• azurea

AVA klinik i Riga

Grattis Helisa, vilken fin liten tjej!

Själv har jag nu också varit på RUL och BM såg två fina små krabater som hon identifierade som en pojke och en flicka. Spännande att det blir en av varje, och de hade visst alla delar på rätt ställe också vilket var tryggt att få höra. Jag har fortfarande inte börjat känna dem trots att jag är i v20+6 och har moderkakan i bakvägg, men eftersom de såg fina ut på RUL och jag växer som tusan så hyser jag tilltro till att de mår bra därinne och lever om.

Om någon uppdaterar listan framöver får ni gärna lägga till att jag har BF 17/2 och väntar en av varje

• azurea

Hej alla tjejer,

jag går ju in i v22 snart och då ska man ju börja fundera på gravidförsäkring. Har tittat runt lite, och det finns ju dels gratisversionen och dels den uppgraderade varianten som man betalar för (ca 1400-1500 kr).

Hur har ni andra gjort? Jag tänkte att betalvarianten kanske är bättre för mig som ska ha tvillingar och riskerar att föda för tidigt/få komplikationer m.m (förhoppningsvis inte då). Tar gärna emot tips och funderingar kring detta.

• azurea
    Löparnörden skrev 2014-10-19 08:31:22 följande:

Grattis Betula:)

Klart den/de kommer stanna kvar.

Hoppas så att jag får uppleva samma sak i morgon.

Nu när jag ser Nugällerdet's kommentar om att inte lyfta tungt så undrar jag hur ni som gjort/gör syskonförsök resonerat. Har tänkt en del på detta och jag har ju en 1-årig 10-kilos klump hemma. Går ju inte att undvika att lyfta henne ibland, hon behöver ju sin mamma. Är fortfarande föräldraledig och när maken är hemma får han givetvis ta allt sådant men när vi är ensam på dagarna är det ju ett måste ibland även fast jag försöker minimera gångerna. Det går ju inte att pausa sitt liv under ruvartiden.

Jag gjorde iofs inte syskonförsök utan mitt första, som gick vägen. Instruktionen jag fick var att inte lyfta mer än 10 kg i stöten under första tiden. Jag gjorde visserligen en massa dumheter första två veckorna jag ruvade utan att jag tänkte på det, som att träffa massor med folk jag inte skulle (gick på bio och kom på efteråt att det kanske inte varit det smartaste), hade en 10-12 kg tung väska med mig till Riga som jag var tvungen att transportera hem, etc. 
  • azurea
    LinaQ skrev 2014-10-28 06:51:48 följande:

Ajdå.. Räknade precis igenom den Utrogest jag har kvar och det räcker inte genom hela nedtrappningen.. Det saknas 8-10 st, så det känns rätt omotiverat att köpa en ask via DHL.. Har någon en karta över som jag skulle kunna få/köpa?

Jag har sex st kvar jag kan skicka på posten om du vill. Skulle ändå bara lämna in dem till Apoteket annars.
  • azurea
    chikita124 skrev 2014-11-02 11:34:24 följande:

Nugällerdet73  jag hade inga symptom alls och nu är jag i v22 så de är så olika..
    Jag testade + dag 9 med blasto.

Jag är i v.22 har gått upp 0,5kg börjar få en liten liten mage nu och lill tösen känner jag hela tiden en aktiv krabat där inne..

Jag håller med, hade inga symptom jag heller när jag testade plus. Tror jag testade plus dag 8 med sticka med 3-dagars embryo och sedan positivt på blodprov på dag 10.

Själv har jag gått upp 9 kg, befinner mig mitt i v25 (med tvilingar visserligen) och har en rejäl mage! :)
  • azurea
    Fru84 skrev 2014-11-06 21:23:51 följande:

Det är så fantastiskt att läsa era historier, ni som sitter där med bebis i famnen. Ibland glömmer jag vad jag längtar efter. Man kämpar på som en robot. Finns knappt med i tankarna att målet är en bebis.

Jag vågar inte tänka så. Särskilt inte då jag redan hållit i min lilla bebis. Men död.

Att det faktiskt kan funka, att man kan lyckas att få ett levande barn är ju såååå peppande!

Fru84, en av mina bästa kompisar råkade ut för samma sak. Fick föda fram sitt barn i v21. Hon hade försökt många år och fick missfall på missfall (3-4 st tror jag det blev till slut). Men slutligen när hon blev gravid sista gången så gick det vägen och de hade ingen förklaring på varför det inte gick tidigare. Så jag hoppas innerligen att det kommer att fästa för dig och att du kommer att få din efterlängtade bäbis inom snart framtid. KRAM!
  • azurea

Många som är på G nu, jättekul att höra.

Zaq1234 lycka till nu! Vi satte ju in samtidigt första gången så jag håller ett par extra tummar (eller tår kanske ) för dig.

Tyckommig lycka till på måndag!

Annaba, jag hoppas innerligt att det kommer sluta lyckligt för dig och att allt ser bra ut till sommaren. *kram*

Redan47 hoppas experiment-metoden fungerar, det vore helt fantastiskt för både dig och många andra.

• azurea
    zaq1234 skrev 2014-11-13 11:49:00 följande:

Är nu i Riga, det gick rekordfort med planet, 45 min bara. Ska vara på kliniken om 25h...vet inte riktigt vad jag ska göra med all tid...

Zaq, lycka till nu!! Håller verkligen alla tummar jag kan för dig denna gång.
Svar på tråden AVA klinik i Riga