AVA klinik i Riga
Chikita, ring o få en tid, oro är ju inte heller bra.visst var det den 11 du hade tid.. O det är långt i ' våra sammanhang ' Allt är säkert bra men bra att veta.
Fodina sa att det var excellent kvalité verkligen super och det är det viktigaste för en graviditet, jag trodde då att kruxet var hos mig att det inte fastnade sist, hon sa att vi därför ändrar medicinering. Slemhinna 12,5 igår. Det jag tycker är lite svårt att förstå är att det bara är 5 procent ökad chans om man tar två, men det verkar vara lite så att antingen fastnar bägge eller inget, för de som tagit två, tycker det har varit så lite i denna tråd med sen jag kom in i den.
Hoppas du får en tidigare tid, så du inte behöver oroa dig! Har dock märkt att så snart man har oroat sig klart över en sak så kommer vips nästa steg man oroar sig för...lycka till!!
Det kan kanske vara problemet jag fick med två som har påverkat Fodina, ingen aning.
Antagligen fastnade båda, men utvecklades dåligt. Kanske satt ett i vänster äggledare då jag hade känningar därifrån, och att det var det som sedan kom ut som missfall.
Och nu finns ett kvar som har varit väldigt svagt.
Det har varit så svårt att tyda mina HCG-värden, och vad som händer i kroppen, för läkarna här då det var två blastos som sattes och inte ett. Bara att vänta och se och ta nya prover. Och säkert svårt för Fodina att kunna ge några rekommendationer runt mediciner mer än att försöka stoppa blödningen genom att ta bort blodförtunnande. Jag fick lägga till stor dos C-vitamin också för blodets skull då jag började blöda.
Det verkar som att det som är kvar börjar ta sig, men det är en lång väg kvar innan det kommer upp i rätt storlek enligt transfer-dag. Min hypotes är att det som var svagare är rätt placerat och fick det jobbigt när jag började stöta ut slemhinna p g a det andra embryot och att det då tog det lugnare i utvecklingen och till och med gick ner lite en gång.
Och helt plötsligt får det lugn och ro att ta sig då mina kramper är borta.
Bara att hålla tummar och tår att det klarar det. Det har fått sig en åktur som heter duga. ;)
Hade jag vetat att båda skulle fästa och jag kunde få sådana problem som jag har haft hade jag bara tagit ett. Men jag visste inte att dem kunde fästa, eftersom jag testade för tidigt förra gången och bara med sticka.
Om det jag har i magen nu inte skulle klara sig denna gång så sätter jag bara ett nästa gång. Jag vill inte gå igenom denna berg-och-dal-bana igen där inga värden kan tydas säkert p g a två, om något händer längs vägen (vilket ändå skulle kunna vara troligt då något hände denna gång).
Med det sagt, lycka till med ruvningen zaq!
Du har alla förutsättningar med en så fin slemhinna och med bara 1. :)