 9e ivf och efter alla dessa plus frysförsök så känner vi att det är dags för nästa steg. Alltså ÄD.

Vi funderar på att göra ÄD i Riga eftersom de verkar ha korta köer och nöjda patienter.

Min syster vill donera ägg till mig, är det någon av er här som har gjort ÄD med egen donator i Riga? :)

• RobSab

Tack!

Vi har haft väldigt blandad skörd av ägg men de som har återförts har slltid haft bra kvalitet.

Jag har fått immunstöd (& gjort ivf) i Aten hos Dr Dimitri och han tror nu att det finns avvikelser i äggen då det rent teoretiskt borde ha blivit graviditeter av dem annars då mitt immunförsvar har varit väldigt lugnt.

Han vill göra en pgd för att se om det finns avvikelser, om det finns avvikelser så är ÄD enda vägen annars ska man fortsätta som innan.

Jag känner dock att jag inte behöver få beskedet att det finns avvikelser och har det inte blivit graviditet än så blir det nog inte det med mina ägg, så då går jag hellre direkt vidare.

Ska höra av mig till Riga i veckan och se vad de säger om egen donator och hur det funkar. :)

• RobSab

Hej!

Jag har nu efter många år med IVF tagit steget till ÄD.
    jag har precis mailat foton och donator-önskemål till Riga. Jag väntar med spänning på svar och fortsätter följa er andra här inne! =)

• RobSab

Tack Frazze!

Vi valde ava kliniken efter att ha mailat med båda samt haft kontakt med svenska & danska kliniker.

Jag har Skype tid med läkaren på tisdag & efter det faller förhoppningsvis litegrann på plats.

Lycka till!

• RobSab

Jag har nu haft mitt första Skype-samtal med läkaren i Riga. Vi kör igång på en gång & räknar med återförande i slutet av oktober!

• RobSab

Niki74: vi hör till den som heter ava clinic.

Vi ska ta blodprover & skicka in det snarast. Vi har skickat in alla papper men de började söka efter donator igår. Så vi väntar med spänning nu. När de har hittat en donator & vi har accepterat så får jag mail om när & hur jag ska börja medicinera. Fick lite lös info igår om det så jag ändå har något att förhålla mig till :)

• RobSab

På onsdag bär det av till Riga för återförande. 9 embryon finns där för tillfället, vi odlar till blastocyster.

En fråga bara. Jag har en kraftig molande värk i magen till & från, är det vanligt vid ÄD?

Jag tror inte jag har haft det vid ivf men nu är det så pass ofta att jag ändå ville fråga er som gjort ÄD tidigare :)

• RobSab

Idag är våra embryon på dag 4 & imorgon åker vi till Riga.

Vid plock var det 19 ägg

Dag 1: 11 befruktade

Dag 2: 10

Dag 3: 9

Dag 4: 5 befruktade

5 st på dag 4 känns väl ganska lågt?

Eller vad säger ni andra?

• RobSab

Nu har vi varit till Riga. Vi gjorde ett återförande med två blasto och fick tre till frysen. Vi använde oss också av embryo glue på läkarens rekommendation.

De var så himla trevliga och bara det gör att allt känns positivt tycker jag.

• RobSab

Jag är gravid!!!

Efter 9 ivf + 6 återföranden utan + så känns det här helt overkligt!

• RobSab
    Cottiz skrev 2015-11-10 11:47:46 följande:

Hej! Jag har precis genomgått min första IVF som misslyckades. Blödning kom idag på TD! Jag har läst på Riga hemsida och lite runt hör på familjeliv.

Kort historia: Har endometrios så har dålig miljö i livmodern och embryo vill inte fästa så det tar sig inte. Vill inte lägga ner mer pengar på behandlingar här i Sverige som misslyckas. Det känns som de inte lyssnar på mig. Jag fick tillbaka 2 stycken 2-celliga! De var av dålig kvalité, ja fattar inte ens att de satte tillbaka dem. Visste de inte skulle gå hela vägen. Detta gjordes hos CvL i Uppsala. De sa också att min endometrios inte skulle spela någon roll.

Tyvärr så gör den det, den reglera hela processen om det ska fästa eller inte.

Nu har jag massor med frågor och funderingar, men första: Vart har ni om ni ej sparat lånat till er behandling? Hos Riga kliniken eller hos en av deras svenska samarberapartners? (Schultz läkarpraktik, Citygyn i Sthlm) ?

Är det någon här med endometrios som gjort eller ska göra behandlingen hos dem. Är det då en 5 dagars blastocyt ni sätter tillbaka?

Sista fråga: Får ni två om det är efter konsultion med läkaren? (Fick det hos Linnékliniken med tanke på mina dåliga odds)

Mycket text men hoppas någon av er erfarna där ute snälla kan ta er tid och svara så gott ni kan!

Kram.

Hej!

Jag har också endometrios. Jag har gjort 3 IVF på CvL. Jag personligen skulle inte rekommendera den kliniken för någon då jag tycker de är både ganska ignoranta och väldigt arroganta. 

Vi behövde inte låna utan sparade ihop våra pengar. Vi satte tillbaks blasto vid vårt återförande och vi  valde två embryon. CvL (och ackis) har varit väldigt snåla vid återförande, i Falun satte de tillbaks två hela tiden.

Om ni väljer ÄD istället så är Ava riktigt bra. Väljer ni att fortsätta med IVF så rekommenderar jag Falun. Det tar inte så himla lång tid att åka från uppsala och dit, det är värt det =)

Svar på tråden AVA klinik i Riga