• Redan47

AVA klinik i Riga

Frk röd: då är ditt immunförsvar nedsatt.... Och med kortison ännu mer. Men jag fick atarax som jag ätit innan transfer sedan slutat med den- antihistaminet. Så får du helt enkelt va allergisk, tyvärr en period.

Det kan hända att du blir bättre oxå med IL.

Kom ihåg ät extra omega3 och d-vitamin b-kombi och kalc magnesium . Skönt att du har en plan! Kram

• Redan47

Vi upplever allergi- därför att kroppens immunförsvar inte klarar av "främmande"- då startar immun produktion av antikroppar- så på det sättet behöver immun jobba på... Men obalansen är den som gör oss olika sjuk.

Ja, kortisonet tar hand om inflammations tillståndet vid allergi. Men kan du få lite atarax eller liknande innan nu så lugnar du ner systemet innan.

• Redan47
    Katt12 skrev 2015-03-18 11:25:07 följande:

Tack Maryhe o Callimero för info om Magneb6. Blir bara förvånad över dosen, låter så lite? Eller tog ni flera/dag? Min vanliga magnesium hemma är på 300mg och B-vitamin mixen innehåller 15 mg b6. Låter som jag kan fortsätta m dessa tabletter då..? Om det nu öht blir aktuellt, min sambo vill inte längre göra ÄD. Är helt chockad, skulle tagit procren idag.

Oj vilket bakslag! Menar han verkligen det? Är det någon oro bakom? Känner för dig...
  • Redan47

Dag 9 för tidigt. Ät mer hormoner!!! Är det inte en mellanblödning? Om slemhinna släppt har du ätit för lite hormoner. Fortsätt och ta hcg dag12-14

• Redan47
    LadyMaria skrev 2015-03-19 22:44:43 följande:

Jag gjorde FET... 4e återföringen.. nu går vi in på sista gratis ivf försöket. Hur kommer det sig att ni gör i Riga?

Mitt personliga svar: Sverige ger mig inte möjligheten att göra ÄD. Och det tror jag är ett svar som många ställer sig bakom. Antal "fria" försök kanske slut. Långa väntetider på donatorer, tid som vi inte upplever vi har....I Riga och EU ingen väntetid och mycket skickliga inom området IVF/ÄD.
  • Redan47

Tillskott på progesteron är nödvändigt för att förbereda slemhinnan om du är nedreglerad, och även för att göra slehinnan mottaglig, eller av annan anledning inte har egen cykel med eget progestoron vid ägglossning. PLUS gynnar oxå implantationsprocessen.  embryots stora hot för överlevnad är progestoronbrist bland annat. Är du minsta nedreglerad då har du inga hormoner. Många missfall sker just pga brist på progestoron. Tom i Sverige sätter IVF vården ut hormonet vid missfall. Vi har det tillskottet tills graviditet passerat första trimester då största risken för missfall är. 

Jag har alltid haft 600mg utrogest/dygn upp 800mg. Idag tar jag 1000mg, 800mg vaginalt och 200mg oralt till natten. Jag har ökat dosen upp till 1000 för att balansera östrogen dosen, tycke rjag mår bättre hormonellt då, men hänsyn till ilska o humörssvängningarna. 

• Redan47

Hej på er alla nya och gamla! Jag är helt mållös, min 9 el troligen 10 försök gav plus!!!!

Hcg 330 dag11. Är detta sant ? Kram på er alla som stöttat mig på denna resa, nu behöver jag smälta detta.

Svar på tråden AVA klinik i Riga